جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

از نسل کشی آلمان در آفریقا چه می دانیم؟

علی مفتح در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: نسل کشی نامیبیا توسط آلمان اولین نسل کشی قرن بیستم میلادی بود و از راه های مختلف همچون تحمیل گرسنگی و تشنگی، جلوگیری از رسیدن غذای کافی، کار اجباری، بردگی، تجاوز جنسی، قطع اعضا و انجام آزمایش های پزشکی بر روی ساکنان این سرزمین ثروتمند اتفاق افتاد چرا که آلمانی ها می خواستند تا مال، اموال و زمین های ساکنان نامیبیا را از آن خود کنند. 
Loading

أحدث المقالات

کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

لندن – ایرنا– «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار اخیرش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، آب پاکی را روی دوست او ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

تهران – ایرنا – جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر از پیشرفت در گفت وگوهای صلح و دستیابی به توافق اولیه در برخی از مسائل دوجانبه دادند

Loading

رسانه‌ها؛ خوش‌بینی نخست‌وزیر عراق به تفاهم ایران و عربستان و …

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه ها: نظر نخست وزیر عراق درباره حصول تفاهم قریب‌الوقوع میان ایران و عربستان، واکنش رسانه‌های مخالف اردوغان به دیدار او با ولیعهد سعودی، تناقض در روایت آنکارا و ریاض درباره سفر اردوغان به عربستان، هشدار رئیس جنبش انصارالله یمن به سازشکاران با رژیم صهیونیستی، ادعای رئیس جمهوری آذربایجان درباره کشورهای حاشیه خزر، بن‌بست در مذاکرات برای مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان، نگاه روسیه به مذاکرات با اوکراین، ارزیابی انگلیس از وضعیت میدانی جنگ اوکراین و هشدار چین درباره نقش ناتو در منطقه آسیا- اقیانوس آرام از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که امروز در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

فارس: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق با اشاره به میانجیگری بغداد در روند گفت‌وگوی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران، از حصول تفاهم قریب‌الوقوع میان دو طرف خبر داد.

تسنیم: رسانه‌های نزدیک به احزاب و جریانات مخالف اردوغان، سفر او به ریاض و دست دادن با ولیعهد سعودی را مورد انتقاد قرار داده چرخش سیاسی مجدد رئیس‌جمهور را به چالش کشیدند.

فارس: پس از بیانیه ریاست جمهوری ترکیه درباره سفر رئیس‌جمهور این کشور به عربستان به دعوت شاه سعودی، شبکه دولتی سعودی روایت متفاوتی را اعلام کرد. کاربران فضای مجازی بخشی از گزارش شبکه دولتی «الاخباریه» عربستان را منتشر کرده‌اند که در آن گفته می‌شود سفر رئیس‌جمهور ترکیه به عربستان در «پاسخ مثبت به تمایل او [برای سفر به عربستان]» صورت گرفته است.

خبرگزاری صداوسیما: رئیس جنبش انصارالله یمن تاکید کرد، کسانی که با شتاب و عجولانه در مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست پیش می روند‏‌، پشیمان و متضرر خواهند شد.

تسنیم: رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد که روسیه در طول جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ دائماً به ارمنستان سلاح می‌فرستاد. با این حال وی کشورهای حاشیه خزر را در این امر مقصر دانست.

تسنیم: مذاکرات طالبان و شرکت مشترک قطری ـ ترکی برای مدیریت پنج فرودگاه بین‌المللی افغانستان به‌دلیل مخالفت طالبان با تأمین امنیت فرودگاه‌ها توسط نیروهای خارجی به بن‌بست خورده است.

فارس: وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه غرب به درگیری‌های اوکراین دامن می‌زند، گفت که لغو تحریم‌ها علیه مسکو باید بخشی از مذاکرات با اوکراین باشد.

ایرنا: وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین مدعی شد که روسیه با چالش‌های قابل توجهی در جنگ مواجه است و تلاش می کند تا کاستی‌های خود را ترمیم کند.

ایرنا: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره این کشور درخواست کرده صدور روادید برای دانشمندان روسی را که مشتاق ترک کشورشان در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین هستند، تسریع کند. کارشناسان، این اقدام را تلاشی جدید از سوی آمریکا برای تسریع فرار مغزهای روسی و محروم ساختن روسیه از برخی استعدادهای برتر این کشور، عنوان کرده‌اند.

آنا: نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که کشورهای اتحادیه اروپا در نشستی که هفته آینده خواهند داشت، احتمالاً تحریم نفت روسیه را مصوب خواهند کرد.

ایرنا: وزارت خارجه چین گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اوضاع را در اروپا به هم ریخته است و اکنون تلاش می‌کند به درگیری‌ها درمنطقه آسیا- اقیانوس آرام دامن بزند. این موضع چین در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس مطرح شده که گفته چین باید «تابع مقررات باشد».

فارس: جامعه اطلاعاتی آمریکا اعتراف کرده در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱، دفتر تحقیقات فدرال از حدود ۳.۴ میلیون آمریکایی بازجویی کرده است. اف‌بی‌آی مدعی است به‌دنبال هکرهای خارجی بوده اما گرو‌های آزادی مدنی می‌گویند این اقدام، حمله گسترده به حریم خصوصی مردم بوده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *