جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading
19آبان ماه 1397

رسانه ها؛ واکنش ترامپ به ارتش اروپایی و…

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دیدار ترامپ با همتای فرانسوی درکاخ الیزه، تکذیب استقرار موشک‌های میانبرد هسته‌ای جدید آمریکا در اروپا، توافق قطر و تل آویو برای احداث خط دریایی میان قبرس و غزه، واکنش جنبش انصار الله به مواضع روسیه درباره یمن، تاکید دوباره اروپا برحفظ برجام ، شرط طالبان برای گفتگو با دولت افغانستان، برگزاری مذاکرات امنیتی آمریکا و چین ، اقدام نروژ به قطع فروش سلاح و مهمات به عربستان ، حمایت گوترش از اصلاحات در سازمان ملل و درخواست همکاری پومپئو از چین در مقابله با ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه رفته است برای دیدار با همتای فرانسوی خود به کاخ الیزه رفت. به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» گفت : «ما خواستار اروپای قدرتمند هستیم.» ترامپ در بیانیه‌ای روز جمعه دقایقی بعد از ورود به پاریس، طرح  ماکرون برای ایجاد ارتش اتحادیه اروپا را «بسیار توهین‌آمیز» خواند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: آمریکا هیج برنامه‌ای برای استقرار موشک‌های هسته‌ای در اروپا ندارد که ناقض پیمان منع موشک میانبرد هسته‌ای باشد. به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: آمریکا برنامه‌ای برای استقرار موشک‌های هسته‌ای در اروپا برای آینده‌ای نزدیک مغایر با پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای ندارد.

خبرگزاری مهر: قطر و رژیم صهیونیستی با احداث یک بندر در قبرس و همچنین ایجاد یک خط دریایی میان این بندر جدید و غزه موافقت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، قطر و اسرائیل توافق کردند که با احداث بندری در قبرس یک خط دریایی میان این کشور و غزه ایجاد شود. به نوشته این رسانه صهیونیستی، حماس با نظارت بر این خط دریایی موافقت کرده و عملکرد آن همانند گذرگاه رفح خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش انصارالله یمن از موضع روسیه که خواستار برقراری صلح و پایان جنگ علیه یمن شده است، استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد عبدالسلام رئیس هیئت ملی و سخنگوی انصارالله امروز شنبه از موضع روسیه تمجید کرد که خواستار برقراری صلح در یمن شده و ادامه حمایت آمریکا از جنگ و محاصره را در تناقض با درخواست‌‌هایش برای توقف جنگ دانست.

الکوثرفارسی  سخنگوی اتحادیه اروپا گفت تجارت با ایران مشروع است و طی هفته‎های اخیر تلاش‎ها در راستای حفظ برجام و ایجاد کانال مالی ویژه برای داد و ستد با ایران، افزایش یافته است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از بلومبرگ، اتحادیه اروپا از تشدید تلاش‌ها برای حفظ برجام و تداوم روابط اقتصادی با ایران همزمان با بازگشت تحریم‌ها علیه این کشور خبر داد.

یورونیوز:  گروه طالبان می‌گوید آمادگی مذاکره با دولت افغانستان را ندارد اما در عوض آماده است تا با آمریکا گفتگو کند. این خبر را خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از محمدعباس استانکزی، رئیس هیئت نمایندگی طالبان منتشر کرد. هیئت نمایندگی طالبان افغانستان روز جمعه ۱۸ آبان در یک نشست دیپلماتیک که برای نخستین بار در روسیه برگزار می‌شود، شرکت کرد.

ان .اچ.کی ژاپن:  آمریکا و چین، در بحبوحه تنش های تجاری بین دو کشور، روز جمعه در واشنگتن، مذاکرات امنیتی و دیپلماتیک سطح وزیران برگزار کردند. مایک پمپئو، وزیر خارجه و جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، میزبان یانگ جیه چی، عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست و وی فنگ هه، وزیر دفاع چین بودند.در حالیکه مناقشات تجاری بین دو کشور درحال گسترش یافتن است این دو کشور برسر مسائل امنیتی نیز با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

آناتولی ترکیه: اینه اریکسن سوراید، وزیر امور خارجه نروژ در گفتگو با تلویزیون رسمی این کشور «NRK» اظهار داشت که فروش سلاح و مهمات به نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن را متوقف کرده اند. وی در ادامه از پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این تصمیم در پی موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول اتخاذ شده است، طفره رفت.

تی .آر.تی ترکیه:  دبیرکل سازمان ملل متحد بر تداوم حمایت از اصلاحات در این سازمان تاکید کرد.آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه اصلاحات در سازمان ملل یکی از مهمترین کمک ها در راستای چندجانبه گرایی است، اظهار داشت: به حمایت خود از چنین فعالیت هایی ادامه خواهیم داد.

دویچه وله :  وزیر خارجه آمریکا از امیدواری کشورش برای همکاری با چین در مقابله با برنامه موشکی و سایر فعالیت‌های ایران خبر داد. مایک پومپئو ابراز امیدواری کرد که آمریکا بتواند با شرکت‌های انرژی چین در این زمینه همکاری داشته باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *