جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

رسانه عبری‌زبان: مذاکرات تبادل اسرا به بن‌بست رسیده است

کابینه جنگ اسرائیل ۱۲ روز است که درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکراتی انجام نداده است.  شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر افزود: مذاکرات به بن‌بست رسیده و جنگ جای آن را گرفته است.

خودسوزی در برابر دادگاه ترامپ در نیویورک

شبکه سی ان ان گزارش داد که فردی خود را در برابر دادگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در نیویورک به آتش کشیده است.

Loading
12دی ماه 1397

رسانه ها؛ افزایش تنش در روابط چین و تایوان و…

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید شی جین پینگ بر پیوستن تایوان به چین، احداث دیوار حائل دریایی در شمال غزه، سرنگونی پهپاد جاسوسی هند توسط ارتش پاکستان، تنش در مرز آمریکا و مکزیک، مذاکرات پامپئو درباره ونزوئلا در سفرش به آمریکای جنوبی، تاکید موگرینی بر پایبندی اروپا به برجام، هشدار شدید ترکیه به کردهای مخالف آنکارا ، انتقاد میت رامنی از گفتار و رفتار ترامپ ، فراخوان احزاب سیاسی سودان برای تشکیل «شورای انتقالی» و قول همکاری نتانیاهو و پمپئو در مورد سوریه و مقابله با ایران ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  رئیس‌جمهور چین خواستار پیوستن مجدد تایوان به خاک این کشور شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس جمهور «چین» از مردم «تایوان» درخواست کرده است تا دوباره با این کشور متحد شوند. وی گفته است تمایل داریم از راه مسالمت‌آمیز وارد عمل شویم اما گزینه اجبار را هم حفظ خواهیم کرد. رئیس جمهور تایوان در پاسخ به این دعوت رئیس‌جمهور چین با تاکید بر لزوم مسالمت آمیز بودن روابط چین و تایوان گفته است چین باید استقلال تایوان را به رسمیت بشناسد.

العالم: شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که ارتش این رژیم ساخت ‘دیوار حائل دریایی’ در مرزهای شمالی غزه را به پایان رساند.به گزارش روز چهارشنبه روزنامه فرامنطقه ای ‘الشرق الاوسط’، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی از پایان عملیات ساخت دیوار مرزی دریایی با غزه توسط ارتش این رژیم خبر داد. ساخت دیوار حائل دریایی در شمال نوار غزه از 7 ماه پیش آغاز شده بود.

خبرگزاری فارس: سخنگوی ارتش پاکستان در پیام توئیتری خود اعلام کرد نظامیان این کشور یک فروند پهپاد جاسوسی هند را سرنگون کردند. به گزارش خبرگزاری فارس ، وی افزود:  تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد که حتی یک پهپاد هند از مرز مشترک با پاکستان عبور کند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که درگیری بین نیروهای مرزی هند و پاکستان در روزهای اخیر افزایش یافته است که دست کم 9 کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت.

خبرگزاری صداو سیما: در ادامه برخوردهای خشونت بار دولت آمریکا؛ نیروهای مرزبانی این کشور برای جلوگیری از ورود آوارگان از گاز اشک آور استفاده کرد. به گزارش خبرگزاری صداو سیما،نیروهای مرزبانی آمریکا برای جلوگیری از ورود آوارگانی که قصد داشتند از شهر مرزی تیخوآنا در مکزیک عبور کنند و از طریق شهر مرزی سن دیگو در کالیفرنیا وارد خاک آمریکا شوند, گاز اشک آور شلیک کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مایک پامپئو در سفرش به آمریکای جنوبی درباره وضعیت ونزوئلا با مقامات پرو دیدار و گفت‌وگو کرد.به گزارش ایسنا،  رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد: مایک پامپئو، وزیر خارجه در ادامه سفرش به آمریکای لاتین در دیدار با وزیر خارجه پرو، درباره اوضاع ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد. پامپئو از پرو بابت میزبانی از صدها هزار نفر از مهاجران ونزوئلایی قدردانی کرد.

خبرگزاری مهر:   موگرینی با انتقاد از عملکرد آمریکا، بر تداوم پایبندی اتحادیه اروپا به برجام تأکید کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ با پایگاه «لایو مینت» (Livemint) درباره پایبندی اروپا به توافق هسته ای با ایران اعلام کرد: ما به عنوان اتحادیه‌ ای متشکل از ۲۸ کشور عضو با همکاری جامعه بین الملل تلاش می کنیم تا توافق هسته ای ایران که تا کنون مطابق تأیید آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در ۱۳ گزارش کاملاً اجرا شده است، حفظ شود.

خبرگزاری ایرنا:خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت: «اجازه تشکیل کریدور ترور در شمال سوریه و عراق را نخواهیم داد». به گزارش ایرنا ، خلوصی آکار این مطلب را در جریان بازدید از یگان‌های ارتش ترکیه در مرز سوریه عنوان کرد.آکار با تروریست خواندن کردهای مخالف آنکارا در شمال سوریه و با اشاره به اینکه ارتش ترکیه با اهتمام زیاد و با تلاش شبانه‌روزی از تشکیل کریدور ترور از سوی نیروهای کرد در شمال سوریه جلوگیری به عمل آورده و خطرات ناشی از آن را به حداقل رسانده است، تأکید کرد که از قدرت گرفتن کردهای مخالف ترکیه در شمال عراق ممانعت به عمل خواهند آورد.

یورونیوز:  میت رامنی، نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را به ایجاد واهمه در جهان محکوم کرد. سناتور منتخب ایالت یوتا از حزب جمهوریخواه در مقاله‌ای که در نشریه واشنگتن پست منتشر شد اقدامات اخیر دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت.

رادیو چین: تسوی تیان کای، سفیر چین در آمریکا به مناسبت چهلمین سالگرد برقراری روابط رسمی چین و آمریکا در روزنامه یو اس ای تودی(USA TODAY) چاپ آمریکا، مقاله‌ای با عنوان “توسعه روابط چین و آمریکا با نگاه به آینده، حفظ منافع مشترک مردم دو کشور” منتشر کرد.

 وی در این مقاله اظهار داشت: پس از برقراری روابط رسمی دو کشور در 40 سال گذشته، توسعه روابط دو طرف برای هر دو کشور منافع متقابل همراه آورده و شرایط مساعد برای ایجاد وضعیت برد- برد حاکی از صلح و توسعه فراهم کرده است.

آناتولی ترکیه:رهبران بیست و سه حزب سیاسی در سودان رئیس‌جمهور این کشور را به تشکیل یک شورای سیاسی انتقالی فرا خواندند.رهبران بیست و سه حزب سیاسی در سودان طی یک نشست مشترک خبری در خرطوم اعلام کردند که با ارسال نامه‌ای به عمر البشیر رئیس‌جمهور این کشور از وی درخواست تشکیل یک شورای سیاسی انتقالی خواهند کرد.

دویچه وله : بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از دیدار با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در برزیل گفت که همکاری‌های دو طرف  برای “اجرای اقداماتی در سوریه و مناطق دیگر به منظور مقابله با ایران” تقویت خواهد یافت. به گزارش دویچه وله، مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیروز در برزیل  در ارتباط با اوضاع سوریه و “مقابله با اقدامات ایران در خاورمیانه” به یکدیگر قول ادامه همکاری دادند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *