جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس

عدم تمایل برخی کشورها به شرکت در اجلاس اوکراین، گلایه زلنسکی از توجه جامعه جهانی به غزه به‌جای اوکراین، خالی شدن انبارهای سلاح کانادا، درخواست از آمریکا برای رفع نیازهای ارتش اوکراین و ارسال پاتریوت و گلوله توپ، از مهمترین رویدادهای جنگ هستند.

Loading
1شهریور ماه 1397

رسانه ها ؛ شعله ور شدن دوباره جنگ تجاری چین و آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۶/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پاسخ متقابل چین به تعرفه‌های جدید آمریکا، توقف برچیده شدن سایت هسته ای کره شمالی ، احتمال دیدار دوباره پوتین و ترامپ در سنگاپور، واکنش آمریکا به طرح هند برای بومی سازی داده ها، واکنش مقام های روس به ادعاهای بولتون ، تعیین فرمانده جدید ارتش آمریکا در منطقه، انصراف آمریکا و افغانستان از حضور در مذاکرات روسیه درباره افغانستان ، ادامه عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی لاذقیه، گفتگوی آبه و ترامپ درباره کره شمالی، هشدار سازمان ملل درباره احتمال وقوع جنگ در غزه، دیدار وزیران امور خارجه آمریکا و قطر در واشنگتن و هشدار پوتین به ناتو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: تلویزیون چین گزارش داد تعرفه های جدید چین برای کالاهای آمریکایی در پاسخ به اقدامات این کشور به اجرا درآمد. به گزارش اسپوتنیک؛ در واکنش به افزایش 25 درصدی تعرفه های آمریکا برای واردات کالاهای چینی تا 16 میلیاد دلار در تاریخ 23 اوت، پکن نیز به صورت رسمی تعرفه واردات کالاهای آمریکایی تا 16 میلیارد دلار را 25 درصد افزایش داد.

رادیو چین:  بر اساس «اطلاعیه کمیته مقررات تعرفه شورای دولتی چین درباره افزایش تعرفه بر 16 میلیارد دلار کالای آمریکا»، چین از ساعت 12 و یک دقیقه روز پنجشنبه 23 اوت، چین 25 درصد تعرفه دیگر را بر کالاهای تولید آمریکا با ارزش حدود 16 میلیارد دلار افزایش می‌دهد. پیش از این نیز چین از اقدامات واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده بود.

خبرگزاری صداو سیما: کره شمالی عملیات برچیدن یک سایت آزمایش های موتور موشک هسته ای خود را متوقف کرده است.به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛اندیشکده آمریکایی 38North اعلام کرد: تصاویر ماهواره ای هفته گذشته نشان می دهد کره شمالی عملیات برچیدن یک سایت آزمایش های موتور موشک را در هفته اول اوت متوقف کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهوری روسیه برای سفر به سنگاپور با هدف مشارکت در نشست سران کشورهای شرق آسیا در ماه نوامبر برنامه‌ریزی می‌کند. به گزارش ایسنا، یوری اوشاکوف، معاون رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در نشست سران کشورهای شرق آسیا در ماه نوامبر سال جاری در سنگاپور برنامه‌ریزی می‌کند.وزیر خارجه سنگاپور نیز اخیرا تصریح کرد: سنگاپور منتظر سفر رئیس جمهوری روسیه به این کشور برای شرکت در نشست آ سه‌آن  است.

خبرگزاری مهر: یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات گسترده آمریکایی ها در غرب استان نینوا خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، یک منبع امنیتی در استان نینوا از تحرکات گسترده آمریکایی ها در غرب استان نینوا عراق خبر داد. این منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در منطقه الحضر در غرب نینوا مستقر شده اند.

خبرگزاری ایرنا: شرکت های بزرگ تکنولوژی آمریکا قصد دارند تلاش های خود برای مبارزه با طرح هند در بومی سازی داده ها را افزایش دهند زیرا اصرار دارند که این اقدامات با اهداف رشد این شرکت ها در هند مغایرت دارند. به گزارش ایرنا در روز پنجشنبه به نقل از روزنامه ‘هندو بیزینس لاین’، شرکت های بزرگ آمریکایی مانند آمازون، امریکن اکسپرس و مایکروسافت با طرح هند برای ذخیره سازی محلی داده ها و اطلاعات مخالفت کرده اند.

خبرگزاری فارس: مقام‌های سیاسی روسیه به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره حضور نیروهای روس و ایران در سوریه پاسخ دادند.به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به اظهارات «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره نقش روسیه در سوریه واکنش نشان داد.بولتون روز چهارشنبه در مصاحبه با رویترز ضمن اینکه «خروج ایران از سوریه » را خواستار شد، اظهار داشت که «روس‌ها در سوریه گیر افتاده‌اند».

خبرگزاری تسنیم:  وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ژنرال «کنت مکنزی» به عنوان فرمانده جدید ستاد مرکزی ارتش آمریکا تعیین شده است تا عملیات‌های نظامی این کشور در عراق، سوریه و افغانستان را تحت نظر داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از شکست استراتژی جنگی ترامپ در افغانستان وزارت دفاع آمریکا از کناره گیری ژنرال «جوزف وتل» تا چند ماه آینده از مقام فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا خبر داده است.

الکوثرفارسی: آمریکا دعوت روسیه را برای پیوستن به مذاکرات تحت هدایت روسیه درباره افغانستان رد کرده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته تایید کرد: آمریکا دعوت روسیه را برای پیوستن به مذاکرات تحت هدایت روسیه درباره افغانستان رد کرده است، زیرا به اعتقاد واشنگتن بعید است این مذاکرات به پیشبرد روند صلح در این کشور کمکی بکند.

یورونیوز:  دولت افغانستان در گفت‌وگوهای صلح مسکو، که با حضور نمایندگان طالبان برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد. بر اساس این گزارش، یک مقام رسمی دستگاه دیپلماسی افغانستان گفته است: «تصمیم گرفته‌ایم به کنفرانس صلح مسکو نرویم.» این فرد که نام وی فاش نشده افزود: «دولت مذاکرات مستقیم با طالبان را بدون دخالت مستقیم قدرت‌های خارجی بر قرار خواهد کرد.»

العالم: ارتش سوریه پس از آزادسازی مناطق وسیعی از حومه لاذقیه در سال گذشته، عملیات جدیدی برای آزادسازی کامل این منطقه به زودی شروع خواهد کرد.به گزارش خبرنگار العالم در سوریه پس از آزادسازی مناطق وسیعی از حومه لاذقیه سال گذشته، عملیات جدیدی برای آزادسازی کامل این منطقه به زودی شروع می شود. به همین منظور یگان های نظامی ارتش سوریه در حال حرکت به سمت خطوط مقدم هستند. دسترسی به این منطقه از نظر جغرافیایی بسیار دشوار است.

ان .اچ.کی ژاپن: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده درباره مسائل مربوط به کره شمالی گفتگو کرد.دو رهبر در روز چهارشنبه حدود ۴۰ دقیقه تلفنی صحبت کردند. آخرین گفتگوی تلفنی آنها اندکی پس از نشست سران میان آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن بود.

آناتولی ترکیه: مقام سیاسی ارشد سازمان ملل متحد طی سخنانی در مجمع عمومی این سازمان نسبت به احتمال وقوع جنگ جدیدی در غزه هشدار داد.روزماری دی کارلو، مقام سیاسی ارشد سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست خاورمیانه در مجمع عمومی این سازمان، هشدار داد که احتمال وقوع جنگ جدیدی در غزه وجود دارد.

تی .آر.تی ترکیه: وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه با همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار کرد.محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در سفرش به آمریکا با مایک پامپئو، وزیر خارجه ایالات متحده دیدار و درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و افغانستان گفتگو کرد.

پارس تودی :   «ولادیمیر پوتین» نسبت به گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» و نزدیکی این سازمان به روسیه هشدار داد و گفت: مسکو به استقرار زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهایش پاسخ خواهد داد. به گزارش پارس تودی، « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سائولی نینیسته» Sauli Niinistö رئیس جمهوری فنلاند با بیان اینکه مسکو به دقت تحرکات ناتو در نزدیکی مرزهایش را زیر نظر دارد، گفت: اگر سامانه موشکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر شود، حتما به آن پاسخ خواهیم داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *