أحدث المقالات

ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود

پایگاه نظامی امنیتی جاسوسی نواتیم اسرائیل یکی از چند هدف مشروع نیروهای انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق» بود که با خسارات جدی مواجه شد. این پایگاه آشیانه مهم‌ترین پرنده‌های تحت مالکیت اسرائیل از جمله F35،هرکولس C130 و هواپیماهای تجاری و دولتی از جمله بویینگ 707 است. نواتیم در جنوب اسرائیل با فاصله 1100 کیلومتری از خاک ایران قرار دارد. پایگاهی است که مبدا حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود. منبع: دانشجو

Loading

نگاه اروپایی ها به حفاظت مرزی و آزادی تردد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: اکثریت قریب به اتفاق اروپایی ها تمایل دارند هرچه سریع تر نتایج سیاست های پناهندگی و مهاجرت اروپا را که اتحادیه اروپا و دولت های عضو برای آن دست به کار شده اند، شاهد باشند.

کاترین دو وری و ایزابل هافمان در تحلیلی که اندیشکده بنیاد برتلزمان منتشر کرد، نوشتند: این تمایل به ویژه آنجا اهمیت می یابد که مردم اروپا خواهان حفظ حق مسافرت و حفاظت از مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا هستند و بر این نظرند که کشورهای عضو بایستی برای ارائه این سیاست جدید با هم همکاری کنند.

علاوه بر این، اکثر اروپایی ها معتقدند که کشورهایی که از پذیرش پناهندگان امتناع می ورزند، باید هزینه های آن را تقبل و پرداخت کنند.

این دیدگاه در آخرین نظر سنجی بنیاد برتلزمان مشهود است. این بنیاد، نظر سنجی های منظمی در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام می دهد تا از نگرش شهروندان اروپایی به مسایل سیاسی جاری اطمینان حاصل کند.

نظر سنجی حاضر به دیدگاه این شهروندان درباره سیاست های پناهندگی و مهاجرت اختصاص داشته است.

نتایج کم و بیش روشن هستند.

  • 79 درصد از شهروندان اروپا معتقدند که اتحادیه اروپا باید یک سیاست مشترک اروپایی در موضوع مهاجرت داشته باشد. 52 درصد معتقدند که در درجه اول اتحادیه اروپا باید مسئول این موضوع باشد و 27 نیز درصد نیز بر این عقیده بوده اند که این مسئولیت باید میان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن تقسیم شود. همچنین، آزادی مهاجرت برای 79 درصد از اروپاییان از اهمیت زیادی برخوردار است و آنها معتقدند که به هر قیمتی باید از آن دفاع کرد.
  • 87 درصد معتقدند که اعضای اتحادیه اروپا برای حفاظت از مرزهای بیرونی اروپا وظیفه مشترکی دارند.
  • 79 درصد از مصاحبه شوندگان اروپایی براین نظرند که پناهجویان باید به صورت یکسان بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا توزیع شوند.
  • 69 درصد از این مصاحبه شوندگان نیز فکر می کنند که اگر کشوری از اعضای این اتحادیه از پذیرش سهم یکسان پناهندگان خودداری کرد، باید حمایت های مالی اتحادیه به آن کشور کاهش یابد.

نگاهی دقیق به داده ها حاکی از آن است که نگاه افکار عمومی اعضای قدیم اتحادیه با اعضای جدید (کشورهایی که در روند گسترش اتحادیه اروپا به شرق در سال 2004به عضویت اتحادیه اروپا درآمده اند) متفاوت است.

  • تنها 54 درصد شهروندان کشورهای تازه عضو شده فکر می کنند که پناهجویان باید به صورت یکسان توزیع شوند (در مقایسه با 85 درصد در کشورهای عضو قدیمی).
  • تنها 41 درصد از مصاحبه شوندگان در اعضای جدید معتقدند که کشورهایی که حاضر به پذیرش سهم یکسان از پناهجویان نیستند بایستی جریمه مالی بپردازند (در مقایسه با 77 درصد اعضای قدیمی).

موضوعی که اکثر اروپاییان معتقدند که سیاستمداران باید بدان بپردازند عبارتست از دفاع از حقوق شهروندان اتحادیه اروپا، سازماندهی همه اعضا برای مشارکت در هزینه ها، حفاظت از مرزهای بیرونی و ایجاد رویکرد مشترک اروپایی در قبال پناهجویان و مهاجرت.

اکثریت قریب به اتفاق مصاحبه شوندگان معتقدند که برای انجام این مطالبات، کشورهای اروپایی باید سطح همکاری ها را ارتقا بخشند. علاوه بر این، 60 درصد از شهروندان براین باورند که اروپا به اتحاد سیاسی و اقتصادی بیشتری نیازمند است که این آمار دو درصد از نظرسنجی ژوئیه 2015 بیشتر است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *