جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

رایزنی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و یونان و تقدیر از آتن برای مشارکت در تامین امنیت دریای سرخ

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در تماسی تلفنی با نیکوس دندیاس همتای یونانی خود، از وی به خاطر مشارکت یونان در تامین امنیت دریای سرخ قدردانی کرده است.

پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛ آیت‌الله رئیسی عازم سریلانکا شد + فیلم

کراچی- ایرنا- آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، لحظاتی پیش عازم سریلانکا شد.

استولتنبرگ: ناتو هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر ندارد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی، گفت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.

روز 201 طوفان‌الاقصی| کشف 51 پیکر دیگر در خان یونس

این روزها غزه و به خصوص شهر خان یونس شاهد برگ دیگری از جنایات ارتش اشغالگر است؛ کشف گورهای دسته‌جمعی صدها شهید، نشان می‌دهد که آن‌ها یا زنده به گور و یا به شکل اعدام میدانی به شهادت رسیده‌اند.

Loading
12آذر ماه 1397

رسانه ها؛ دیدار نتانیاهو و پامپئو در بروکسل درباره ایران و…

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: گفتگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیرخارجه آمریکا درباره ایران، خروج قطر از اوپک، رد پیش‌شرط‌های ائتلاف سعودی‌ برای مذاکرات صلح یمن در سوئد از سوی انصارالله ، تعویق تعرفه های برنامه ریزی شده آمریکا بر واردات چین، افزایش بهای نفت به دنبال آتش‌بس تجاری امریکا با چین، وعده ترامپ برای عملی کردن خواسته های رهبر کره شمالی، برگزاری نخستین نشست منطقه‌ای اعضای شانگهای در روسیه ، گرجستان در پی عضویت در اتحادیه اروپا، به آب انداخته شدن پیشرفته ترین زیردریایی اتمی روسیه ،امضای توافق‌نامه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای میان روسیه و آرژانتین، افزایش سرمایه گذاری های عربستان سعودی در روسیه و ادامه تظاهرات گسترده مردم فرانسه در اعتراض به سیاست‌های دولت مکرون ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دیدار امروز نتانیاهو با وزیر خارجه ایالات متحده در شهر بروکسل خبر داده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو قرار است امروز دوشنبه در شهر بروکسل با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار کند.

الکوثرفارسی: قطر اعلام کرد به زودی از اوپک خارج می شود.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، قطر اعلام کرد از ماه ژانویه آینده از سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک خارج خواهد شد و این تصمیم را امروز به این سازمان اعلام کرده است.

العالم: انصارالله یمن پیش‌شرط‌های ائتلاف سعودی‌ برای مذاکرات «استکهلم» را رد کرد. به گزارش العالم، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، اعلام کرد که هرگونه پیش‌شرط ائتلاف سعودی در آستانه مذاکرات صلح در سوئد، مردود است.«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که هرگونه پیش‌شرط اعلامی از سوی ائتلاف سعودی پیش از آغاز مذاکرات صلح در «استکهلم» پایتخت سوئد مردود است.

ان .اچ.کی ژاپن: ناظران می گویند تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر لغو افزایش تعرفه های برنامه ریزی شده بر واردات چینی هنوز با حل و فصل کامل اصطکاک تجاری بین این دو بزرگترین قدرت اقتصادی جهان فاصله زیادی دارد. این تصمیم ترامپ به دنبال ملاقات او با شی جین پینگ، رییس جمهور چین، در بوئنوس آیرس آرژانتین، حاصل شده است.

دویچه وله :  در پیامی که شامگاه یکشنبه (دوم دسامبر) در توییتر منتشر شد، رئیس جمهور امریکا اطلاع داد که چین موافقت کرده از میزان تعرفه گمرکی بر خودروهای وارداتی از ایالات متحده تا حد زیادی بکاهد.انتشار خبر “آتش بس‌تجاری” میان چین و امریکا بی‌درنگ موجب افزایش بهای نفت شد.بامداد دوشنبه (سوم دسامبر) بهای نفت سبک از نوع “وست تگزاس اینترمیدیت” با بیش از سه درصد رشد، به بشکه‌ای بالای ۵۰ دلار افزایش یافته است.

اسپوتنیک روسیه: رئیس جمهور آمریکا به رهبر کره شمالی وعده داد که تمامی خواست های او را عملی کند.به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس جی 20 در آرژانتین گفت: در صورت خلع سلاح اتمی پیونگ یانگ تمامی خواسته های کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی را عملی خواهد کرد.

خبرگزاری فارس:  نخستین نشست منطقه‌ای اعضای شانگهای در «چلیابینسک» روسیه برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس ، مقامات هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در این نشست گسترش بیش از پیش همکاری‌های بین منطقه‌ای را بررسی می‌کنند.سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین توسط قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

 خبرگزاری مهر:  یک روزنامه سوئیسی در یادداشتی درباره رئیس جمهوری جدید گرجستان نوشت که وی به شدت در حال پیگیری مسیر عضویت این کشور در اتحادیه اروپا است.به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر در شماره امروز خود با اشاره به انتخاب رئیس جمهوری جدید گرجستان نوشت: «سالومه زورابشویلی» متولد فرانسه است که سالهای اخیر به تفلیس بازگشته است.

خبرگزاری ایرنا: روسیه پیشرفته ترین زیردریایی اتمی خود به نام «شاهزداده ولادیمیر» را به آب انداخت تا آزمایش این زیردریایی در آب شروع شود. به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی زویوزدا وابسته به وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: زیردریایی اتمی راهبردی «شاهزاده ولادیمیر» از بندر سورودوینسک (در شمال غربی روسیه) به آب انداخته شده است.زیردریایی اتمی «شاهزاده ولادیمیر» قابلیت پرتاب 20 موشک با کلاهک هسته ای را دارد.

آناتولی ترکیه: شرکت انرژی روس اتم از امضای توافق‌نامه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای میان روسیه و آرژانتین خبر داد. به گزارش آناتولی، شرکت انرژی روس اتم با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روسیه و آرژانتین در حاشیه اجلاس سران G20 که در بوئنوس آیرس برگزار شد، توافق‌نامه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای امضا کردند.

تی .آر.تی ترکیه: کریل دیمیترف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که بوسیله صندوق مشترک روسیه ـ عربستان سعودی در نظر دارند که در سال 2019 معادل دو میلیارد دلار سرمایه گذاری علاوه در روسیه انجام دهند. وی در مصاحبه با روزنامه نگاران در حاشیه اجلاس سران جی ـ 20 در آرژانتین اعلام کرد : سرمایه گذاری های عربستان سعودی در روسیه افزایش خواهد یافت.

پارس تودی :  گسترش اعتراضات مردمی در فرانسه و استفاده دولت از خشونت در مقابل معترضان، شرایط سیاسی و اجتماعی را در این کشور بیش از پیش متشنج کرده است. شرایط در فرانسه به گونه ای شده است که از یکسو «امانوئل مکرون» رئیس جمهور از نخست وزیر این کشور خواسته تا با نماینده معترضان گفت وگو کند و از سوی دیگر سیاستمداران فرانسه به ویژه نمایندگان سنا خواستار پاسخگویی دولت در قبال خشونت های اعمال شده علیه معترضان شده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *