جدیدترین مطالب

ضرورت بازخوانی روایت نوروز

ضرورت بازخوانی روایت نوروز

عابد اکبری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: هنگامی که «نظامی گنجوی» با صفت «آذربایجانی» بازنمایی می‏ شود، دولت مدرن آذربایجان هر آنچه این شخصیت تاریخی به زبان فارسی نگاشته است را سانسور می ‏کند و تنها کنش ‏های نوشتاری «آذری» او را بازتولید می‏ کند. این تقلیل‏گرایی ‏ها، با سیاسی کردن موضوع، به ناشناخته‏ ماندن «افکار و اندیشه ‏های بزرگان و شخصیت ‏های الهام بخش» این قلمرو انجامیده است. در عمل نیز، به دلیل سیاسی شدن  شخصیت‏ های تاریخی، معدود تلاش ‏ها برای معرفی آنان تنها به جنبه ‏های فرهنگی بسنده می ‏کنند و به ندرت پیامدهای نظری اندیشه ‏های بنیادین آنان مورد بررسی قرار می ‏گیرد.

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

تهران-ایرنا- «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

Loading
دیفنس نیوز خبر داد

راهبرد جدید پهپادی ترکیه

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شوراآنلاین - رسانه ها: ترکیه اعلام کرده که قصد ساخت پهپادهای جدید به ویژه نمونه نانو پهپاد را دارد.

به دنبال تهدیدهای امنیتی چند منظوره، اینک به طور فزاینده‌ای بر راهبرد توسعه پهپاد روی آورده است.

سازمان تدارکات ترکیه دو درخواست برای تحقیق در اره  ساخت دو نوع پهپاد جدید را منتشر ساخت.

معاون صنایع دفاعی ترکیه در همین زمینه اظهار داشت که دو مناقصه برای دو نوع پهپاد هجومی و نانو را که اینک در ارتش ترکیه موجود نیست را به مناقصه گذاشته است.

یک مقام ارشد امنیتی ترکیه در این باره گفت: «ما در نبرد علیه تهدیدهای امنیتی به هر نوع پهپادی نیاز داریم. این هواپیماها سرمایه‌های موثری در مبارزه ضد تروریستی ما هستند و خواهد بوند.»

یک مقام بخش تدارکات ارتش ترکیه در این زمینه گفت که برنامه ساخت نانو پهپاد برای افزایش قابلیت رزمی و به حداقل رساندن هزینه‌های مدیریتی عملیاتی است.

این منبع خبری با اشاره به تهدیدهای امنیتی ترکیه، نوشت: نبرد ترکیه با کردهای مخالف دولت این کشور از جولای 2015 بعد از دو سال آتش بس از سر گرفته شد که متعاقب آن هزاران شبه نظامی و نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *