جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رای دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴

تهران-ایرنا- تارنمای «یواس‌ای تودی» با ارائه تحلیلی از افزایش نگرانی آمریکایی‌ها در مورد چگونگی واکنش دولت جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده، ‌به درگیری ها در خاورمیانه خبر داده و تاکید کرد: رای دهندگان آمریکایی تحولات خاورمیانه و سیاست خارجی کشورشان را در انتخابات ۲۰۲۴ مد نظر قرار می دهند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیسی/ تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.

Loading
6شهریور ماه 1397

رسانه ها ؛ نشست فوق العاده شورای امنیت درباره ادلب سوریه و…

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریه، دیدار هیئت آمریکایی با مقامات سوریه، ،ایجاد سپردریایی روسیه برای دفاع از سوریه ، انتقاد شدید سازمان ملل از عربستان، تصمیم چین برای تقویت ارتش ، توافق آمریکا و مکزیک در مورد تغییرات جدید پیمان «نفتا» ، پاسخ روسیه به تحریم های جدید آمریکا، دیدار نماینده ویژه ترامپ با نچیروان بارزانی در اربیل،گفتگوی تلفنی پمپئو با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود وکنفرانس سازمان ملل متحد درباره سلاح‌های جنگی خودمختار ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری مهر:    معاون وزیر خارجه روسیه از برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت طی امروز(سه شنبه) برای بررسی اوضاع ادلب سوریه خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر ، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: قرار است نشست فوق العاده شورای امنیت امروز درباره اوضاع ادلب برگزارشود. وی در ادامه افزود: روسیه درخواست برگزاری این نشست را ارائه داد و قرار است این نشست امروز برگزار شود.

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه لبنانی فاش کرد که یک هیئت نظامی ــ امنیتی آمریکا اواخر ماه ژوئن گذشته در دمشق با رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دیدار کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه الاخبار نوشت یک هیئت آمریکایی متشکل از افسران برخی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در یکی از شب‌های هفته پایانی ماه ژوئن گذشته، از منطقه «المزه» در مرکز دمشق؛ جایی که دفتر جدید «علی مملوک» رئیس امنیت ملی سوریه در آن واقع است، بازدید کرد.

العالم:  ناوگان نظامی-دریایی روسیه با استقرار قدرتمندترین گروه کشتی‌های خود در دریای مدیترانه، خود را برای مقابله با هر نوع مناقشه نظامی احتمالی در منطقه آماده کرده است. روزنامه «ایزوستیا» روز سه شنبه به نقل از منابع خبری خود در وزارت دفاع روسیه نوشت: در ماه آگوست حدود 10  کشتی جنگی و 2  زیردریایی به گروه کشتی‌های روسیه در دریای مدیترانه اضافه شدند. این بزرگترین گروه کشتی‌های روسیه در منطقه در کل طول اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه است.

خبرگزاری صداو سیما:  پایگاه اینترنتی المصدر به نقل از منابع آگاه:ارتش سوریه خود را برای بمباران احتمالی که ممکن است از جانب آمریکا، فرانسه و انگلیس صورت بگیرد، آماده کرده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، پایگاه اینترنتی خبری المصدر نیوز اعلام کرد گفته می شود نیروهای هوایی سوریه پس از انتشار اخباری مبنی بر حمله احتمالی آمریکا، فرانسه و انگلیس به حال آماده باش درآمدند.

الکوثرفارسی:  سازمان ملل ؛ عربستان سعودی را متهم به اعمال جنایات علیه بشریت و قتل عام مردم یمن کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل امروز سه شنبه در ژنو ؛ دولت عربستان سعودی و متحدانش شامل امارات را متهم به اعمال این جنایات کردند و خواستار محاکمه آنان شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: نتایج یک گزارش سازمان ملل ، شواهد علیه میانمار مبنی بر نقض گسترده حقوق بشر توسط نیروهای نظامی و امنیتی این کشور را افزایش داد.به گزارش ایسنا، ، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا تنها پس از بازنگری سراسری تمام حقایق و تحلیل‌های حقوقی مرتبط با این مساله، تصمیم می‌گیرد که اقدامات نیروهای امنیتی میانمار نسل کشی و جنایت علیه بشریت بوده یا نه.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه چینی ادعا کرد ارتش این کشور با ساخت تسلیحات بسیار پیشرفته و سامانه های لیزری به دنبال تقویت خود برای مقابله با آمریکا است. به گزارش ایرنا روزنامه ‘مورنینگ پست’ هنگ کنگ روز سه شنبه در مطلبی با اشاره به اینکه ارتش در حال تولید سلاح های لیزری و همچنین سامانه های ضد پهپاد است تصریح کرد چین خود را از لحاظ تسلیحات مذکور قوی می کند تا بتواند سامانه های پهپادی آمریکا و وسایل بدون سرنشین آن کشور را در صورت لزوم هدف قرار داده و توان نظامی اش را در این عرصه از واشنگتن بالاتر ببرد.

خبرگزاری فارس:با ادامه اختلافات میان لندن و بروکسل درباره جزئیات روابط آتی میان انگلستان و اتحادیه اروپا، فرانسه قصد دارد برنامه‌ای را برای آمادگی برای رویارویی با خروج ناگهانی و بی‌برنامه انگلستان از اتحادیه، تدوین کند.به گزارش خبرگزاری فارس، فرانسه قصد دارد برنامه‌ای را برای شرایطی که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون توافق درباره جزئیات روابط آتی لندن با بروکسل صورت گیرد، تدوین کند.

یورونیوز: سازمان ملل اعلام کرد فرمانده کل ارتش میانمار به همراه پنج ژنرال وی «به قصد نسل کشی» مسلمانان روهینگیا مرتکب قتل و تجاوز گروهی در این کشور شده‌اند.در گزارش روز دوشنبه سازمان ملل متحد که در سالگرد بحران روهینگیا در میانمار منتشر شد بازرسان این سازمان خواستار محاکمه این افراد برای برنامه‌ریزی «شدیدترین جنایت علیه بشریت تحت لوای قانون» شد.

ان .اچ.کی ژاپن: آمریکا و مکزیک در مورد تغییرات جدید پیمان «نفتا» به توافق رسیدند.دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، می گوید آمریکا و مکزیک موافقت کرده اند که توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) را اصلاح کنند. او از کانادا هم خواسته است که با این تغییرات جدید موافقت کند.

اسپوتنیک روسیه:  لاوروف از اقدامات جوابیه روسیه در رابطه با تحریم های جدید آمریکا سخن گفت. به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه اعلام نمود که واکنش روسیه نسبت به تحریم های جدید آمریکا عملگرایانه و بر اساس اصل متقابل خواهد بود. به گفته وی تلاش بازی با روسیه به زبان اولتیماتوم بیفایده است. «ما از طرف خود آرام و بشکل پراگماتیک عمل خواهیم کرد و نسبت به تمام این نوع «بازی ها» بر اساس اصل متقابل عمل خواهیم کرد».

آناتولی ترکیه: نخست وزیر اداره اقلیم کرد شمال عراق درباره تشکیل حکومت جدید در این کشور با نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مبارزه با داعش در اربیل دیدار کرد.نچیروان بارزانی، نخست وزیر اداره اقلیم کرد شمال عراق در اربیل با برت مک‌گورک، نماینده ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مبارزه با داعش در خصوص تشکیل حکومت جدید در عراق دیدار و گفتگو کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  وزیرامور خارجه ایالات متحده آمریکا در مکالمه تلفنی با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود موضوع کره شمالی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. هدر ناوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با مکالمات تلفنی خود با وزرای امور خارجه ژاپن و کره جنوبی اطلاعیه کتبی انتشار داد.

دویچه وله : کنفرانس سازمان ملل رسیدگی به موضوع سلاح‌های جنگی خودمختار را آغاز کرد. دولت آلمان می‌گوید خواستار غیرقانونی شدن چنین سلاح‌هایی است، اما احزاب اپوزیسیون، دولت این کشور را متهم می‌کنند که در عمل موافق توسعه این سلاح‌هاست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *