جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»

نتانیاهو بار‌ها ادعا کرده که مسئله فلسطین از دستور کار جهانی خارج شده و اینکه تشکیلات خودگردان فلسطینی باید تضعیف و حاکمیت حماس در غزه تقویت شود. وی روابط با یهودیان آمریکا و حزب دموکرات را به نفع پیش بینی جنگ یاجوج و ماجوج هیگی تخریب نموده است؛ و پس از تمام اینها، راست گرایان همچنان به خود جرات می‌دهند بگویند که این اردوگاه چپ است که باید از خواب غفلت برخیزد.

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

علاوه بر دستاوردهای راهبردی متعددی که عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی داشت، یکی از بارزترین نتایج این عملیات، نابود کردن پروپاگاندای رسانه‌ای و جنگ روانی صهیونیست‌ها و حامیانشان بود.

دام‌چاله آمریکایی در رویارویی ایران و اسرائیل

تهران- ایرنا- «مهدی مطهرنیا» استاد دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است آمریکا از دل تحولات اخیر منطقه می‌خواهد هم رژیم صهیونیستی را کنترل کند و هم از این رژیم در جهت عبور از مساله ایران استفاده کند تا برای درگیری‌هایش در شرق آسیا چاره‌ای بیاندیشد.

Loading
6آذر ماه 1397

رسانه ها؛ واکنش آمریکا به تحولات اوکراین و…

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش واشنگتن به تنش های میان مسکو و کی یف، هشدار شدید روسیه به اوکراین، اختلاف نظر آمریکا و روسیه بر سر حادثه کریمه ، گفت‌وگوی تلفنی پوروشنکو با مرکل، بیانیه اتحادیه اروپا درباره نشست با مقامات ایرانی، ادامه مخالفت با سفر بن سلمان به شمال و غرب آفریقا، آغاز مانور نظامی ارتش صهیونیستی در مرزهای شمالی لبنان، افشای دیدارهای سری نتانیاهو با برخی سران عرب، آغاز رزمایش عربستان و انگلیس ، رای گیری پارلمان بریتانیا درباره برگزیت در ۱۱ دسامبر، برگزاری نشست سران هامبورگ مجمع چین و اروپا و آغاز کنفرانس بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه در کویت ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری مهر:   وزیر امور خارجه آمریکا با خطرناک توصیف کردن توقیف کشتی های اوکراینی از سوی روسیه، نسبت به تنش های میان مسکو و کی یف واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری مهر،  «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام روسیه در توقیف کشتی های اوکراینی از مسکو خواست این کشتی ها و خدمه آنها را آزاد کند.وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اقدام روسیه را تشدید تنشی خطرناک و نقض قوانین بین المللی خوانده است.

ان .اچ.کی ژاپن:  آمریکا و روسیه بر سر حادثه دریایی در نزدیکی کریمه اختلاف دارند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در بحبوحه تنش های فزاینده میان اوکراین و روسیه درباره حادثه ای در دریای سیاه برگزاری یک نشست اضطراری را درخواست کرده است. این نشست روز دوشنبه به تقاضای اوکراین برگزار شد.

تی .آر.تی ترکیه:  روسیه بدلیل بروز تنش بین کشتیهای جنگی این کشور و کشتیهای جنگی اوکراین در تنگه کی یف هشدار داد. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت خارجه روسیه، روسلان نیمچینسکو کاردار سفارت اوکراین در مسکو به وزارتخانه احضار شده است. مسکو با ادعای اینکه کشتیهای جنگی اوکراین در 25 ام نوامبر آبهای سرزمینی روسیه و قواعد صلح آمیز در دریای سیاه، توسط دیپلمات اوکرائینی وبه این کشور هشدار داد.

دویچه وله :  پس از اعلام فرمان وضعیت اضطراری در اوکراین از سوی رئیس جمهوری این کشور،  پترو پوروشنکو با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تلفنی گفت‌وگو کرد. مرکل گفت که تمام تلاش خود را برای آرام کردن اوضاع و تنش با روسیه به کار خواهد گرفت.  پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین، از روسیه خواست هر چه زودتر ملوانان دستگیر شده اوکراینی را آزاد کند.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا اعلام کرد که مقامات اروپایی و طرف های ایرانی روز گذشته در زمینه طیفی از مسایل مشترک تبادل‌نظر کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا در زمینه نشست روز گذشته با مقامات ایرانی، بیانیه‌ای صادر کرد.در این بیانیه آمده است: «روز 26 نوامبر 2018 ، چهارمین نشست در سطح عالی  مذاکرات سیاسی میان اتحادیه اروپا و ایران در بروکسل  برگذار شد. این نشست، بخشی از تبادل‌نظرهای متداول میان اتحادیه اروپا و ایران بود.

خبرگزاری صداو سیما: کشورهای شمال و غرب آفریقا که ولیعهد عربستان سعودی قصد سفر به آنها دارد، همچنان صحنه اعلام مخالفت گروه های مختلف با این سفر است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در حالی که چند ساعت بیشتر تا آغاز سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به کشورهای مغرب عربی (شمال و غرب آفریقا) باقی نمانده است، کشورهای میزبان همچنان شاهد اعتراضات گسترده به این سفر هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مانور نظامی خود را در نزدیکی مرزهای لبنان در حالی آغاز کردند که پیش‌بینی می‌شود این مانور سناریوهای جنگ با حزب‌الله لبنان را شبیه‌سازی کند.به گزارش ایسنا، ، اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مانور نظامی ارتش اسرائیل چند روز ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری تسنیم: سفیر رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل متحد از دیدارهای محرمانه نخست وزیر رژیم با سران برخی کشورهای عربی خبر داد که با تل‌آویو روابط دیپلماتیک ندارند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دانی دانون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نشست‌ها و دیدارهای سری با سران برخی کشورهایی که روابط دیپلماتیک با تل‌آویو ندارند، انجام داده است.دانون در اظهاراتی که کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش کرد، اظهار داشت نتانیاهو به صورت سری با رهبران برخی کشورهای  عربی و اسلامی و کشورهای دیگر دیدار کرده بود.

الکوثرفارسی: با وجود درخواست های جهانی برای تحریم عربستان به دلیل ارتکاب جنایات جنگی رژیم آل سعود در یمن ،رزمایش مشترک نظامیان سعودی و بریتانیایی با عنوان “پرچم سبز 2018” در پایگاه هوایی ملک فهد ریاض آغاز شده است که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این رزمایش در حالی برگزار می شود که  کشورهای غربی به ویژه انگلیس  که دومین صادر کننده سلاح به سعودی است به شدت تحت فشار افکارعمومی قرار دارند  تا ضمن تحریم تسلیحاتی ریاض از همکاری های نظامی با این کشور خودداری کنند .

یورونیوز:  پارلمان بریتانیا ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) درباره توافق برگزیت  و خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای‌گیری می‌کند.ترزا می، نخست وزیر بریتانیا این تاریخ را به صورت رسمی تایید کرد و گفت: «من منتظر رسیدن ۱۱ دسامبر هستم… زمانی که مجلس تصمیم خواهد گرفت با خواست مردم بریتانیا چگونه برخورد کند.»

رادیو چین:  هشتمین دور نشست سران هامبورگ مجمع چین و اروپا 26 نوامبر در هامبورگ آلمان گشایش یافت. گرهارد شرودر، رییس افتخاری نشست سران هامبورگ و صدراعظم پیشین آلمان در آیین گشایش گفت: چین، آلمان و اتحادیه اروپا موظفند گفت و گوهای بیشتر داشته باشند و دست به دست هم از چندجانبه گرایی و تجارت آزاد دفاع کنند.

آناتولی ترکیه: هشتمین کنفرانس بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه با شرکت 300 سازمان امدادرسانی در کویت آغاز به کار کرد. هشتمین کنفرانس بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه که برای جلب توجه به مشکل گرسنگی در جهان و حمایت از حل آن برگزار می شود، با شرکت 300 سازمان‌ بشردوستانه با موضوع “شرکت فعالانه در زمینه تلاش‌های بشردوستانه و اشتراک گذاشته شدن اطلاعات” در کویت آغاز شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *