جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

پاپ برای نخستین‌بار مراسم پنج‌شنبه مقدس را تنها به زنان اختصاص داد

‌پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم پنج‌شنبه مقدس قبل از عید پاک، پای ۱۲ زن زندانی را در رُم شست و بوسید. این برای اولین‌بار بود که پاپ ۸۷ ساله، این مراسم سالانه را تنها به زنان اختصاص داد. در این مراسم سنتی، پاپ به طور معمول پای زندانیان را شسته، خشک می‌کند و در مواردی می‌بوسد. در سنت مسیحی، پنجشنبه مقدس یادآور روزی است که مسیح در شام آخر، پای شاگردان خود را شست که نمادی است از ضرورت «خادم بودن رهبر».

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است

تهران- ایرنا- «سرگئی لاوروف» با بیان اینکه «طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است»، تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.

Loading
14شهریور ماه 1397

رسانه ها ؛ واکنش ایران و روسیه به هشدار ترامپ و…

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش ایران و روسیه به هشدار ترامپ درباره ادلب سوریه، نگرانی آمریکا از پیشرفتهای نظامی چین و روسیه، سفر پمپئو به پاکستان، اعزام نظامیان انگلیسی به افغانستان در حمایت از ماموریت ناتو، تلاش دیپلماتیک پاکستان برای تنش زدایی با هند، دهم سپتامبر مهلت دمشق برای آغاز عملیات ادلب، انتقاد رسانه کره شمالی از آمریکا ، پایان نشست سران مجمع همکاری چین و آفریقا در پکن و تاکید سازمان ملل بر اهمیت مشارکت گروه های موثر یمن در مذاکرات ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  ایران و روسیه ساعاتی پس از هشدار دونالد ترامپ نسبت به حمله قریب‌الوقوع ارتش سوریه و متحدانش به ادلب، پیام رئیس جمهوری آمریکا را رد کردند. دیمتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با انتقاد از هشدار رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: «صرف بیان مواضع با چند هشدار و بدون در نظر گرفتن پتانسیل خطرناک و منفی [ادلب] برای کل شرایط سوریه، احتمالا رویکردی کامل و سازنده نخواهد بود.»

خبرگزاری صداو سیما:  فرمانده آژانس دفاع موشکی آمریکا گفت: چین در انجام آزمایش موفقیت آمیز ده ها موشک مافوق صوت از آمریکا پیشی گرفته است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، ژنرال ساموئل گریوز، فرمانده آژانس دفاع موشکی آمریکا گفت: چین در انجام آزمایش موفقیت آمیز ده ها موشک مافوق صوت که واشنگتن نمی تواند آن را نادیده بگیرد، از آمریکا پیشی گرفته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ۱۰۰ تن از نیروهای پیاده نظام ارتش انگلیس موسوم به “ولش گاردز” در حمایت از ماموریت ناتو وارد افغانستان شده‌اند.به گزارش ایسنا، ، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این نیروها به همراه گوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس در سفری سه روزه به افغانستان رفته بود، وارد این کشور شدند.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی قبل وارد پاکستان شد و قرار است در سفر یک روزه خود با همتای پاکستانی خود و برخی مقامات این کشور ملاقات کند. به گزارش خبرگزاری فارس ، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی قبل وارد پاکستان شد و قرار است در سفر یک روزه خود با شاه‌محمود‌قریشی وزیر امور خارجه همچنین سایر مقامات این کشور ملاقات کند.

خبرگزاری ایرنا: یک روزنامه هندی از تلاش تازه سیاسی پاکستان برای بهبود روابط با هند خبر داده و نوشت اسلام آباد پس از 9 ماه درگیری با دیپلمات های هندی اکنون به آنها اجازه داده است از امتیازهای دیپلماتیک برخوردار شوند.به گزارش ایرنا، روزنامه ‘تایمز او ایندیا’ روز سه شنبه نوشت موافقت دولت پاکستان با عضویت دیپلمات های هندی در کلوپ اسلام آباد، می تواند یک نشانه دیگر برای تلاش دو کشور در جهت اعتماد سازی در نبود مذاکرات مستقیم میان خود باشد.

الکوثرفارسی: نماینده سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان در ادلب گفت که دولت دمشق تا دهم سپتامبر مهلت داده است تا عملیات آزادسازی این استان را آغاز کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با ابراز عدم رضایت از گفت‌وگوهای روسیه و ترکیه در خصوص ادلب، خواستار حفظ جان غیر نظامیان شد.

العالم:  رسانه دولتی کره شمالی در مطلبی نوشت آمریکا با انتشار فیلم‌ها و کتب الکترونیکی درکره شمالی قصد دارد ایده استقلال را میان مردم کره از بین برده و این کشور را از درون دچار فروپاشی کند.خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی نوشت یک واحد توطئه‌گر در شهر نیویورک آمریکا اخیرا پویشی راه‌اندازی کرده که هدف آن انتشار حافظه‌های یو.اس.بی حاوی فیلم، کتاب الکترونیکی و برنامه‌های تلویزیونیِ کشورهای کاپیتالیستی در کره شمالی است.

رادیو چین:  نشست سران مجمع همکاری چین و آفریقا در پکن پایان یافت. دو سند «بیانیه پکن» و «برنامه اقدام‎های پکن» منتشر شد که تفاهم چین و آفریقا درباره مسائل مهم کنونی پیش روی جهان و عزم راسخ چین و آفریقا برای اجرای اقدام‎های هشتگانه ، پیشبرد ارتقاء کیفیت و کارایی همکاری و برقراری جامعه نزدیک تر با سرنوشت مشترک چین و آفریقا را نشان داده است.

ان .اچ.کی ژاپن: بنا به گزارش ها، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ابراز امیدواری کرده است که دیدار نمایندگان کره جنوبی از کره شمالی به از بن بست خارج شدن روند غیر هسته ای سازی شبه جزیره کره کمک کند.دفتر مون جه-این، رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که ترامپ روز سه شنبه یک روز پیش از سفر نمایندگان کره جنوبی به پیونگ یانگ با مون تلفنی صحبت کرده است.

اسپوتنیک روسیه: ایالات متحده ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به مدت یک ماه بر عهده گرفته است.به گزارش اسپوتنیک ، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد روز سه شنبه از قصد ترامپ برای برگزاری نشست سران کشورهای عضو شورای امنیت در ماه جاری میلادی، به منظور گفت‌وگو درباره ایران خبر داد.

آناتولی ترکیه: نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد که برقراری صلح در این کشور بدون مشارکت تمام گروه های نقش‌آفرین یمنی در مذاکرات ژنو قابل ممکن نیست.مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن امروز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: برقراری صلح در یمن بدون مشارکت تمام گروه های نقش‌آفرین در این کشور از جمله جنبش جدایی طلبان جنوب در روند سیاسی امکان پذیر نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *