جدیدترین مطالب

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

اوکراین با ده‌ها پهپاد تاسیسات انرژی روسیه را هدف قرار داد

خبرگزاری رویترز از قول یک منبع اطلاعاتی اوکراین از حمله گسترده این کشور به تاسیسات انرژی روسیه خبر داد. بر اساس این گزارش، پهپادهای اوکراینی یک تاسیسات ذخیره سوخت و سه پست برق را مورد هدف قرار داده‌اند. وزارت دفاع روسیه نیز حملات گسترده اوکراین با پهپادهای دوربرد در بامداد روز شنبه اول اردیبهشت را تایید کرده است.

واکنش ترکیه به تحویل چهار روستا از سوی ارمنستان به باکو: این تحول مثبت گام مهمی در جهت امضای توافقنامه صلح است

امور خارجه ترکیه  روز شنبه از  تحویل چهار روستا از سوی ارمنستان به  جمهوری آذربایجان استقبال کرد. وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما از توافقی که در نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرزهای دولتی بین آذربایجان و ارمنستان مورد بازگشت چهار روستا  به باکو استقبال می‌کنیم.»

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.
Loading
6تیرماه 1397

رسانه ها ؛ آغاز جنگ تجاری هند ضد آمریکا و…

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اقدام تلافی جویانه تجاری هند علیه آمریکا، نشست مدیران سیاسی ائتلاف ضد داعش در مراکش، دیدار وزرای خارجه قطر و آمریکا با محوریت بحران در شورای همکاری خلیج فارس، بسته حمایت مالی عربستان، امارات و کویت از بحرین، مخالفت روسیه با درخواست آمریکا درخصوص توقف خرید نفت از ایران ،حمایت مشروط صهیونیست ها از هسته ای شدن عربستان سعودی،عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه ، انتشارتصاویرجدید از توسعه رآکتور اتمی کره شمالی ، گفتگوی نفتی ژاپن با آمریکا ، سفر وزیر دفاع آمریکا به چین، نقشه راه مشترک ترکیه و آمریکا برای منبج و اعتراضات سراسری در آمریکا علیه سیاست مهاجرتی ترامپ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: هند در اقدامی متقابل تعرفه واردادت 29 قلم کالای وارداتی از آمریکا را تا 50 درصد افزایش داد .به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو؛‌ هند اعلام کرد: افزایش تعرفه ها بر کالاهای وارداتی آمریکا را تا زمانی که این کشور تعرفه های واردات آلومینیوم و فولاد از هند را بر ندارد باقی خواهند ماند.محصولات کشاورزی از جمله سیب ، بادام ، گردو و برخی محصولات صنعتی از جمله موتورسیکلت و فلزات از محصولات وارداتی آمریکایی است که هند تعرفه واردات این کالاها را افزایش داده است .

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):  نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش در کنفرانس مشترکی با وزیر خارجه مراکش با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل و صحراء ادامه گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده هستند، تاکید کرد، ائتلاف ضد داعش نه فقط به دنبال پیروزی بر داعش بلکه به دنبال وارد آوردن شکستی سخت به این گروه تروریستی است. به گزارش ایسنا،، بیش از ۴۲ کشور در نشست منطقه‌ای مدیران سیاسی ائتلاف ضد داعش در شهر الصخیرات مراکش شرکت کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند.به گزارش ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در دیدار با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود در واشنگتن درباره آخرین تحولات خاورمیانه به ویژه بحران شورای همکاری خلیج فارس و پیامدهای اوضاع انسانی در یمن، لیبی، فلسطین و سوریه گفتگو کرد.این اولین دیدار رسمی میان این دو وزیر از زمان تعیین پامپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا است.

 خبرگزاری مهر:   عربستان، امارات و کویت بعد از بسته کمک های اقتصادی خود به اردن این بار از برنامه مشترک حمایت مالی از بحرین خبر دادند. به گزارش خبرگزاری مهر ، عربستان، امارات و کویت با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند که این کشورها در جریان مذاکرات خود با مقامات منامه در خصوص تقویت ثبات اقتصادی  بحرین به زودی یک برنامه حمایتی اقتصادی ارائه خواهند کرد.

خبرگزاری تسنیم: وزیر انرژی روسیه تاکید کرد، این کشور دارای قرارداد خرید نفت از جمهوری اسلامی است و به درخواست آمریکا در باره عدم واردات نفت از ایران، تنها از لحاظ حقوقی نگاه می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم »، “الکساندر نوواک”وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که مسکو درخواست طرف آمریکایی در باره توقف واردات نفت از ایران را صرفا بر اساس ضوابط حقوقی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. 

الکوثرفارسی: وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از آمادگی مشروط این رژیم برای حمایت از هسته ای شدن عربستان سعودی خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «یووال اشتنیتز» وزیر ارنژی رژیم صهیونیستی در گفتگو با رویترز، اعلام کرد در صورتی که عربستان ضوابط مربوط به عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را رعایت کند، اسرائیل از هسته ای شدن این کشور حمایت می کند.

العالم: نظامیان ترکیه با حمایت هوایی آمریکا در حال تلاش برای سیطره بر شهر منبج در شمال سوریه هستند.ارتش ترکیه عملیاتی را برای نفوذ به شهر منبج در شمال سوریه آغاز کرده است، این عملیات ارتش ترکیه با حمایت ارتش آمریکا و پوشش حملات هوایی صورت گرفته است.این در حالی است که ساکنان شهر منبج با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این شهر و با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی شعارهایی ضد ائتلاف ترکیه و آمریکا جهت سیطره بر منبج سوریه، این اقدامات تجاوزکارانه را به شدت محکوم کردند.

العالم:  با وجود وعده کره شمالی برای خلع سلاح اتمی، تصاویر ماهواره‌ای، از توسعه تنها ر‌آکتور اتمی سوخت‌رسان تسلیحاتی کره شمالی خبر می‌دهند. به نوشته روزنامه گاردین، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد تنها رآکتور اتمی کره شمالی که برای سوخت‌رسانی تسلیحات اتمی این کشور استفاده می‌شود، در حال توسعه است.این در حالیست که اخیرا کره شمالی با آمریکا برای خلع سلاح اتمی توافق در نشستی در سنگاپور، کرده بود.

ان .اچ.کی ژاپن:  یک دیپلمات کره شمالی به ژاپن گفته است در روند غیرهسته ای سازی کشورش دخالت نکند. این دیپلمات این اظهارات را روز سه شنبه در سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو اظهار کرد. نمایندگان هیات ها درباره نشست اخیر بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و بیانیه مشترک آنها اظهار نظر کردند.

یورونیوز: ژاپن در حال بررسی موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تاثیر آن بر اقتصاد ژاپن است؛ تحریم‌هایی که با هدف کاهش صادرات نفتی ایران انجام می‌شود. این خبر روز چهارشنبه از سوی یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت این کشور اعلام شد. آقای سوگا تاکید کرد که ژاپن قصد دارد به گفتگوها با آمریکا و دیگر کشورهای مرتبط ادامه دهد تا بتواند از تاثیرات نامطلوب این تحریم‌ها بر فعالیت شرکتهای ژاپنی جلوگیری کند.

رادیو چین:  جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا  و مقامات دولت و ارتش چین دیدار و درباره روابط دو ارتش و مسایل مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند. کارشناسان گفتند که با وجود عوامل منفی، روابط نظامی بین دو کشور به طور کلی باثبات است. رایزنی و کنترل بحران هدف مشترک دیدار مقامات بلندپایه نظامی دو کشور است.

آناتولی ترکیه:  نماینده دونالد ترامپ در ائتلاف بین المللی ضد داعش اعلام کرد ترکیه و آمریکا به یک نقشه راه مشترکی برای شهر منبج در سوریه دست یافته‌اند. بنا به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا برت مک‌گروک، نماینده دونالد ترامپ در ائتلاف بین المللی ضد داعش در نشست آن در مراکش گفته است: در مورد منبج به یک نقشه راه مشترک با ترکیه دست یافته ایم.

دویچه وله : در چندین شهر آمریکا تظاهرات گسترده علیه سیاست مهاجرتی ترامپ برگزار شد. ۱۷ ایالت نیز در همین زمینه از ترامپ شکایت کرده‌اند. اعتراضات هم به سیاست ترامپ درباره مهاجران مکزیک است و هم قانون منع سفر اتباع هفت کشور به آمریکا. در شهرهای بزرگ مثل واشنگتن، لس‌آنجلس و نیویورک تعداد زیادی از مردم به خیابان‌ها آمدند. در لس‌آنجلس پلیس دهها نفر را دستگیر کرد. این افراد مخالف سخنرانی وزیر دادگستری بوده و علیه آن تظاهرات کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *