جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و ه…

عکس | تصویر جعلی جورزالم‌پست از انفجار در اصفهان

رسانه صهیونیستی «جورزالم‌پست» در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت:‌ «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد جمله یک سایت در ایران را مورد هدف قرار داد.» بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان « جنگ غزه» منتشر شده است. بنابر این تصویر منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه صهیونیستی “جعلی” و متعلق به دوسال قبل می‌باشد. منبع: خبرگزاری صداوسیما

Loading

اندیشکده انگلیسی: رویارویی روسیه و غرب در سطح دوران جنگ سرد است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

یافته های تحقیق یک اندیشکده انگلیسی نشان می دهد: سطح رویارویی روسیه و غرب پس از الحاق شبه جزیره کریمه به مسکو، به میزان زمان جنگ سرد بین شوروی سابق و غرب رسیده است.

یاندیشکده “شبکه رهبری اروپا” اعلام کرد نیروهای روسیه و نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در هشت ماه گذشته 40 بار با هم رویارو شده اند.

این تحقیق می افزاید: ما باور داریم حوادت بسیار جدی روی داده و دلیل جدیت آن تنها این نیست که نشان دهنده تمایل روسیه برای آغاز جنگ است، بلکه به این دلیل که نشان می دهد بازی خطرناک افزایش خصومت و رویارویی ها در حال اجراست   احتمال تشدید ناخواسته تنش ها در بحران اوکراین به عنوان جدی ترین بحران از زمان جنگ سرد- قوت گرفته است .

بر اساس این تحقیق، از مجموع این حوادت سه حادثه بسیار پرخطر بوده است: ربودن یک افسر جاسوس اهل استونی، جست و جوی ارتش سوئد برای یافتن یک زیردریایی روس که گفته می شد در آب های سرزمینی سوئد مشغول جاسوسی است و رویارویی یک فروند هواپیمای غیر نظامی “ایرباس ” با یک هواپیمای شناسایی روسیه که نزدیک بود با هم برخورد کنند.

تنش ها پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در ماه مارس (اسفند/فروردین ) افزایش یافته است. سازمان ناتو امسال 100 پرواز ردیابی انجام داده است که نسبت به سال قبل افزایش سه برابری را نشان می دهد.

میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی نیز همزمان با برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد سقوط دیوار برلین، غرب، به ویژه آمریکا را بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به “برتر دانستن ” خود و بی توجهی به هشدارها متهم کرد.

به گفته گورباچف، بخشی از نتیجه این امر را می توان در ناتوانی قدرت های جهانی برای جلوگیری از بروز یا حل بحران های منطقه ای در یوگسلاوی – خاورمیانه و اکنون اوکراین دید.

اوکراین از فوریه امسال (بهمن /اسفند 1392) عرصه اعتراضات مردمی با ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین این کشور با امضای توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا شد و درگیری ها به فرار یانوکوویج به روسیه و رویارویی نظامی جدایی طلبان شرق اوکراین با نیروهای دولت کی یف انجامید.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد این درگیری ها تاکنون چهار هزار کشته از میان غیر نظامیان این کشور برجای گذاشته است.

درگیری ها در اوکراین تبعات فراوانی از جمله تحریم های متقابل آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه و همچنین مناقشه بر سر قیمت گاز صادراتی روسیه به اوکراین و اروپا داشته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *