جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

بایدن فاش کرد که درگیری در نوار غزه چگونه می تواند پایان یابد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک مراسم جمع آوری کمک های مالی برای کمپین انتخاباتی مجدد خود در نیویورک گفت که چندین کشور خلیج فارس آماده به رسمیت شناختن اسرائیل در توافق آینده برای حل مناقشه در نوار غزه هستند.

کنعانی: حمله به سوریه گواهی روشن بر حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی است

سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز رژیم صهیونیستی را به استان حلب سوریه به شدت محکوم کرد و این اقدام را تلاشی زبونانه و ناامیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت دانست.

سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم

سازمان سنتکام در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که ارتش آمریکا توانسته چهار فروند پهپادی را که انصارالله به پرواز درآورده، هدف قرار داده و سرنگون کند.

Loading
13تیرماه 1397

رسانه ها ؛ ادامه جنگ تجاری چین و آمریکا …

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز حذف دلار از اقتصاد چین، ادامه پیش روی های ارتش سوریه درحومه شرقی استان درعا، اعزام نظامیان آمریکایی مستقر در آلمان به لهستان، برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین، بازگشت نظامیان به ساختار قدرت در مصر،استقبال سرد صنعا از فرستاده سازمان ملل، آمادگی عربستان برای افزایش ظرفیت تولید نفت، سوریه محور اصلی گفتگوی سران آمریکا و روسیه ، کارگروه مشترک اسرائیل و واشنگتن برای ناآرام کردن ایران، نشست اضطراری شورای امنیت در مورد اوضاع در جنوب سوریه و سفر دوباره پمپئو به کره شمالی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم: بانک‌های دولتی چین دلارهای مردم را جمع‌آوری می‌کنند تا ارزش یوان در برابر دلار تقویت شود. معاون و مدیر بخش قانون‌گذاری ارزهای خارجی بانک مرکزی چین اعلام کرد: چین مطمئن است که می تواند یوآن را تثبیت کرده و ارزش آن را در سطحی منطقی نگه دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):   ارتش سوریه به پیشروی خود در حومه شرقی درعا ادامه داده و  حدود ۶۰ درصد این استان را آزاد کرده است. به گزارش ایسنا، ارتش سوریه بعد از آزادی شهرک المسیفره توانست کنترل ۶۰ درصد استان درعا را در دست بگیرد. شبکه العالم نیز گزارش داده است، ارتش سوریه ۸۰ درصد حومه شرقی درعا را آزاد کرده است.

 خبرگزاری مهر:   پس از اعلام واشنگتن در خصوص بررسی خروج نظامیان خود از آلمان برخی گمانه زنی ها حاکی از اعزام آنها به لهستان است. به گزارش خبرگزاری مهر، دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که خروج نظامیان خود در خاک آلمان را مورد بررسی قرار می دهد. در همین راستا نیز «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که چنین اقدامی جز روال عادی برنامه های دولت در راستای بررسی و تخمین هزینه ها است.

خبرگزاری ایرنا:  اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران روز جمعه این هفته در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.به گزارش ایرنا از تارنمای اتحادیه اروپا، این نشست به ریاست فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور وزرای خارجه ایران، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه برای اطمینان از تداوم اجرای کامل برجام پس از خروج آمریکا از این توافق برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: مجلس نمایندگان مصر در اقدامی بی‌سابقه با طرح دولت در خصوص اعطای مصونیت قضایی و دیگر مزایای بی‌شمار به فرماندهان ارتش این کشور موافقت کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با پنجمین سالروز عزل «محمد مرسی» توسط ارتش مصر به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت این کشور، پارلمان مصر به طرح اعطای مصونیت قضایی به فرماندهان ارتش رأی داد.

الکوثرفارسی: منابع آگاه در صنعا اعلام کردند که انصارالله یمن از فرستاده سازمان ملل برای پاسخ به طرحش درباره الحدیده زمان خواسته است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  منابع آگاه در صنعا اعلام کردند: انصارالله یمن از مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به این کشور خواستار زمان برای بررسی طرحش درباره استان الحدیده شده است. به گفته این منابع، رهبر انصارالله چند روز پیش به رهبران ارشد این جنبش در دیداری محرمانه اعلام کرده که هرگز با تحویل الحدیده و بندر آن به دولت مستعفی به هر بهایی که باشد موافقت نخواهد کرد و از سطح خواسته‌های خود درباره نظارت فنی و لجستیکی بر بندر الحدیده بدون لطمه زدن به حضور انصارالله در این استان کوتاه نخواهد آمد.

یورونیوز:  عربستان سعودی آماده است ظرفیت تولید نفت را افزایش دهد. شورای وزیران عربستان سعودی بعد از جلسه‌ای با ملک سلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عربستان آماده است در صورت نیاز ظرفیت تولید نفت را برای مهار نوسان بازار و حفظ ثبات افزایش دهد.»

ان .اچ.کی ژاپن:  دولت ایالات متحده می گوید که وخیم تر شدن شرایط در سوریه از جمله مباحث مهمی است که در نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه جاری میلادی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. نیروهای دولتی سوری مورد حمایت روسیه در ۱۹ ماه ژوئن بر شدت حملات خود به بخش جنوب غربی سوریه که در اشغال نیروهای ضد دولتی این کشور است افزودند. ترامپ و پوتین قرار است در روز ۱۶ ماه ژوئیه در هلسینکی پایتخت فنلاند ملاقات کنند.

اسپوتنیک روسیه:  رسانه‌های اسرائیل روز چهارشنبه گزارش داده‌اند تل آویو با تشکیل کارگروه به همراه با آمریکا، هدف راه‌اندازی تظاهرات در ایران برای ناآرام کردن اوضاع داخلی این کشور را دارند. باراک راوید، خبرنگار کانال 10 تلویزیون اسرائیل، این امر را یکی از مصداق‌های تغییر سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه دانست. اعضای این کارگروه مشترک در طول چند ماه گذشته با یکدیگر دیدار و درباره مسائل داخلی ایران رایزنی کرده‌اند.

آناتولی ترکیه:  شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه برای بررسی اوضاع جنوب غربی سوریه نشست اضطراری برگزار خواهد کرد. آمریکا و انگلستان که پیش از این با همکاری ارتش اردن به مخالفین حاضر در خط مرزی، کمک می‌ کردند، پس از توافق با روسیه به این امر پایان دادند.

دویچه وله :  وزیرخارجه آمریکا در این هفته به پیونگ‌یانگ می‌رود و با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. تردیدهایی در آمریکا درباره قصد کره شمالی برای خلع سلاح به وجود آمده است. سخنگوی کاخ سفید اما از “پیشرفت‌هایی” در این زمینه سخن گفته است. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، پنجشنبه آینده ۵ ژوئیه (۱۴ تیر) برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به پیونگ‌یانگ می‌رود. این سومین سفر پمپئو و نخستین سفر یک مقام بلندپایه آمریکایی به این کشور از زمان دیدار تاریخی ترامپ و کیم در اواسط ماه ژوئن تاکنون است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *