جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading
3تیرماه 1397

رسانه ها ؛ انگلیسی ها در سودای بازگشت به اتحادیه اروپا و…

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین : برگزاری بزرگ ترین تظاهرات ضد برگزیت در لندن، نگاهی به آخرین تحولات الحدیده، پیشروی گسترده ارتش سوریه در شرق درعا، مهاجرت در بن بست اختلافات سران اروپا، تاکید اتریش بر استقرار سرباز در مرزهای خارجی اتحادیه اروپایی ، هشدار درباره فروپاشی اروپا ،تشدید تنش در روابط قطر و کشورهای محاصره‌کننده، اظهارات جدید کوشنردرباره فلسطین و رونمایی دیپلماسی جدید چین به روایت شی جین پینگ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: هزاران نفر از مردم انگلیس با برگزاری بزرگ‌ترین تظاهرات در مخالفت با برگزیت خشم خود را از پیامد‌های این جدایی ابراز کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ ده‌ها ­هزار نفر از قشر‌های مختلف مردم انگلیس با برپایی بزرگ‌ترین تظاهرات در مخالفت با برگزیت خشم و نارضایتی خود را از پیامد‌های این جدایی بر روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا ابراز کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): انصارالله یمن نیروهای بیشتری را در شهر الحدیده و بندر اصلی این شهر طی امروز (یکشنبه) مستقر کرد، این در حالی است که ادعا شده نیروهای ائتلاف متجاوز عربی به شهر نزدیک می‌شوند. حمله ائتلاف سعودی به الحدیده بزرگترین عملیات متجاوزانه آن در چارچوب جنگ یمن است که نگرانی سازمان ملل را درباره بزرگترین فاجعه انسانی جهانی برانگیخته است.

 خبرگزاری مهر: نیروهای ارتش سوریه پیشروی گسترده ای در نبرد با تکفیریها در شهرک استراتژیک «بصر الحریر» در حومه شرقی درعا داشته اند.به گزارش خبرگزاری ، ارتش سوریه همچنان به پیشروی های خود در نبرد با تروریست های تکفیری ادامه می دهد.

خبرگزاری مهر:  رئیس پارلمان اروپا در آستانه برگزاری نشست ویژه امروز بروکسل با موضوع مهاجرت در گفتگویی نسبت به فروپاشی اروپا هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونیو تایانی» رئیس پارلمان اروپا در گفتگو با روزنامه فونکه-مدین گروپه با اشاره به بحران مهاجرت در میان کشورهای اروپایی اظهار داشت: سیاستمداران اروپایی باید به این نکته واقف باشند که مسئله ای مانند مهاجرت نباید اروپا را به سمت فروپاشی سوق دهد.

خبرگزاری ایرنا: مقام های ارشد اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در حالی در بروکسل تشکیل جلسه می دهند که برعمق اختلافات شان در موضوع مهاجرت، افزوده شده است.به گزارش ایرنا، نشست امروز مقام های گروهی از کشورهای اروپایی تلاش دیگری برای حل بحران سه ساله مهاجرت است که به یکی از چالش های اروپا تبدیل شده است.

خبرگزاری  فارس: وزیر دفاع اتریش در گفت‌وگو با یکی از نشریات آلمان گفت که کشورش به منظور کنترل ورود پناهجویان و مقابله با باندهای قاچاق انسان از مستقر شدن نظامیان در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، دولت اتریش قصد دارد تا به منظور کنترل پناهجویان، در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا نیروی نظامی مستقر کند. هدف از این اقدام مقابله با موج پناهجویان غیرقانونی اعلام شده است.

خبرگزاری تسنیم: درخواست دولت قطر از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تعلیق عضویت ریاض و ابوظبی در این نهاد نشان می‌دهد که بحران در روابط این کشورها نه تنها در مسیر حل شدن پیش نمی‌رود بلکه بر شدت این بحران و تنش افزوده می‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ روز شنبه خبر درخواست قطر از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای تعلیق عضویت عربستان و امارات در این نهاد بین المللی بار دیگر نگاه‌ها را متوجه روابط بحرانی و متشنج دوحه و کشورهای محاصره‌کننده‌اش کرد.

الکوثرفارسی:  مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در اولین مصاحبه با یک روزنامه فلسطینی گفت اگر رئیس تشکیلات خودگردان به میز مذاکره برگردد، واشنگتن نیز بر سر طرح صلح با آنها همکاری می‌کند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا  به روزنامه «القدس» گفته است که آماده است تا ضمن مذاکره با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای رسیدن به توافق صلح با او همکاری کند.

رادیوچین:  نشست سیاست خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین  در پکن برگزار شد. شی جین پینگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب، رییس جمهور در این نشست تاکید کرد: سیاست خارجی کشور باید طوری اجرا شود که چین بتواند در اصلاح مدیریت جهان شرکت کرده و با بهره‎گیری از یک شبکه کامل از متحدان خود در سطح جهان باعث رقم خوردن شرایط جدید برای دیپلماسی کشور شود که برای ایجاد جامعه‎ای مرفه و تقویت و مدرنیزه کردن چین مفید باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *