جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!

دولت کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی این قطار به جوانان کمک کند که محل زندگی خود را از شهرهای بزرگ به حومه ها ببرند؛ تا بتوانند با کاهش هزینه‌های مسکن و زندگی، پول لازم را برای ازدواج و فرزندآوری به‌دست آوردند. البته در کنار موانع اقتصادی، دختران کره‌ای می‌گویند تمایلی به پذیرفتن وظایفی مادری ندارند./صداوسیما

Loading
نتایج یک نظرسنجی نشان داد

تشدید ناامنی نتیجه فرمان جدید ترامپ

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: تنها کمتر از یک سوم از مردم آمریکا معتقدند طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورشان در ممنوع کردن ورود اتباع کشورهای ایران، سوریه، عراق، یمن، سومالی، لیبی و سودان به خاک آمریکا به امنیت بیشتر منجر می‌شود.

طبق نتایج‌ تازه‌ترین نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» که روز سه‌شنبه (دیروز) منتشر شد، تنها کمتر از یک سوم از مردم آمریکا معتقدند طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورشان در ممنوع کردن ورود اتباع کشورهای ایران، سوریه، عراق، یمن، سومالی، لیبی و سودان به خاک آمریکا به امنیت بیشتر منجر می‌شود.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا هفته گذشته با امضای یک فرمان اجرایی، به بهانه محافظت از شهروندان آمریکا، ورود شهروندان کشورهای مذکور به خاک آمریکا را محدود کرد.

این نظرسنجی که در روزهای 30 و 31 ژانویه صورت گرفته است، نشان می‌دهد که یک نفر از هر دو آمریکا از این ممنوعیت حمایت می‌کنند.

این طرح پذیرش تمامی پناهجویان را به مدت 120 روز به حالت تعلیق درمی‌آورد.

ترامپ بعد از امضای این فرمان اجرایی روز جمعه در بیانیه ای گفت: «این ممنوعیت ربطی به مذهب (اتباع ممنوع شده از کشورهای مسلمان هستند) ندارد. به تروریسم مربوط می‌شود و قرار است کشور را امن نگه داریم».

در نظرسنجی رویترز، 31 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که با اعمال این ممنوعیت احساس امنیت بیشتر می‌کنند و 26 درصد اعلام کردند که این ممنوعیت، امنیت آنها را کاهش داده است و 33 درصد نیز اعلام کردند فرقی در اوضاع ایمنی آنها به وجود نمی‌آید و باقی نیز اعلام کردند که نظری در اینباره ندارند.

برخی از نمایندگان جمهوری‌خواهان کنگره از این فرمان اجرایی ترامپ انتقاد کردند و گفتند که این اقدام می‌تواند نتیجه معکوس و منفی به همراه داشته باشد زیرا به سازمانهای تروریستی پیام جدیدی برای نیروگیری می‌دهد.

سناتور «جان مک‌کین» از ایالت آریزونا و «لیندسی گراهام» از ایالت کارولینای جنوبی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «این فرمان اجرایی به صورت آگاهانه یا غیرآگاهانه این سیگنال را ارسال می‌کند که آمریکا خواستار ورود مسلمانان به کشور ما نیست».

نظرسنجی رویترز/ایپسوس همچنین به این نتیجه رسید که 49 درصد از مردم آمریکا با این فرمان اجرایی موافق هستند و 41 درصد مخالفند.

53 درصد از دموکرات‌ها اعلام کردند که به شدت با این فرمان اجرایی ترامپ مخالف هستند و 51 درصد از جمهوری‌خواهان به شدت با آن موافق بودند.

دموکرات‌ها سه برابر بیش از جمهوری خواهان اعلام کردند که آمریکا می‌بایست به پذیرش مهاجران و آوارگان ادامه دهد و جمهوری‌خواهان سه برابر دموکرات‌ها موافق بودند که ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا برای جلوگیری از تروریسم ضروری است.

ترامپ پیش از این تمایل بیشتری به مسیحیان در مقابل مسلمانان نشان داده بود و در این نظرسنجی مشخص شد که اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که آمریکا نباید پناهجویان مسیحی را به پناهجویان مسلمان ترجیح دهد.

طبق این نظرسنجی حدود 56 درصد از شرکت‌کنندگان از جمله 72 درصد دموکرات‌ها و 45 درصد از جمهوری‌خواهان مخالف این مسئله بودند که آمریکا می‌بایست پناهجویان مسیحی را مورد استقبال قرار دهند و پناهجویان مسلمان را مورد استقبال قرار ندهد.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی و در سراسر 50 ایالت آمریکا انجام گرفت. این نظرسنجی، پاسخ‌های یکهزار و 201 نفر از جمله 453 دموکرات و 478 جمهوری‌خواه را جمع‌آوری کرد.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *