جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
با تاکید به شکل گیری مثلث ایران، روسیه و چین

السفیر: آمریکا قادر به فروپاشی توافق هسته ای نیست

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:روزنامه لبنانی السفیر تاکید کرد: مثلث ایران، روسیه و چین، تهران را مطمئن ساخته است، دولت آمریکا شاید بتواند در توافق هسته ای تشویش ایجاد کند اما محکوم است در چارچوب ضوابط داخلی و خارجی آن عمل کند و این ضوابط جلوی فروپاشی توافق هسته ای توسط آمریکائی ها را می گیرد.

السفیر روز سه شنبه نوشت: بیستم ماه ژانویه 2017 دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا آغاز می شود و انتظار می رود گفت وگوهای آمریکائی – روسی هم برای مرحله بعداز عملیات آزادسازی حلب توسط ارتش سوریه کلید بخورد به ویژه اینکه دو طرف ترجیح می دهند، شروع دوران ترامپ با درگیری های دو جانبه و یا بین المللی در ارتباط با پرونده های مختلف به ویژه سوریه همراه نباشد.
این روزنامه لنبانی افزود: با ورود ترامپ به کاخ سفید، پرونده سوریه هم از وزارتخارجه آمریکا به پنتاگون منتقل خواهد شد و این تصیمم را تیم ترامپ اتخاذ کرده و فقط زمان اجرای آن باقی مانده است.
السفیر خاطرنشان کرد:«جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته که ترامپ او را برای وزارت دفاع انتخاب کرده در44 سال زندگی نظامی نشان داده است در قلبش جائی برای دلسوزی وجود ندارد تا آنجا که به « سگ دیوانه» معروف است و او میدان های عراق ، افغانستان ، لبنان ، یمن ، ایران، سوریه و ترکیه و دیگر کشورهای منطقه را به دلیل سال ها فرماندهی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه بخوبی می شناسد.
این روزنامه لبنانی با بیان اینکه« تهران، ریاض و آنکارا خود را برای دوران ترامپ آماده می کنند»، تصریح کرد: سفر دوره ای « سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی به پایتخت های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بجز عمان گامی است که سعودی ها در چارچوب آمادگی خود برای ورود به دوران ترامپ برداشته اند.
السفیر تاکید کرد:مخاطب پیام این سفر آمریکائی ها هستند، سعودی ها که احساس کرده اند به طور بی سابقه تحت فشار دولت جدید آمریکا قرار خواهند گرفت، می خواهند، بگویند که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وارد مرحله اتحاد شده اند.
این روزنامه لبنانی نوشت:اما واکنش تهران متفاوت است و علت هم روابط طبیعی بین ایران با روسیه و چین است، این مثلث تهران را مطمئن ساخته است دولت آمریکا شاید بتواند در توافق هسته ای تشویش ایجاد کند اما محکوم است در چارچوب ضوابط داخلی و خارجی آن عمل کند و این ضوابط جلوی فروپاشی توافق هسته ای توسط آمریکائی ها را می گیرد.
السفیر افزود:منافع مشترک بین دو کشور بر خطرهائی که لابی صهیونیستی در آمریکا درصدد بزرگنمائی آن است، برتری دارد و چه بسا دولت جدید آمریکا را مجبور کند تا گام هائی را بردارد که هرگز تغییری را در اصل توافق هسته ای ایجاد نکند.
این روزنامه لبنانی اضافه کرد: همکاری بین مسکو و تهران در پرونده های راهبردی و سرنوشت ساز، اساسی و عمیق است، ایران و روسیه در منطقه منافع مشترک دارند تا جائی که « بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران هم بر آن تاکید می کند.
السفیر خاطرنشان کرد:یک مقام لبنانی بسیار آگاه خواستار بررسی دقیق این امور شده و گفته است که علاوه بر درگیری روسی – آمریکائی شاهد درگیری بزرگ اقتصادی آمریکائی – چینی هستیم.
این روزنامه لبنانی تصریح کرد:برخی مقامات عرب که بتازگی به استانبول سفر کرده اند، از « رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه که در بحران های سیاسی و اقتصادی غرق شده است، سخنان جدیدی شنیدند و آن این که خروج از این مرحله بدون پرداخت هزینه های بزرگ هرگز ساده نخواهد بود.
السفیر نوشت:اردوغان به میهمانان عرب خود گفته است که تصمیم قاطع خود را برای قرار گرفتن زیر سقف روسی – چینی در خصوص پرونده های منطقه به ویژه سوریه اتخاذ کرده است.
این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود افزود:با این وجود که ترک ها اوضاع مرحله ترامپ را با دقت رصد می کنند، اردوغان در اجرای برنامه خود برای حذف منصب نخست وزیری و تحمیل نظام ریاست جمهوری در ترکیه اصرار دارد و بر این اساس« احمد داود اوغلو» نخست وزیر سابق در اقامت شبه اجباری در منزلش بسر می برد و هرگونه تماس مقامات رسمی با او ممنوع است.
السفیر خاطرنشان کرد:در میان این فضای بین المللی و منطقه ای ، ایران اعلام کرد که در دو مرحله با سعودی یعنی انتخابات ریاست جمهوری لبنان و توافق سازمان اوپک برای معین کردن سطح تولید نفت همکاری کرده است.
السفیر نوشت: براساس گفته بهرام قاسمی وزیر خارجه ایران،« همکاری این چنینی می تواند مشکلات در میدان بین المللی را حل کند».
این روزنامه لبنانی افزود: قاسمی با تاکید به اینکه منطقه در زمان حاضر با بحران های متعددی مواجه است و حل آنها با مشورت ممکن است.
السفیر اضافه کرد: قاسمی گفت که ایران در گذشته دستش را به سوی هر یک از کشورهای همسایه در صورتی که حسن نیت داشته باشند و بخواهد برای تقویت ثبات در منطقه کار کنند، دراز کرده است.
این روزنامه لبنانی همچنین تصریح کرد:یک سیاستمدار لبنانی معتقد است که گفت وگوی غیرمستقیم سعودی – ایرانی پایه اصلی حل پرونده انتخابات ریاست جمهوری لبنان و تشکیل دولت جدید لبنان( انتخاب ژنرال « میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری و بازگشت« سعد حریری» به کاخ نخست وزیری» بوده است.
السفیر تاکید کرد:با وجود همه تلاش ها و رایزنی های گروه های سیاسی، همه نشانه ها حکایت دارند که دولت جدید لبنان بزودی تشکیل نخواهد شد اما نتیجه بخش نبودن ابتکار رئیس جمهوری و هر روز تاخیر در تشکیل دولت جدید به کاهش جایگاه سیاسی و مردمی ژنرال عون منجر خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *