جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading
آمریکن اینترست:

مسکو به‌خاطر ترامپ از روابط با ایران دست بکشد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:پایگاه آمریکن اینترست نوشت:اگر پوتین امیدوار است که موقعیت و جایگاه فعلی خود را به عنوان یک میانجی در خاورمیانه حفظ کند، نمی‌تواند روابط خود با تهران و تمام منافع تاکتیکی و عملیاتی که به دنبال این روابط به‌وجود می‌آید را نادیده بگیرد.

پایگاه «آمریکن اینترست» در مقاله‌ای با عنوان «آیا ترامپ می‌تواند روسیه را از ایران جدا کند» با اشاره به منافعی که روسیه در حفظ روابط خود با ایران دارد و همچنین تردیدهایی که همچنان درباره بهبود روابط مسکو-واشنگتن در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا مطرح است، تأکید کرد که باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی رقم خواهد خورد اما آنچه مسلم است، بسیار بعید است که مسکو از روابط خود با تهران دست بکشد.

بنابراین گزارش، روسیه منافع مهمی در ایران دارد که به خاطر همین منافع عقب‌گرد و روی‌گردانی ناگهانی از ایران بعید به نظر می‌رسد. شاید بتوان گفت، روابط خوب با ایران به حفظ توازن و تعادل در منطقه قفقاز کمک می‌کند و البته اگر تهران بخواهد می‌تواند کمک بسیاری در مقابله با شورش‌های این منطقه ایفا کند.

در ادامه این مقاله آمده است: ممکن است پوتین قادر باشد تا حدودی از نفوذ خود بر تهران استفاده کند تا اندکی از نقش ایران در سوریه بکاهد اما از نفوذ کافی برای خارج کردن کامل ایران از سوریه، مطابق آنچه که مد نظر تیم دونالد ترامپ است، برخوردار نیست.

نویسنده این گزارش تأکید می‌کند، حقیقت مهمتر این است که توافقات میان آمریکا و روسیه به ویژه در سال‌های گذشته با شکست مواجه شده است و دلیل اصلی آن نیز کمبود شدید اعتماد در روابط دو طرف بوده است و این عدم اطمینان قطعا بلافاصله با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا برطرف نخواهد شد.

این گزارش در پایان تأکید می‌کند، از زمان پایان جنگ سرد، هر دولتی که در آمریکا روی کار آمده است، تا حدودی تلاش کرده تا راهی برای برقراری مجدد روابط دوستانه با روسیه پیدا کند، اما تمام این تلاش‌ها با شکست مواجه شده‌اند. شاید در دوره ترامپ اوضاع متفاوت شود، اما تردید‌ها در این خصوص بسیار زیاد است و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

منبع: خبرگزاری فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *