جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

مقاومت اسلامی عراق: حمله دیشب به پایگاه «کالسو» کار اسرائیل بود / به یک هدف کلیدی در جنوب اسرائیل حمله کردیم

این گروه‌های مسلح در بیانیه‌ای اسرائیل را به هدف قرار دادن پایگاه «کالسو» در استان بابل عراق متهم کرده و اعلام کردند که حمله پهپادی روز شنبه «در پاسخ به کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی‌» به‌دست اسرائیل و «تجاوز دشمن صهیونیستی به حاکمیت عراق با هدف قرار دادن پایگاه‌های حشد شعبی» صورت گرفت.

کانال ۱۳ اسرائیل: مشاجره بین نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان / نتانیاهو صدایش را بالا برد و به بربوک گفت ما مثل نازی‌ها نیستیم

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به فلسطین اشغالی مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است.

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به طور علنی صحبت نکنید

تهران-ایرنا- «واشنگتن‌پست» گزارش داد که مقام‌های ایالات متحده در چندین ارگان دولتی به این روزنامه گفتند که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به آنها دستور داده است که درباره ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان، به طور علنی صحبت نکنند.

آمادگی پاکستان برای استقبال از رئیس جمهور ایران

اسلام آباد-ایرنا- رئیس جمهور ایران در دوشنبه پیش رو تهران را به مقصد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان ترک خواهد کرد.در آستانه این سفر گزارش خبرنگار ایرنا حاکی از تزئین خیابان‌های پایتخت پاکستان با پرچم جمهوری اسلامی ایران است. به طوری که در میادین اصلی شهر و مقابل کاخ ریاست جمهوری پاکستان این تزئینات به چشم می‌خورد.

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

Loading
26دی ماه 1397

رسانه ها؛واکنش اتحادیه اروپا به رای منفی مجلس انگلیس به برگزیت و…

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: رای منفی پارلمان بریتانیا به برگزیت و واکنش رهبران اتحادیه اروپا به آن، احتمال خروج بدون توافق انگلستان از اتحادیه اروپا، توافق ترکیه و آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه و واکنش کردها و دمشق ، تاکید لاوروف بر پاسخگویی به تحرکات ناتو ، برلین میزبان نشست بین المللی درباره یمن، برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و انگلیس در قلمرو چین، خروج از ناتو، کارزار جدید ترامپ و دمکرات های کنگره و واگذاری ریاست گروه«77 و چین» به فلسطین ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  روسای کمیسیون، شورا و پارلمان اتحادیه اروپا تنها لحظاتی پس از اعلام شکست طرح مورد توافق برگزیت میان دولت ترزا می و بروکسل، ناخرسندی خود را از تصمیم اکثریت قاطع نمایندگان مجلس عوام بریتانیا نشان دادند.ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، ضمن ابراز تاسف عمیق از رای منفی مجلس عوام به این توافق نوشت: «از بریتانیا می‌خواهم تا در اسرع وقت تصمیم خود را روشن کند. عملا زمانی باقی نمانده است.»

خبرگزاری آناتولی: سخنگوی شورای اتحادیه اروپا با بیان اینکه احتمال خروج بدون توافق انگلستان از این اتحادیه بیشتر شده است، از تلاش برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از برگزیت خبر داد.پربن آمان، سخنگوی شورای اتحادیه اروپا در ارتباط با رای منفی پارلمان بریتانیا به برگزیت در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: با نتیجه حاصل از این رای گیری، احتمال خروج بدون توافق انگلستان از اتحادیه اروپا بیشتر شد.

الکوثرفارسی: ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، از توافق ترکیه با آمریکا در زمینه ایجاد منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  کالین این مطلب را بعد از جلسه هیئت دولت در آنکارا بیان کرد.کالین گفت: «چهار سال پیش رئیس جمهور اردوغان خواستار ایجاد منطقه امن در شمال سوریه شد. اکنون بعد از گذشت چهار سال ترامپ و دولت آمریکا با ما هم‌عقیده شده‌اند و این نکته امیدوارکننده‌ای است .»

خبرگزاری فارس:  مسئول روابط خارجی گروه موسوم به «جنبش جامعه دموکراتیک» کُرد ضمن مخالفت با نظارت ترکیه بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، تأکید کرد که کُردها هیچ گاه به تجزیه سوریه فکر نکرده‌اند.به گزارش خبرگزاری فارس، «آلدار خلیل» مسئول روابط خارجی گروه موسوم به «جنبش جامعه دموکراتیک» کُرد تأکید کرد، مناطق امن که در شمال سوریه درباره آن سخن گفته می‌شود، مربوط به تحولاتی است که منطقه به خود دیده است و «ما باید در ابتدا بدانیم که چه کسی [مایه] تهدید است و چه کسی دیگر را حمایت خواهد کرد».

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، اظهارات رجب طیب اردوغان تاکیدی مجدد بر این است که ترکیه تنها زبان اشغالگری و تجاوز را در پیش گرفته است.به گزارش ایسنا، یک منبع مسؤول در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: رجب طیب اردوغان (رئیس‌جمهوری ترکیه) ناظر تروریست‌هاست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه تاکید کرد، مسکو خواستار ارتقای روابط با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است اما قصد ندارد فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهایش را بدون پاسخ بگذارد. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری در مسکو تاکید کرد: ما همچنان مایل به احیای روابط عادی با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بر پایه برابری و سازش متقابل هستیم. قطعا ما به واکنش به فعالیت‌های نظامی شدت‌یافته ناتو و استقرار زیرساخت نظامی آنها در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه خواهیم داد.

خبرگزاری صداو سیما: وزارت خارجه آلمان امروز میزبان نشست بین المللی با حضور نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواهد بود.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین؛ این نشست با حضور مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن و لیزه گراندی مسئول هماهنگ ‌کننده امور بشردوستانه این سازمان و جمعی از دیپلماتها در برلین برگزار خواهد شد وهدف وزارت خارجه آلمان از میزبانی این نشست حمایت آلمان از توافق استکهلم برای پایان دادن به جنگ یمن بیان شده است .

 خبرگزاری مهر:   نیروهای دریایی آمریکا و انگلیس در راستای مهار پکن، نخستین رزمایش مشترک خود را در آبراه استراتژیک دریای چین جنوبی برگزار خواهند کرد. به گزارش خبرگزاری مهر ،این رزمایش از جمعه تا چهارشنبه هفته آتی و با حضور ناوشکن «مک کمپبل» آمریکا که در ژاپن مستقر است و همچنین ناوچه انگلیسی «آرگیل» که درحال حاضر مشغول گشت‎زنی در ایندوپاسیفیک است؛ برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا:  انتشار گزارشی درباره طرح خروج آمریکا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به سوژه جدیدی در اختلافات وی با دمکرات های کنگره تبدیل شده است. به گزارش  ایرنا، ترامپ که به دلیل قانع نشدن دمکرات های کنگره درباره ضرورت اختصاص بودجه مورد نظر او برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال را در کارنامه دو ساله حرفه ای خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا به ثبت رسانده، اکنون با انتقاد جدیدی از سوی دمکرات های مظنون به ارتباطاتش با دولت روسیه مواجه است.روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از مقامات کنونی و سابق آمریکا که نامشان فاش نشده است، نوشت ترامپ ظاهرا ضرورتی برای ائتلاف نظامی غربی در دوران پس از جنگ نمی بیند و معتقد است که این ائتلاف فقط منابع آمریکا را تهی می کند.

رادیو چین:  ریاست گروه«77 و چین» در سال جدید میلادی از مصر به فلسطین واگذار شد و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، بر کرسی ریاست این گروه تکیه زد.در آئینی که با حضور ماریا فرناندو اسپیونزا رئیس مجمع و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برگزار شد، وزیر خارجه مصر ریاست این گروه در سال 2018، از محمود عباس خواست تا جایگاه رئیس قرار گیرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *