جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

احضاریه دادگاه برای ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از غزه

نیویورک – ایرنا- همزمان با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن ، دانشگاههای آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

جزئیات دیدار رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان

ارتش پاکستان به نقل از اظهارات آیت‌الله رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش آن کشور اعلام کرد: تقویت همکاری‌ها میان قوای مسلح ایران و پاکستان صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان می‌آورد.

Loading
26آبانماه 1397

رسانه ها؛ سیگنال‌های متناقض پیونگ‌یانگ و…

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آزمایش «سلاح راهبردی» جدید کره شمالی، هشدار چین به آمریکا ، هشدار لاوروف به غرب درخصوص بالکان ،افزایش شمار نظامیان بلژیک در افغانستان، تمایل روسیه برای ازسرگیری مذاکرات به شکل «۲+۲» با آمریکا، افزایش فشار برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی، تاکید فرانسه و اتحادیه اروپا بر اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی ،کمک چین به کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام جنوبی و نشست رهبران بیست و یک کشور حوزه اقیانوس آرام پیرامون عمیق ترکردن یکپارچه سازی اقتصاد منطقه ای از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند این کشور سلاح تاکتیکی جدیدی آزمایش و یک زندانی آمریکا را هم آزاد کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش داده‌اند رهبر این کشور روز جمعه بر آزمایش یک سلاح راهبردی که به تازگی ساخته شده نظارت کرده است. بازدید «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از سایتی که این سلاح راهبردی از آن آزمایش شد ممکن است مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن که ظاهراً از قبل هم متوقف شده بود را با بن‌بست مواجه کند.

خبرگزاری صداو سیما:  هوآ چون‌یینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد چین با اقداماتی که به بهانه “آزادی ناوبری و پرواز”صورت می گیرد و به حاکمیت و منافع امنیتی کشورهای حاشیه دریای چین جنوبی ضربه می زند، به شدت مخالف است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،هوآ چون‌یینگ این سخنان را در یک کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد. مایک پنس گفته بود دریای چین جنوبی به هیچ کشوری تعلق ندارد و آمریکا به ناوبری و پرواز در هر جایی که حقوق بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر خارجه روسیه گفت، غرب تلاش می‌کند که کشورهای بالکان را در جبهه مقابل روسیه قرار دهد. به گزارش ایسنا ، سرگئی لاوروف با اشاره به روابط روسیه و صربستان گفت: سفر آتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به صربستان و برگزاری مذاکرات با همتای صربی‌اش در جهت تقویت روابط دو کشور است. ما معتقدیم که مذاکرات سطح عالی پیش‌رو برای ارتقای روابط میان دو کشور بسیار مهم است.

 خبرگزاری مهر:  وزارت دفاع بلژیک از افزایش شمار نظامیان خود در افغانستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع بلژیک اعلام کرد که تعداد نظامیان این کشور در افغانستان از ۸۰ نفر به ۱۲۰ نفر افزایش می یابد.پیش از این کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلبانی، جمهوری آذربایجان و دانمارک نیز تعداد نظامیان خود در افغانستان را افزایش داده بودند.

خبرگزاری تسنیم: سفیر روسیه در آمریکا با تاکید بر ادامه توان بالقوه پیمان موشکی، از تمایل مسکو برای ازسرگیری مذاکرات با واشنگتن به شکل «۲+۲» و با شرکت وزرای خارجه و دفاع دو کشور خبر داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، “آناتولی آنتونوف”سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که مقامات مسکو علاقه‌مندند تا مذاکرات با واشنگتن به شکل گفت‌وگوهای 2+2 با شرکت وزرای امور خارجه و دفاع دو کشور از سر گرفته شوند، البته هنوز موفقیتی در این رابطه به دست نیامده است.

الکوثرفارسی: تشدید بحران در کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال استعفای لیبرمن و شکست مذاکرات «نتانیاهو» و «بنت» موجب افزایش فشار برای برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین های اشغالی شده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  چهره های مختلف سیاسی رژیم صهیونیستی در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.

یورونیوز:  اتحادیه اروپا و فرانسه خواستار اعمال اصلاحات زیربنایی در ساختار سازمان تجارت جهانی شدند. نمایندگان فرانسه و اتحادیه اروپا در کنفرانسی که در پاریس برگزار شد، اعلام کردند سازمان تجارت جهانی برای توقف جنگ تجاری کنونی که ممکن است به یک «خودکشی اقتصادی» در جهان بینجامد، نیاز به اصلاحات «فوری» و «بلندپروازانه» دارد. آنها همچنین از چین خواستند که به تلاش برای اعمال این اصلاحات بپیوندد.

رادیو چین: شی جین پینگ رییس جمهوری چین در بندر مورزبی با سران کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام که با چین روابط رسمی برقرار کرده اند، دیدار کرد و درباره تعمیق روابط دو کشور با آن ها به تبادل نظر پرداخت. رییس جمهوری چین در جریان این دیدار همچنین چهار پیشنهاد “تعمیق اعتماد متقابل، شکوفایی مشترک، تقویت دوستی، کمک به یکدیگر” را برای توسعه روابط دو طرف مطرح کرد.

ان .اچ.کی ژاپن: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن قصد دارد از مجمع همکاری های اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام برای ابراز عزم خود جهت ارتقا تجارت آزاد استفاده کند.رهبران بیست و یک کشور حوزه اقیانوس آرام پیرامون عمیق ترکردن یکپارچه سازی اقتصاد منطقه ای در بحبوحه گسترش حفاظت گرایی بحث و گفت و گو خواهند کرد.آبه قصد دارد بگوید که محدودیت های تجاری تلافی جویانه به نفع هیچ کشوری نیست.

تی .آر.تی ترکیه: آمریکا برای نخستین بار با تصویب «قطعنامه جولان» که متن آن بر محکومیت ادامه اشغال تپه‌های جولان توسط اسرائیل دلالت دارد، مخالفت کرد.به این پیش نویس که با رای موافق 150 کشور به تصویب رسید، آمریکا و اسرائیل رای مخالف و 14 کشور نیز رای ممتنع دادند. آمریکا که همه ساله به این پیش نویس رای ممتنع می داد امسال به اتفاق اسرائیل رای منفی داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *