جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

Loading
24دی ماه 1397

رسانه ها؛ بالاگرفتن اختلاف کردی واشنگتن- آنکارا و…

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تهدید ترامپ ضد ترکیه و واکنش آنکارا، موضع فرانسه درباره شرکت اسد در انتخابات سوریه، سفر هیأت پارلمانی روسیه به سوریه برای دیدار با بشار اسد، برگزاری رزمایش ارتش ترکیه در مرزهای مشترک با ادلب، واکنش روسیه به فروش پهپاد از سوی ترکیه به اوکراین، رای‌گیری درباره توافق برکسیت در مجلس عوام، توافق هند و آسیای مرکزی برای کمک به مبارزه با تروریسم در افغانستان ، تهدید شرکت های آلمانی از سوی آمریکا، تلاش ترکیه برای حفظ آتش‌بس طبق توافق سوچی و تاکید پامپئو برتقویت حضور نظامی آمریکا درخلیج فارس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:رئیس جمهور آمریکا هشدار داد در صورت حمله ترکیه به کردها، این کشور با ویرانی اقتصادی روبرو خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد در صورت حمله ترکیه به کردها، این کشور با ویرانی اقتصادی روبرو خواهد شد.دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد آمریکا قصد دارد در مرز ترکیه و سوریه یک منطقه امن ایجاد کند.وی بار دیگر در اظهاراتی متناقض افزود: روسیه، ایران و سوریه بزرگترین ذی نفعان سیاست بلند مدت آمریکا در رابطه با نابودی داعش در سوریه بوده اند.

خبرگزاری فارس: «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد از تهدید تند رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورش گفت که آنکارا ترسی از تهدیدات ترامپ ندارد. به گزارش خبرگزاری فارس، واکنش مقام‌های ترکیه به تهدید این کشور توسط رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دارد و بعد از سخنگوی «رجب طیب اردوغان»، حالا وزیر خارجه ترکیه هم از تهدید توئیتری «دونالد ترامپ» به شدت انتقاد کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر خارجه فرانسه مشارکت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در انتخابات این کشور به عنوان شرطی لازم برای سازش سیاسی در سوریه را بعید ندانست. او گفت: اسد می‌تواند در روند انتخابات سوریه مشارکت داشته باشد.به گزارش ایسنا، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود در امان با تاکید بر اینکه پاریس به حل بحران در سوریه از راه‌های سیاسی پایبند است، انتخابات را بخشی از این روند دانست.

 خبرگزاری مهر:   یک هیأت پارلمانی روسی برای دیدار با رئیس جمهوری سوریه وارد دمشق شد.به گزارش خبرگزاری مهر ، یک هیأت روس به ریاست «دیمیتری سابلین» مدیر گروه دوستی پارلمانی روسیه و سوریه برای دیدار با مقامات این کشور وارد دمشق شد.قرار است اعضای این هیأت با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده و در خصوص امضای توافقنامه همکاری های پارلمانی و پروژه های سرمایه گذاری رایزنی کنند.

الکوثرفارسی: یگان‌هایی از ارتش ترکیه تمرین آموزش نظامی‌ در مرزهای مشترک با استان ادلب برگزار کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یگان‌هایی از ارتش ترکیه در شهرستان “التن اوزو” در مرزهای مشترک با سوریه رزمایش‌های نظامی‌ برای دومین روز متوالی برگزار کردند. بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یگان‌های ارتش ترکیه روز شنبه مجموعه رزمایش‌ها و تمرین‌های نظامی را در استان “هاتای” آغاز کردند.

العالم:  سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به امضا شدن قرارداد فروش پهپادهای تهاجمی ترکیه به اوکراین، کی یف را درگیر جنگ داخلی توصیف کرد و به صورت غیر مستقیم ترکیه را از چنین اقداماتی برحذر داشت.ماریا زاخارووا افزود: همکاری دوجانبه نظامی – فنی حق طبیعی کشورهای مستقل است اما در اوکراین ما شاهد بحران داخلی مسلحانه هستیم که در واقع یک جنگ داخلی محسوب می شود.

یورونیوز: وینس کیبل، رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا می گوید پارلمان این کشور از خروج کشورش از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق با این اتحادیه جلوگیری خواهد کرد.رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا در حالی این مطلب را مطرح کرد که مجلس عوام قرار است دو روز دیگر در مورد توافق به دست آمده بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا رای گیری کند.

رادیو چین:  وزیر خارجه هند اعلام کرد: دهلی نو و کشورهای آسیای مرکزی توافق کردند که به مبارزه با تروریسم در افغانستان کمک کنند زیرا فعالیتهای تروریستی در این کشور جنگ زده شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری فراهم نمی‌کند.سوشما سوارج، وزیر خارجه هند در نشست خبری بعد از کنفرانس دیالوگ آسیای مرکزی- هند اعلام کرد: هند از طریق این دیالوگ بر حمایت و تعهد خود برای ایجاد صلح، امنیت و ثبات در افغانستان تاکید می‌کند.

اسپوتنیک روسیه: سفیر آمریکا شرکت های آلمانی را تهدید کرد.به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله «اشپیگل»، سیاستمداران آلمانی از سفیر آمریکا به دلیل تهدید شرکت های آلمانی انتقاد کردند.ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان، شرکت های آلمانی شرکت کننده در پروژه ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» را تهدید کرد.

آناتولی ترکیه: وزیر دفاع ملی ترکیه تاکید کرد که تلاش‌ لازم برای حفظ آتش‌بس و آرامش طبق توافق سوچی انجام می‌شود.جلسه مقامات نظامی و امنیتی ترکیه برای بررسی تحولات شمال سوریه  با حضور خلوصی آکار وزیر دفاع ملی٬ ژنرال یاشار گولر فرمانده ستاد مشترک ارتش٬ هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات و ژنرال  امید دوندار فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه مرزی جنوب ترکیه برگزار شد.

دویچه وله :  مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان دیدار خود از قطر در نشستی خبری از تقویت حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس سخن گفت.در جریان دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، از دوحه، پایتخت قطر، دیروز یکشنبه قراردادی میان دو کشور در ارتباط با توسعه پایگاه هوایی العدید در قطر امضا شد. پمپئو گفت در این پایگاه هوایی در حال حاضر ۱۳ هزار پرسنل، شامل سربازان و مسئولان بخش خدمات، مستقر هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *