جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

چشم‌انداز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴/ دو رویکردی که پوتین در پیش می‌گیرد

روسیه و اوکراین در حالی سال جدید میلادی را آغاز کردند که جنگ به سود مسکو در حال پیشروی است. خبرآنلاین چشم‌انداز جنگ اوکراین را در ابعاد نظامی، اقتصادی و همکاری‌های ایران و روسیه در سال ۱۴۰۳ بررسی کرده است.

روایت یک مسئول سازمان ملل از مشاهدات خود در غزه فاجعه زده / از تخریب بیمارستان ها تا شرایط غیرانسانی ما فوق تصور زایمان زنان باردار

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین اوضاع در باریکه غزه را با گذشت ۶ ماه و نیم از حملات به مراکز درمانی و بیمارستان ها ، جهنم انسانی توصیف کرد….

سفیر ایران: درصورت ادامه شرارت‌های رژیم اسرائیل پاسخی کوبنده‌تر از پاسخ اول خواهیم داد

لندن – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در «رم» با اشاره به دفاع مشروع ایران در برابر اقدام تجاوزکاران رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه هشدار داد که درصورت ادامه شرارت‌های این رژیم پاسخ کوبنده‌ای، فراتر از پاسخ اول خواهیم داد.

Loading
19آذرماه 1397

رسانه ها؛ تلاش رژیم صهیونیستی برای جنگ افروزی در منطقه و…

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تلاش تل‌آویو برای ایجاد رعب در جنوب لبنان و هشدار برای تخلیه روستاها، موافقت ترامپ با افزایش بودجه نظامی آمریکا ، تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم تکمیل روند بازار مشترک، واکنش "بی‌سابقه" قطر به بیانیه سران شورای همکاری خلیج فارس، رای دیوان دادگستری اتحادیه اروپا درباره برگزیت، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با موضوع ایران ، قوت گرفتن احتمال استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا، تاسیس پایگاه جدید ارتش آمریکا در عراق، هشدار وزیر دارایی فرانسه درباره تاثیر اقتصادی اعتراض‌های این کشور، احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه چین و هشدار فرانسه به ترامپ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس: سخنگوی ارتش رژیم صهیوینستی با انتشار تصاویری از محدوده تونل‌های ادعایی حزب‌الله، تهدید کرد اگر ساکنان روستاهای مرزی لبنان خانه‌های خود را ترک نکنند، معلوم نیست به‌دلیل انفجار چه بلایی سرشان بیاید.به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به شهروندان لبنانی ساکن روستاهای هم‌مرز با فلسطین اشغالی هشدار داد به دلیل انفجار تونل‌های ادعایی حزب‌الله، خانه‌های خود را ترک کنند.

اسپوتنیک روسیه:  رئیس جمهور آمریکا موافقت خود درباره افزایش بودجه نظامی این کشور را به پنتاگون اعلام کرد.به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موافقت کرد تا بودجه نظامی این کشور در سال 2019 را تا 33 میلیارد دلار افزایش یابد.بودجه نظامی آمریکا در سال آینده به 750 میلیارد دلارر خواهد رسید.

آناتولی ترکیه:  در بیانیه پایانی سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم رفع موانع پیش روی تکمیل بازار مشترک تا سال 2025 برای حفظ یکپارچگی اقتصادی تاکید شد. در این بیانیه که توسط عبداللطیف الزیانی، دبیر کل این شورا قرائت شد بر اهمیت نقش محوری، قدرت و تمایل اعضای شورا برای حفظ اتحاد، در مبارزه با مشکلات منطقه ای تاکید شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک مسؤول وزارت خارجه قطر نسبت به بیانیه پایانی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد و عادل الجبیر را مورد انتقاد قرار داد. به گزارش ایسنا، احمد الرمیحی، مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه قطر در واکنش به بیانیه پایانی سی‌ونهمین نشست سران شورای همکاری خلیج‌ فارس در ریاض از این بیانیه انتقاد کرد.  وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: چرا سران شرکت کننده در این نشست به بررسی بحران خلیج فارس نپرداختند؟ این چه بیانیه پایانی است که محاصره قطر و راه‌های حل‌ آن را مورد رایزنی و بحث قرار نداد؟

خبرگزاری صداو سیما:  دادگاه اتحادیه اروپا اعلام کرد : انگلیس می تواند به تنهایی از برگزیت صرف نظر کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد انگلیس می تواند به تنهایی و یک جانبه از تصمیم خود برای ترک اتحادیه اروپا صرف نظر کند.

خبرگزاری مهر:  وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بررسی موضوع همکاری های اروپا – ایران در بروکسل تشکیل جلسه می دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نظر دارند در نشست امروز خود در بروکسل، مناسبات آتی اروپا با تهران را پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای مورد بررسی قرار دهند.

الکوثرفارسی: نمایندگان ارشد حزب دمکرات در کنگره آمریکا اعلام کردند درصورتی که ثابت شود دونالد ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر فساد اخلاقی خود حق السکوت پرداخت کرده است، احتمالا وی با استیضاح و زندان مواجه خواهد شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نمایندگان ارشد دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه احتمال استیضاح یا محکومیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به زندان را مطرح کردند.

العالم:  یک منبع محلی در استان الانبار اعلام کرد که ارتش آمریکا برای خود پایگاه جدیدی را در این استانِ واقع در غرب عراق ایجاد کرده است و این امر، سیطره نیروهای آن بر صحرای غربی واقع در میان الانبار و نینوا را تسهیل می‌کند. به گزارش العالم، «فرحان محمد الدلیمی» عضو شورای الانبار در غرب عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به صورت ناگهانی در شمال رود فرات در نزدیکی ناحیه «الرمانه» در شهرستان «القائم» منتهی به نوار مرزی با سوریه مستقر شده‌اند.

یورونیوز: برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت که جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» تاثیری «شدید» بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت. وزیر دارایی فرانسه تظاهرات اعتراضی اخیر را برای اقتصاد کشورش «فاجعه بار» دانست. وی گفت: «برای بخش تجاری و اقتصاد ما یک فاجعه است. این یک بحران برای ملت ما است.»

رادیو چین:  له یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین سفیر آمریکا در چین را احضار کرد و درباره این که کانادا بر اساس خواست بی دلیل آمریکا یکی از مدیران شرکت هواوی را در فرودگاه ونکوور بازداشت کرده، به شدت نسبت به این اقدام از طرف آمریکا اعتراض کرد.معاون وزیر خارجه چین اظهار داشت: آمریکا با این اقدام به شدت حقوق مشروع و قانونی شهروند چینی را نقض کرده و ماهیت این اقدام بسیار بد است.

دویچه وله : وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به توییت ترامپ از او خواست که در امور داخلی فرانسه دخالت نکند.ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با شبکه رادیویی “آر تی ال” به توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، واکنش نشان داد و از او خواست که در سیاست داخلی آمریکا دخالت نکند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *