جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است / نیرو‌های آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان اسرائیل و حماس برگزار می‌کند.

آیا کندی بازی را در انتخابات آمریکا به هم می‌زند؟

از زمان ورود به عرصه انتخابات در آوریل سال گذشته، کندی عمدتا توانسته ۱۰ تا ۲۰ درصد آرا را در نظرسنجی‌ها به خود اختصاص دهد. نظرسنجی انجام شده در هفته اخیر در ایالت‌های سرنوشت ساز نشان داد که حضور وی سبب شده تا فاصله ترامپ با بایدن یک درصد بیشتر شود. ترامپ در شبکه اجتماعی خود در واکنش به حضور کندی نوشت: «او رقیب سیاسی جو بایدن قلابی است نه من. خیلی دوست دارم که او هم در انتخابات حضور دارد.»

اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشند

نیویورک – ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی دستور دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر انجام اقدامات موثر برای کمک رسانه به مردم غزه گفت: اعضای سازمان ملل باید به تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری پایبند باشند.

Loading
21تیرماه 1397

رسانه ها ؛ طرح جدید سازمان ملل برای غزه….

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: طرح جدید «نیکلای ملادینوف» ، فرستاده سازمان ملل برای نوار غزه، عدم استقبال اعضای ناتو از خواست آمریکا برای افزایش بودجه نظامی، واکنش روسیه به بیانیه سران ناتو، مقابله سامانه دفاع هوایی سوریه با حملات جنگنده های صهیونیستی، انتقاد عفو بین الملل از امارات ، هشدار هند به اوپک ، ادعای جدید نتانیاهو درباره سوریه، دیدار وزیر خارجه مصر با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و متحد شدن چین و آلمان در جنگ اقتصادی با آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: فرستاده صلح سازمان ملل در امور منطقه در گفت‌وگو با یک روزنامه مصری از طرح جدیدش برای نوار غزه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در امور منطقه هفته گذشته سفری به مصر داشت و در دیدارهایی با مقامات این کشور درباره آشتی داخلی فلسطینی و نوار غزه صحبت کرد. ملادینوف راهکار دو دولتی را تنها راه‌حل برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی خواند .

دویچه وله:  رئیس‌جمهور آمریکا خواستار افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.  بیانیه اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علی‌رغم اختلاف‌نظر شدید میان رهبران کشورهای عضو این سازمان با توافق آنها بر سر اهداف اصلی این سازمان منتشر شد. رهبران کشورهای عضو ناتو به تعهد خود مبنی بر افزایش بودجه نظامی تا “دو درصد” تولید ناخالص داخلی خود تأکید کردند. این هدف در سال ۲۰۱۴ میلادی تعیین شده بود.

پارس تودی:وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به بیانیه روز نخست نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” ، این سازمان را اتحاد نظامی بیهوده‌ خواند.به گزارش پارس تودی ، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بیانیه روز نخست سران ناتو در بروکسل تصریح کرد: «بلوک نظامی بیهوده ناتو، مسکو را به انجام اقدامات تحریک‌ آمیز متهم می‌ کند.»

خبرگزاری صداو سیما: سامانه دفاعی ارتش سوریه حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منطقه قرص النفل در قنیطره را ناکام گذاشت. همزمان با حملات هوایی رژیم صهیونیستی، گروه های های تروریستی با سوء استفاده از این حملات، چند راکت را به سوی شهرک جبا در حومه قنیطره شلیک کردند.شبکه تلویزیونی سعودی الحدث مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد در واکنش به ارسال پهپاد به حریم هوایی سرزمین های اشغالی، سه پایگاه ارتش سوریه را (در حومه قنیطره) هدف قرار داده است.

 خبرگزاری مهر:   سازمان عفو بین الملل در گزارشی به نقض حقوق بشر در زندان های سری امارات در یمن اشاره کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان عفو بین الملل در گزارشی جدید به نقض حقوق بشر در زندان های سری امارات در یمن اشاره کرد و افزود، این رفتارها در سطح جنایت جنگی است و امارات باید در این زمینه تحقیق فوری را آغاز کند.

خبرگزاری ایرنا: هند به عنوان یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان نفت در هشداری از اوپک خواست قیمت ها را کاهش دهد، زیرا در غیر این صورت با کم شدن تقاضا و سفارش های خرید مواجه خواهد شد. به گزارش ایرنا، سانجیو سینگ رئیس شرکت دولتی نفت هند گفت: اگر قیمت نفت به روند افزایشی خود ادامه دهد، مصرف کنندگان هندی به دنبال گزینه های دیگر از جمله خودروهای الکتریکی و گازی خواهند رفت تا بتوانند تا سال 2025 این منابع سوختی را به میزان روزانه یک میلیون بشکه جایگزین نفت خام کنند.

الکوثرفارسی:  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از بازگشت از روسیه مدعی شد که تل‌آویو هیچ مشکلی با باقی ماندن بشار اسد در قدرت سوریه ندارد، اما ایران و حزب‌الله نباید در این کشور حضور داشته باشند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که مشکلی با تداوم ریاست جمهوری «بشار اسد» در سوریه ندارد، اما «امنیت اسرائیل» نیز نباید تهدید شود.

العالم:  وزیر خارجه مصر که به بروکسل سفر کرده است با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد. «سامح شکری» وزیر خارجه مصر با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و روابط بین قاهره و این اتحادیه و جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و توسعه‌ای آن را بررسی کرد.شکری و موگرینی همچنین به بررسی تحولات سوریه و لیبی و چالش‌های پیشروی روند سازش فلسطینی-اسرائیلی ، تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران (برجام) و مسئله مهاجرت غیرقانونی و پرونده آوارگان پرداختند.

اسپوتنیک روسیه: پکن امیدوار است بیانیه مشترکی با اتحادیه اروپا در محکومیت سیاست اقتصادی ترامپ صادر کند.به گزارش اسپوتنیک، لی که چیانگ، نخست وزیر چین در چارچوب تدارکات برای تدوین چنین سندی از کشورهای اروپای شرقی و آلمان بازدید کرد. در برلین توافقنامه هایی به ارزش 23 میلیارد دلار به امضا رسید و چین وعده داد دسترسی به بازار داخلی خود را برای سرمایه گذاران اروپایی تسهیل کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *