جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

دُم خروسی که از مجلس نمایندگان آمریکا بیرون زد!

«مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی لایحه اعطای کمک های مالی و نظامی از سوی آمریکا به رژیم اشغالگر قدس به ارزش ۲۶ میلیارد دلار را تصویب کرده است. به این ترتیب به نظر می رسد صهیونیست ها در رابطه با اقدامات و کنش های تروریستی و غیرقانونی خود، یک چک سفید امضای تمام عیار را از دولت آمریکا و سازوکاهای حکمرانی آن دریافت کرده اند »

سفر هیات مصری به فلسطین اشغالی

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک هیات مصری امروز (جمعه) برای گفت وگو درباره مذاکرات مبادله اسرا وارد فلسطین اشغالی می‌شود.

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

Loading
23خردادماه 1397

رسانه ها ؛ لغو تحریم‌ها به روایت کره شمالی و…

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: جزئیات بیشتر از توافق ترامپ و کیم جونگ اون، تصمیم ژاپن برای مذاکره مستقیم با کره شمالی، استقبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی، هشدار روسیه به ناتو درمورد افزایش آمادگی نظامی خود در اروپا، احضار سفیر فرانسه در ایتالیا، افتتاح بی‌ سر‌وصدای سفارت آمریکا در تایوان، هشدار سازمان ملل درباره تشدید بحران غذا در منطقه ساحل آفریقا ، زمزمه ائتلاف مقتدی صدر و هادی العامری ،آغاز عملیات ائتلاف عربستان برای تصرف بندر حدیده یمن و تاکید دوباره موگرینی بر حفظ برجام ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ضمن تعهد به دادن تضمین‌های امنیتی و افزایش سطح روابط، با برداشتن تحریم‌ها علیه این کشور موافقت کرده است. به گزارش «کی‌سی‌ان‌ای»، خبرگزاری رسمی کره شمالی، رئیس جمهوری آمریکا پس از آن که وعده داد به رزمایش مشترک با کره جنوبی پایان دهد، قول برداشتن تحریم‌ها علیه کره شمالی را نیز داده است.

ان .اچ.کی ژاپن:  شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن تلویحا اشاره کرده است که به دنبال فرصتی خواهد بود تا برای حل مساله اتباع ربوده شده ژاپنی توسط کره شمالی بطور مستقیم با رهبر این کشور گفتگوهایی داشته باشد. آبه روز سه شنبه بصورت تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفتگو کرد و بطور اجمالی در جریان نتایج نشست او با کیم قرار گرفت.

آناتولی ترکیه:  رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی از دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی و توافق آنها برای عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای ابراز خرسندی کرد. یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی طی بیانیه‌ای از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی در سنگاپور و توافق طرفین برای عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای ابراز خرسندی کرد.

خبرگزاری صداو سیما:  روسیه می گوید طرح جدید ناتو برای افزایش آمادگی نظامی خود در اروپا امنیت این قاره را وخیم تر می کند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد طرح جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ، ناتو ، برای افزایش آمادگی نظامی خود در اروپا امنیت این قاره را وخیم تر خواهد کرد و مسکو این مسئله را در برنامه ریزی نظامی خود لحاظ خواهد کرد.

 خبرگزاری مهر:   وزارت خارجه ایتالیا سفیر فرانسه را به منظور اعتراض به مواضع رئیس جمهوری این کشور درباره کشتی مهاجران آکواریوس احضار کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ، وزارت خارجه ایتالیا با احضار سفیر فرانسه نسبت به مواضع «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری این کشور اعتراض کرد. این در حالی است که رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته ضمن انتقاد شدید از دولت ایتالیا عدم صدور مجوز برای پهلو گرفتن کشتی آکواریوس در بنادر جنوبی این کشور را اقدامی غیر مسئولانه قلمداد کرده بود.

خبرگزاری تسنیم:  آمریکا یک سفارت نمادین در تایوان همزمان با دیدار ترامپ-کیم افتتاح کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آمریکا یک دفتر نمایندگی جدید به ارزش 256 میلیون دلار در تایوان افتتاح کرد. این عملا یک سفارت به شمار می‌رود و همزمان با تشدید تنش آمریکا و چین تاکیدی بر روابط راهبردی واشنگتن با این جزیره خودمختار است.

خبرگزاری فارس: یک مسئول امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری سازمان ملل درباره تشدید بحران غذا در منطقه ساحل آفریقا هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «مارک لوکوک» مسئول امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری سازمان ملل درباره تشدید بحران غذا در منطقه ساحل آفریقا هشدار داد و گفت که حدود ۶ میلیون نفر در بورکینافاسو، چاد، مالی، موریتانی، نیجر و سنگال برای تأمین غذای خود با مشکلات جدی مواجه هستند.

الکوثرفارسی: مقتدی صدر رئیس جریان ائتلاف سائرون عراق و هادی العامری رئیس ائتلاف فتح ائتلاف تشکیل دادند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مقتدی صدر و هادی العامری در نشست خبری مشترک در نجف اشرف این خبر را اعلام کردند.

اسپوتنیک روسیه:  عملیات ارتش یمن برای تصرف بندر حدیده علیه شبه ‌نظامیان حوثی با حمایت ائتلاف به رهبری عربستان سعودی آغاز شده است. به گزارش اسپوتنیک ، از تاریخ 13 ژوئن، واحدهای زمینی ارتش یمن به منظور غلبه بر شبه‌نظامیان حوثی در بندر حدیده در نزدیکی این شهر تجمع کرده‌اند در حالیکه هواپیماها و ناوهای کشورهای ائتلاف عربستان، مواضع و استحکامات حوثی‌ها در این بندر را زیر آتش سنگین گرفته‌اند.

دویچه وله: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت پایبندی به توافق اتمی با ایران تأکید کرد. او در سخنانی در پارلمان اروپا در این حال گفت، برجام می‌تواند پنجره‌ای‌ را به روی مذاکره با ایران درباره مسائل موشکی و حقوق بشر باز کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *