جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟

در طی شش ماه گذشته تنش‌ها در امتداد مرز اسرائیل و لبنان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. اسرائیل اکنون ۱۰۰ هزار نیرو به سمت مرز‌های شمالی یعنی محل رویارویی با گروه حزب الله گسیل داشته و درگیری‌ها در این منطقه مدام رو به افزایش است.

کی یف حدود 500 سرباز را در اطراف پنج شهرک در جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک از دست داد

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پرسنل نظامی گروه “جنوبی” ارتش روسیه یگان های هشت تیپ اوکراینی را در نزدیکی بلوگروفکا در جمهوری خلق لوگانسک و چهار شهرک دیگر در جمهوری خلق دونتسک شکست داده و همچنین یک ضدحمله را دفع کردند و تلفات کی یف به 500 سرباز رسید.

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.

ایران خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات اسرائیل شد

مسکو- ایرنا- معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست معاونان وزیر امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با موضوع بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا، ایفای نقش این گروه برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

Loading

طرح معامله قرن برای پوشاندن شکست‌های رژیم صهیونیستی

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ | سیاسی, یادداشت

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه سال جاری جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به تصمیمات اتخاذشده در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای همه گروه‌های فلسطینی را به وحدت رویه برای حمایت از مقاومت و مقابله با معامله قرن فراخواند. نقش مقاومت در بیداری گروه‌های مختلف فلسطینی برای مقابله با معامله قرن و چگونگی تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحقق این امر از موارد مهم در این موضوع محسوب می شود.

جعفر قناد باشی- کارشناس مسائل بین الملل

جنبش حماس با توجه به خطرات تهدیدات آمریکایی – صهیونیستی علیه امت عربی به‌طور عام و مسئله فلسطین به‌طور خاص که قدس، کرانه باختری، آوارگان فلسطینی، بلندی‌های اشغالی جولان و مزارع شبعا را هدف قرار داده است، با اهتمام ویژه‌ای خروجی و نتایج نشست وزرای خارجه عرب را پیگیری کرد و موضع وزرای خارجه کشورهای عربی در مخالفت با معامله قرن و پایبندی به حمایت از مواضع عربی در مقابله با طرح‌ها و توطئه‌ها علیه مسئله فلسطین را می‌ستاید.

حماس ضمن تأکید مجدد بر موضع خود در مخالفت با معامله قرن و دعوت برای مقابله با آن از تمامی راه‌های ممکن، تمامی گروه‌های فلسطینی را به وحدت و توافق بر سر رویکرد و نگرشی سیاسی و مبارزاتی به‌منظور حمایت از مقاومت و پایداری ملت فلسطین، تقویت توان آن برای مقابله با معامله قرن و خنثی کردن آن و کنار گذاشتن اختلافات و کشمکش‌های داخلی و اظهارات تنش‌زا در این شرایط سخت و حساس فرامی‌خواند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در همایشی مشورتی با عنوان «در رویارویی با معامله قرن متحد هستیم» که در غزه در حال برگزاری است، اظهار داشت، طرح معامله قرن بر آمده از ناکجا آباد نیست بلکه نقشه‌ای از جانب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

اسماعیل هنیه با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ درگیری با ارائه طرحی به نام معامله قرن در پی پایان دادن به قضیه فلسطین برآمدند، افزود، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر جولان اشغالی و همچنین چراغ سبز نشان دادن به اسرائیل برای سلطه بر کرانه باختری رود اردن، بخش‌هایی از این طرح به شمار می‌آید.

وی ادامه داد آنان در پی بازنگری در جغرافیایی سیاسی منطقه اند تا گروه‌های مقاومت را دشمن جهان عرب و اسلام معرفی کنند.

هنیه در ادامه تاکید کرد: اگر نیت‌ها و تصمیمات سیاسی داخل درست باشد می‌توانیم به وحدت برسیم و اوضاع داخلی را بهبود ببخشیم. در این مرحله به رویکرد و راهبرد متحد گروه‌های مختلف فلسطینی نیاز داریم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در فراخوان هفته گذشته خود از کلیه طرف‌های فلسطینی خواست تا برای مقابله با طرح «معامله قرن» با یکدیگر متحد شوند و بدین منظور، آمادگی حماس را برای مذاکره فوری با این طرف‌ها اعلام کرد.

از دیدگاه رئیس دفتر سیاسی حماس، ایجاد وحدت بین گروه‌های فلسطینی، مقدمه لازم برای تأسیس دولتی قدرتمند و ملی با مشارکت همه این گروه هاست تا از تجزیه فلسطین جلوگیری و مانع از اجرای طرح استعماری «معامله قرن» شود. به عبارتی دیگر، راهبرد اصلی و محوری کنونی حماس در مواجهه با طرح «معامله بزرگ قرن»، وحدت و همگرایی میان همه گروه‌های فلسطینی است.

روشن است که اصلی‌ترین مخاطب جنبش حماس در این فراخوان وحدت، جنبش فتح است که در تشکیلات خودگردان فلسطینی نقش محوری را دارد، زیرا طی چند سال گذشته از اجرای توافق‌های متعددی که به منظور وحدت و همکاری میان این جنبش و جنبش حماس به امضا رسیده، خودداری کرده است. عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس در این فراخوان جدید، از جنبش فتح خواسته تا برای تحقق وحدت ملی از طریق تقویت مشارکت گروه‌های فلسطینی در دولت وحدت ملی تلاش کند. به همین دلیل وی در موضع گیری رسمی خطاب به جنبش فتح گفته است: «از جنبش فتح می‌خواهیم تا به اقدام مشترک ملی برای مقابله با معامله قرن که هدفش از بین بردن مساله فلسطین است، بپیوندد.»

تحقق چنین امری، مستلزم آن است که کلیه گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس و فتح در خصوص موضوعات راهبردی و محوری به دیدگاه‌های مشترکی دست پیدا کنند و با فائق آمدن برعوامل واگرایی داخلی و خارجی، در مسیر همگرایی مؤثر و عملی گام بردارند. تردیدی نیست که «جنبش اسلامی حماس» طی دودهه اخیر بیشترین بار مبارزاتی را در صحنه فلسطین بر دوش داشته و ضمن فعالیت و گرم نگاه داشتن جبهه‌های مبارزه با اشغالگران صهیونیست، معادلات نظامی و درپی آن معادلات سیاسی را به نفع فلسطینیان و به زیان رژیم صهونیستی تغییر داده است؛ به طوری که بنا به اعتراف مکرر رسانه‌های اسرائیلی، رژیم صهیونیستی هیچگاه در تاریخ ۷۰ ساله حیات خود از لحاظ نظامی اینگونه آسیب پذیر نبوده است. چنانکه در عرصه‌های کارشناسی، پیدایش چنین پدیده‌ای را از جمله عوامل اصلی اتکای بی اندازه اسرائیل به آمریکا و حتی آن را زمینه ساز اعلام طرح غیر قابل اجرای «معامله قرن» بشمار می‌آورند. از این زاویه نگرش، طرح «معامله قرن» بیش از آنکه طرحی تهاجمی و نشان دهنده موقعیت مستحکم برای رژیم صهیونیستی باشد، بیانگر ضعف و وانفعال صهیونیست هاست و با این هدف ترسیم شده تا موقعیت شکننده این رژیم را تثبیت کند. چراکه برخلاف حماس، این رژیم صهیونیستی است که طی دو دهه گذشته علاوه بر دو شکست بزرگی که در جنگ‌های جنوب لبنان متحمل شده، در چهار جنگ خود ساخته علیه حماس (جنگ‌های ۲۲ روزه – ۸ روزه – ۵۱ روزه و ۲ روزه) نیز شکست‌های فضاحت باری را متحمل شد و دستان را خود به نشانه پذیرش آتش بس بالا برد. به هر ترتیب، طرح معامله قرن به هر شکلی که تفسیر شود، طرحی نیست که بتواند به دغدغه خاطر اشغالگران صهیونیست پایان دهد و در عرصه عمل، موافقت اکثریت فلسطینیان را در پی داشته باشد، به ویژه که افکارعمومی در جهان عرب نیز تحت تأثیر حمایت‌های ابلهانه و تحریک آمیز «واشنگتن» از «تل آویو» طی ماه‌های اخیر به گونه خطرناکی تحریک شده و رژیم‌های ارتجاعی عرب را در همراهی آشکار با طرح معامله قرن دچار تردید جدّی کرده است که نشانه‌های این تردید یا به عبارت بهتر، هراس را می‌توان در تازه‌ترین بیانیه اتحادیه عرب در محکومیت این طرح استعماری بخوبی مشاهده کرد.

می‌توان گفت که تنها نقطه امید رژیم صهیونیستی برای به ثمر نشاندن طرح معامله قرن، وجود عناصری سازش کار در میان گروه‌های فلسطینی است که با پذیرش و امضای این طرح، راه بر رژیم صهیونیستی هموار کنند. در واقع اینجاست که علل دعوت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از گروه‌های فلسطینی به ویژه گروه فتح، جهت هم افزایی با یکدیگر و برپایی تشکیلاتی منسجم برای مقابله با اجرای طرح معامله قرن آشکار می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *