جدیدترین مطالب

رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد

نماینده مجلس انگلیس خطاب به اسرائیل و حامیانش گفت: شما تصور می‌کردید صبر راهبردی ایران، یک بلوف است و فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست، آنچه روی داد نشان داد که درباره جمهوری اسلامی ایران، اشتباه می‌کردید.

ایران تصویر جدیدی را در موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در حمله موشکی و پهپادی خودش، تصویر جدیدی را در زمینه موازنه قوا در منطقه ایجاد کرده که حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که این رژیم نمی‌تواند به تجاوزات خود ادامه دهد و هر تجاوز با هزینه سنگینی مواجه خواهد شد.

نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

تحلیلگر فرانسوی گفت: این نتانیاهو بود که تصمیم گرفت جنگ غزه را با حمله به کنسولگری ایران بین المللی کند و در حال حاضر به جای آنکه موضوع روز ادامه کشتار در غزه باشد، رهگیری ۹۰ درصد موشکهاست.

Loading

أحدث المقالات

غافلگیری‌های زیادی برای تل‌آویو تدارک دیده شده است/ایران پایبند به ارزشهای اخلاقی و انسانی

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» یکی از تحلیلگران جهان عرب ارتکاب هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی علیه ایران را آغازی بر پایان این رژیم دانست و از غافلگیری هایی خبر داد که برای آن تدارک دیده شده است.

امیرعبداللهیان: ریشه اصلی بحران در منطقه جنگ، نسل‌کشی اسرائیل در غزه و کرانه باختری است

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با وزیر خارجه اتریش با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، گفت: گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

Loading
5 مهرماه 1397

رسانه ها ؛ نشست سه جانبه ایران،ترکیه و روسیه درباره سوریه و…

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید ایران، روسیه و ترکیه بر ادامه تلاش‌ها برای تثبیت اوضاع سوریه، ابراز امیدواری موگرینی به برقراری کانال مالی ایران و اروپا، خروج سامانه دفاع موشکی آمریکا از اردن، بحرین و کویت، واکنش چین به ادعای ترامپ درباره مداخله پکن در انتخابات آمریکا، تقاضای سازمان ملل برای تحقیقات درباره جنایت جنگی در یمن، اعتراض پکن به پرواز بمب‎افکن آمریکایی در دریای چین جنوبی، هشدار دبیر کل سازمان تجارت جهانی نسبت به تاثیرات منفی جنگ تجاری، آغاز گفتگوهای تجاری ژاپن و آمریکا ، پایبندی چین به برجام، اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه درباره توافق ادلب و موافقت نمایندگان حزب کارگر بریتانیا با همه‌پرسی مجدد در مورد برگزیت ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در نشستی سه‌جانبه در نیویورک، بار دیگر بر عزم راسخ سه کشور برای ادامه تلاش‌های مشترک به منظور تسریع در روند حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه تاکید کردند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ،”سرگئی لاوروف”، ” محمدجواد ظریف ” و”مولود چاوش‌اوغلو”، وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه در نشستی در نیویورک در حاشیه برگزاری نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل در سطح بالا، روند اوضاع در منطقه ادلب و دورنمای حل و فصل سیاسی در سوریه را مورد بررسی قرار داده و بر قصد سه کشور برای ادامه تلاش‌ها به منظور تسریع در آغاز به کار کمیته قانون اساسی تاکید کردند.

الکوثرفارسی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امیدوار است که ابزار مالی مدنظر 1+4 برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و باز نگاه داشتن مجرای تأمین مالی ایران، چند روز قبل از شروع دور دوم تحریم‌های آمریکا، کار خود را شروع کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که ابزار مدنظر ۱+۴ برای ایجاد امکان تعاملات بانکی با ایران، تا پیش از نوامبر اجرایی شود؛ ماه نوامبر از ۱۰ آبان و دور دوم تحریم‌های آمریکا از ۱۳ آبان آغاز می‌شود.قرار است که این کانال – در صورت ایجاد – به صادرات نفت، مبادلات بانکی و تجارت غیرنفتی ایران کمک کند.

یورونیوز:  سامانه دفاع موشکی آمریکا از اردن، بحرین و کویت برچیده می‌شود.روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در ارتش آمریکا گزارش کرد سامانه‌های دفاع موشکی ایالات متحده از خاک اردن، بحرین و سوریه برچیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: چین ادعای ترامپ درباره مداخله پکن در انتخابات آمریکا را رد کرد. به گزارش فارس، «وانگ یی» وزیر خارجه چین، ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  مبنی بر دخالت چین در انتخابات آمریکا را رد کرد. وانگ یی در نیویورک گفت که چین همیشه به اصول عدم مداخله، پایبند بوده است و انتظار دارد دیگر کشورها نیز به همین شیوه رفتار کنند.

خبرگزاری صداو سیما:  اعضای کمیته کارشناسان سازمان ملل در امور یمن با ابراز نگرانی از جنایت ها در این کشور، خواستار گسترش تحقیقات درباره جنایت جنگی در یمن شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کمیته کارشناسان سازمان ملل در امور یمن، خواستار گسترش تحقیقات در مورد جنایت جنگی در این کشور شد.

 خبرگزاری مهر: چین با انتقاد از پرواز بمب‎افکن آمریکایی بر فراز منطقه راهبردی دریای چین جنوبی، خواستار تقویت همکاری نظامی دوجانبه ئر راستای کاهش اقدامات تحریک‎آمیز شد. به گزارش خبرگزاری مهر ، چین امروز پنجشنبه از آمریکا به دلیل به پرواز درآوردن بمب‌افکن‌ بی-۵۲ خود در نزدیکی دریای چین جنوبی انتقاد کرد و خواستار برداشتن گام‌های مؤثر از سوی واشنگتن در راستای بهبود روابط نظامی میان ۲ کشور شد.

رادیو چین:  روبرتو آزودو دبیر کل سازمان تجارت جهانی در برلین گفت: جنگ جهانی به شدت رشد اقتصادی جهان را تهدید می کند و هیچ منطقۀ جهان از تاثیرات منفی آن در امان نخواهد ماند.وی همین روز در مراسم «روز صنعت آلمان» اعلام کرد: در صورت بروز جنگ جهانی همه جانبه، اقتصاد جهان با تاثیرات منفی سنگینی روبرو خواهد شد. هیچ کس در این جنگ برنده نخواهد شد و هیچ منطقۀ جهان از تاثیرات منفی آن در امان نخواهد ماند.

ان .اچ.کی ژاپن:  ژاپن و آمریکا گفتگوهای تجاری را آغاز می کنند. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، و دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، طی گفتگوهایی که روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار کردند، موافقت نمودند تا مذاکرات بر سر گسترش تجارت بین این دو کشور را آغاز کنند.

اسپوتنیک روسیه:  سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به نشست شورای امنیت در مورد منع اشاعه سلاح های هسته ای تاکید کرد برجام به عنوان یکی از قراردادهای مهم بین المللی باید همچنان حفظ شود. به گزارش اسپوتنیک ، گنگ شوانگ روز پنجشنبه در پکن تصریح کرد: حفاظت از توافقی که یک سند بین المللی محسوب می شود درحقیقت حراست از قوانین و حقوق بین الملل است.

تی .آر.تی ترکیه:  مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت:  مذاکرات فشرده با روسیه و ایران درباره ادلب نتیجه مثبتی درپی داشت. وزیر امور خارجه ترکیه پس از نشست سه جانبه با وزرای خارجه روسیه و ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک٬ در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: «توافق ادلب آخرین شانس برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در بحران سوریه است. این توافقی است که سه کشور ضامن از آن حمایت می کنند. ما نباید این فرصت را از دست بدهیم».

دویچه وله : شمار اعضای حزب کارگر بریتانیا که خواستار اجرای برگزاری یک همه‌پرسی جدید در مورد برگزیت هستند، بسیار افزایش یافته است. بسیاری امیدوارند که بریتانیا همچنان عضو اتحادیه اروپا باقی بماند.اکثریت نمایندگان حزب کارگر بریتانیا در کنگره این حزب روز سه‌شنبه ۳ مهر (۲۵ سپتامبر) موافقت خود را با  برگزاری یک همه‌پرسی مجدد در مورد برگزیت اعلام کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *