جدیدترین مطالب

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

اسلام‌آباد – ایرنا – وزیر دفاع پاکستان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز دانست و تاکید کرد: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است

تهران- ایرنا- روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت: تظاهرات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا در محکومیت کشتار جمعی علیه فلسطینیان روز به روز گسترده تر می شود؛ تظاهراتی که یادآور مخالفت ها با جنگ آمریکا علیه ویتنام است.

Loading

اهداف رزمایش چندملیتی «اینیوخوس 2022» در یونان

شورای راهبردی آنلاین – یادداشت: رزمایش سالانه چند ملیتی «اینیوخوس 2022 یونان» از 28 مارس تا 7 آوریل (8 تا 18 فروردین 1401) در سراسر یونان با محوریت پایگاه هوایی «آندارویدا» واقع در شمال غربی پلوپونز با مشارکت تمامی شاخه‌های نیروهای مسلح یونان برگزار خواهد شد. محمود فاضلی – تحلیلگر مسائل بین‌الملل

در این رزمایش به غیر از نیروهای مسلح این کشور نیروهای کشورهای خارجی نیز شرکت دارند. فرانسه با ناو هواپیمابر شارل دوگل، جنگنده‌های رافال و هواپیمای سیستم کنترل و هشدار زودهنگام هوابرد (آواکس)  E2C Hawkey، آمریکا با جنگنده‌های اف-15 و پهپادهای MQ-9 Reaper، رژیم صهیونیستی با جنگنده‌های اف-16، هواپیمای آواکس G-550و هواپیمای سوختگیری هوایی B-707،  ایتالیا با جنگنده تورناد، قبرس با بالگرد AW139، اسلوونی با هواپیمای PC-9M و تعدادی پرسنل نظامی از کشورهای اتریش و کانادا در این رزمایش شرکت خواهند کرد. کشورهای مصر، آلبانی، اتریش، مقدونیه شمالی، بریتانیا، هند، کویت، کرواسی، مراکش و عربستان نیز به عنوان ناظر به این رزمایش دعوت شده‌اند.

این رزمایش که یکی از بزرگ‌ترین مناطق تمرینی در اروپا محسوب می‌شود، طیف وسیعی از اهداف نظامی از جمله «عملیات ضد هوایی تهاجمی، عملیات دفاع هوایی، عملیات نیروی ضد سطحی شامل کمک نیروی هوایی به عملیات زمینی و کمک نیروی هوایی به عملیات دریایی، مبارزه با ماموریت‌های جستجو و نجات و ماموریت‌های دارایی هوایی با ارزش بالا» را پوشش می‌دهد.

این رزمایش برای اولین بار در اواخر دهه 1980، به عنوان یک تمرین سطح تاکتیکی در مقیاس کوچک، متناسب با ضرورت آن مقطع زمانی برای آموزش در عملیات هوایی ترکیبی مطابق با دکترین نیروی هوایی یونان انجام شد. در طول سال‌های بعد، انجام این رزمایش منجر به تصمیم گیری در مورد سازماندهی آن به عنوان یک رویداد سالانه شد. در سال 2005، رزمایش غیرمتمرکز شد، بنابراین هواپیماهای شرکت‌کننده از پایگاه‌های اصلی خود عملیات می‌کردند، در حالی که برنامه‌ریزی و هماهنگی در مرکز تاکتیک‌های هوایی و تأسیسات مدرسه سلاح‌های جنگی، در پایگاه نیروی هوایی آندراویدا انجام می‌شد. در نوامبر 2013، تصمیم به اتخاذ یک مفهوم پایه واحد، ارتقاء مقیاس تمرین متوسط ​​و گسترش طیف عملیات با هدف ایجاد یک محیط واقعی‌تر و با ریتم نبرد فشرده و طولانی گرفته شد که به طور قابل توجهی سطح آموزش شرکت کنندگان را ارتقا داد.

در رزمایش سال 2015، نیروی هوایی آمریکا، اسرائیل، امارات و ایتالیا علاقه بیشتری برای مشارکت در این رزمایش نشان داده و عملا به یکی از رقابتی‌ترین رزمایش‌ها در اروپا و منطقه مدیترانه تبدیل شد و سطح بالایی از آموزش و تجربه ارتقای قابلیت همکاری و مهارت‌های نیروهای هوایی و مشارکت را برای شرکت کنندگان فراهم کرد. به گفته مقامات نیروی هوایی یونان، این رزمایش برای شبیه‌سازی سناریوهای مختلف از جمله فرار از حملات موشک‌های زمین به هوا، حمله به اهداف زمینی، جستجو و نجات، و محافظت یا حمله به یک هدف هوایی، تقویت همکاری و قابلیت همکاری بین نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده، انجام آموزش‌های عملیاتی پیشرفته در یک محیط واقعی و از چالش‌هایی که در طول عملیات واقعی با آن مواجه می‌شوند، صورت می‌گیرد.

امارات متحده عربی در رزمایش سال جاری حضور ندارد که این امر به دلیل بهبود نسبی روابط امارات با ترکیه در ماه‌های اخیر است. مشارکت امارات در رزمایش سال گذشته با اعتراض شدید ترکیه مواجه شده بود. اضافه می‌نماید یونان و امارات در سال گذشته جداگانه رزمایش مشترکی را در مدیترانه برگزار کردند که ترک‌ها تهدید کردند اگر جنگنده‌های اماراتی به حریم دریایی ترکیه یا اطراف کشتی «اوروچ رئیس» که در نزدیکی جزیره «کرت» یونان مشغول حفاری است، نزدیک شوند، هدف نیروی هوایی ترکیه قرار خواهند گرفت چرا که امارات بیش از حد و اندازه خود در حال ایفای نقش است و با آتش بازی می‌کند. سال‌هاست که ترکیه و امارات به دلیل سیاست‎های عمیقاً متضاد در دو طرف درگیری‌های منطقه‌ای قرار گرفته‌اند. تحریم قطر که با تصمیم مشترک امارات، عربستان، بحرین و مصر اتخاذ شد، یکی از اختلافات اساسی دو طرف بود.

اگرچه ترکیه هنوز نسبت به برگزاری این رزمایش واکنش رسمی نشان نداده، اما این کشور معمولا در بالاترین سطوح سیاسی رزمایش‌های نظامی یونان در آب‌های شرق دریای مدیترانه را محکوم کرده و مسئولیت تمامی درگیری‌هایی که  در شرق مدیترانه ایجاد شود را تنها به عهده یونان دانسته و مدعی می‌شود این رزمایش‌ها با تمامی قوانین دریانوردی و اصل حسن همجواری در تعارض قرار دارند.

رزمایش جدید یونان درحالی برگزار می‌شود که مقامات این کشور تهاجم روسیه به اوکراین را در سطح دوجانبه و در چارچوب اتحادیه اروپا و ناتو محکوم و حمایت خود از مردم اوکراین را ابراز نموده و خواستار برقراری فوری آتش بس، خروج نیروهای نظامی روسیه از اوکراین و مقابله با بحران انسانی موجود در این کشور است. مردم یونان نیز با هرگونه مشارکت این کشور در جنگ مخالف هستند. طبق نظرسنجی موسسه پژوهشی GPO یونان، 5/60 درصد مردم این کشور معتقدند که کشورشان علی‌رغم عضویت در ناتو، باید در جنگ جاری در اوکراین بی‌طرف باشد. فقط 7/36 درصد معتقدند که یونان باید از تصمیمات ناتو و اتحادیه اروپا پیروی کند. 65 درصد مردم با ارسال تجهیزات نظامی از یونان به اوکراین مخالف هستند. 9/33 درصد مردم رئیس جمهوری روسیه را عامل اصلی جنگ می‌دانند. 7/29 درصد قدرت‌های غربی (ناتو، امریکا و اتحادیه اروپا) را عامل جنگ دانسته و 1/33 درصد معتقدند که هم روسیه و نیز قدرت‌های غربی مقصر هستند.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *