جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

پیامد جهانی رقابت ریاض با تهران

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: پیامد رقابت های ریاض و تهران به فراتر از مرزهای منطقه خلیج فارس و به بازارهای متزلزل انرژی و در نتیجه اقتصاد جهانی رسید.

سوزان ملونی در تحلیلی که اندیشکده بروکینگز منتشر کرد، نوشت: در اوپک، نمایندگان ریاض و تهران با نگرانی به هم چشم دوختند و اختلاف های دنباله دار آنها مانع به نتیجه رسیدن پیشنهاد تعیین سقف تولید در نشست اخیر سازمان کشورهای صادر کننده نفت شد.

این نتیجه غیرقابل پیش بینی نبود؛ تلاش مشابهی به منظور ایجاد اتفاق نظر در زمینه تثبیت میزان تولید بین این گروه و تعدادی از تولیدکنندگان غیر عضو اوپک نیز در ماه آوریل ناکام مانده بود.

ایران و عربستان سعودی دلایل زیادی برای ادامه دادن به استخراج نفت برای آینده قابل پیش بینی دارند. از زمان لغو تحریم های ایران در ماه ژانویه، ایران مصمم بوده که زمان و درآمد از دست رفته را جبران کند.

به نظر می رسد عربستان سعودی هم آمادگی دارد به تولید بالای نفت به عنوان بخشی از راهبرد بزرگ‌تری که هدف آن حفظ سهم بازار و کاهش تولید کشورهای غیرعضو اوپک است، ادامه دهد.

محرک های اقتصاد هر دو کشور با رقابت ژئواستراتژیک شدیدی که بین آنها وجود دارد، در هم آمیخته، رقابتی که اکنون شدت یافته است.

اما در حالی که دو کشور اکنون بر سر تولید و قیمت نفت با یکدیگر مبارزه می کنند، هم عربستان سعودی و هم ایران آشکارا برای آینده خود در دوران بعد از نفت نیز برنامه ریزی می کنند.

ایران و عربستان هر دو اعلام کرده اند قصد دارند دوران وابستگی نفتی شان پایان یابد و از برنامه های بلندپروازانه ای که برای تجدید ساختار اقتصادهای پرده برداری کرده اند؛ طرح هایی که اگر اجرایی شوند در نهایت کشور، جامعه و کل منطقه را متحول خواهند کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *