جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

معاهده بین‌المللی جامع برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد جنایی

در ماه مه تا ژوئن، نیویورک میزبان نشست نهایی کمیته ویژه سازمان ملل در مورد توسعه کنوانسیون برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مقاصد مجرمانه خواهد بود.

لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

Loading
16شهریورماه 1397

رسانه ها ؛ تهران میزبان نشست سران سه کشور روند صلح سوریه و…

۱۳۹۷/۰۶/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری نشست سه جانبه تهران درباره سوریه، هشدار روسیه به آمریکا پیش از انجام عملیات نظامی در «التنف»، هشدار فرانسه به سوریه، اعزام نیرو و تجهیزات جنگی ترکیه به سوریه، سفر سرزده ماتیس به افغانستان، افشای جزئیات کمک های "اسرائیل" به تروریست های سوریه ،یادداشت تفاهم چین و 37کشور آفریقایی برای ساخت مشترک یک کمربند یک جاده ، تصمیم ترامپ برای وضع تعرفه های جدید بر محصولات وارداتی چین و افزایش همکاری های نظامی هند و آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  تهران امروز میزبان نشست سران سه کشور سران روند صلح سوریه است و روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برای سومین بار در این خصوص گردهم می آیند.  به گزارش خبرگزاری فارس، روسای جمهور سه کشور برای اولین بار در اول آذر 1396 در چارچوب روند آستانه در سوچی روسیه گردهم آمدند و15 فروردین 1397 نیز در ادامه روند آستانه در آنکارا برای دومین با یکدیگر دیدار و در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر و توافق کردند که نشست بعدی را در جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند.

خبرگزاری مهر:  روسیه پیش از حمله به منطقه التنف در طول هفته گذشته دو بار به نظامیان آمریکایی در خصوص حملات خود هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، روسیه در طول یک هفته گذشته دو بار پیش از حمله به مناطقی که نیروهای نظامی آمریکا در آن حضور دارند به نظامیان آمریکایی در خصوص حمله خود هشدار داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی در آتن نسبت به تشدید اوضاع انسانی در ادلب، آخرین پایگاه شورشیان و تروریست‌های سوری هشدار داد. به گزارش ایسنا، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در سفر کاری‌اش به یونان گفت: مشخص است دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌خواهد سلطه نظامی بر ادلب یابد و ما به همه طرف‌های دارای نفوذ نسبت به تشدید اوضاع انسانی ناشی از این اقدام نظامی هشدار می‌دهیم.

خبرگزاری صداو سیما: همزمان با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه برای پاکسازی استان ادلب از وجود عناصر تروریستی ، ارتش ترکیه کاروان نظامی جدیدی شامل چندین دستگاه تانک، نفربر زرهی به همراه شماری از کماندوهای تازه نفس را از مرز «چوبان بی» واقع در شهرستان «البیلی» استان «کیلیس» به منطقه «الباب» و مرز «منبج» اعزام کرد.

الکوثرفارسی: در شرایطی که افغانستان این روزها اوضاع بی ثباتی دارد جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده امروز جمعه وارد کابل شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه وارد کابل شد تا با فرمانده جدید نیروهای ناتو در افغانستان دیدار و درباره پیشرفت به دست آمده در گفتگوها با طالبان بحث کند.ماتیس این هفته در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد به گفتگوهای صلح با طالبان امیدوار است.

العالم: روزنامه “جروزالم پست”، چاپ رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی از کمک مالی و تسلیحاتی این رژیم به تروریست ها در ارتفاعات جولان در سوریه، جنجال به پا کرد. در این گزارش آمده است ارتش رژیم اشغالگر در چارچوب عملیاتی موسوم به “همسایه خوب”، مبالغ قابل توجهی کمک مالی و تسلیحاتی و مهمات در اختیار عناصر افراطی سوریه در ارتفاعات جولان قرار داده است. این رژیم در قالب این عملیات به طور منظم سلاح های سبک و مهمات و نیز مبلغ قابل توجهی پول برای خرید اسلحه بیشتر به تروریست های سوریه کمک کرده است.

رادیو چین:  شیا چین معاون رئیس اداره همکاری بین المللی کمیته توسعه و اصلاحات ملی چین اعلام کرد که چین تا دیروز 15 شهریور، 6 سپتامبر با 37 کشور آفریقا و اتحادیه آفریقا چندین یادداشت تفاهم با دولتهای شریک در ساخت یک کمربند یک جاده امضا کرده است. این کشورها 70 درصد از 53 کشور حاضر در نشست سران پکن مجمع همکاری چین و آفریقا را تشکیل می دهند.یادآوری می شود که چین تا کنون با 105 کشور 123 سند همکاری و با 29 سازمان بین المللی 26 سند همکاری در قالب طرح یک کمربند یک جاده امضاء کرده است.

ان .اچ.کی ژاپن:  دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، انتظار می رود که به زودی درباره اعمال دور سوم تعرفه ها بر محصولات چینی تصمیم گیری کند.دولت او در حال آماده کردن تعرفه های ۲۵ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار واردات از چین هستند.

خبرگزاری تسنیم: جامعه شناسان آمریکایی که به شبه جزیره کریمه سفر کرده‌اند، به قانونی بودن همه‌پرسی انجام شده در این منطقه در سال ۲۰۱۴ برای تعیین سرنوشت خود، اذعان کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، اعضای یک هیئت اجتماعی آمریکایی که به شبه جزیره کریمه سفر کرده‌اند، به قانونی بودن الحاق این منطقه به خاک روسیه اذعان نمودند.

 دویچه وله : وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر دفاع این کشوردر دهلی نو قراردادی نظامی با هند امضا کردند. گفته می‌شود این قرارداد فروش تجهیزات نظامی بسیار پیشرفته آمریکا به هند را امکان‌پذیر کرده است. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در سفر ماه ژوئن به آمریکا بر روابط مودت‌آمیز با آمریکا تاکید کرده بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *