جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه‌ها؛ اعلام بی‌اطلاعی چین از قصد روسیه برای حمله به اوکراین و …

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه‌ها: اعلام موضع سفیر چین در قبال جنگ روسیه در اوکراین، دیدگاه رئیس سیا در خصوص جنگ اطلاعاتی روسیه در اوکراین، دستورکار ایران‌هراسی اولمرت با کمک واشنگتن‌پست و رشد جهشی یوآن در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر استفاده عربستان سعودی از این ارز چینی در معاملات نفتی از از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

واشنگتن پست: کین گانگ، سفیر چین در آمریکا در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشته است: «ادعاهایی مبنی بر اینکه چین درباره این جنگ چیزی می‌دانست، آن را تایید کرده یا به طور ضمنی از آن حمایت می‌کند، نادرست است». او تاکید کرد که  درگیری بین روسیه و اوکراین به نفع چین نیست و اگر چین از این بحران قریب‌الوقوع مطلع بود، تمام تلاش خود را می‌کرد تا از آن جلوگیری کند. کین گانگ گزارش‌ها مبنی بر اینکه از اقدام نظامی روسیه اطلاع داشته، اما خواسته است این اطلاعات را تا پس از بازی‌های المپیک زمستانی نادیده بگیرد، رد کرده است. سفیر چین همچنین گزارش‌ها در مورد درخواست کمک نظامی روسیه از این کشور را “شایعه” دانست.

ایلنا: «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه جنگ این کشور و اوکراین، «نبردی برای تعیین نظم آینده جهان» است، بیان داشت که آخرین تحولات پیرامون شرایط اوکراین، اهمیت بسیار زیادی برای تمام دنیا دارند. لاوروف امروز -چهارشنبه- در گفت‌وگو با شبکه آربی‌سی روسیه گفت: «این جنگ، اصلا ارتباطی با اوکراین ندارد، بلکه بیشتر به سیستم قضایی حاکم بر جهان مربوط می‌شود. ایالات متحده هژمونی خود بر تمامی اروپا را تحکیم کرده است و ما اکنون با نقطه عطفی در تاریخ معاصر مواجه هستیم که بازتاب دهنده نبردی برای نظم آینده جهانی است.» وی خاطرنشان کرد: «اوکراین نمی‌تواند تسلیحاتی که برای روسیه تهدید محسوب می‌شوند را در اختیار داشته باشد.» وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: «روسیه آماده پیدا کردن راه‌حلی برای تضمین امنیت اوکراین و اروپا، بدون گسترش ناتو است.»

بیزنس اینسایدر: بیل برنز، رئیس سیا می‌گوید پوتین در جنگ اطلاعاتی بر سر اوکراین «بازنده» خواهد بود. وی به قانونگذاران آمریکا گفت که روسیه و ولادیمیر پوتین در حال باخت در جنگ اطلاعاتی بر سر اوکراین هستند و افزود که آمریکا تلاش‌های کرملین را برای گمراه‌سازی به منظور دفاع از حملاتش خنثی کرده است.

هیل: پوتین بازدارندگی اقتصادی بایدن را شکست داد – شی جین پینگ نفر بعدی است. روسیه‌ی ولادیمیر پوتین پس از حمله به گرجستان در سال 2008 و کریمه و شرق اوکراین در سال 2014، با هیچ عواقب نظامی و هزینه‌های اقتصادی جدی مواجه نشد. او دلیلی برای دست کشیدن از جاه‌طلبی آشکار خود برای احیای امپراتوری شوروی با توسل به زور نمی‌دید و این کار را با اوکراین شروع کرد.

ایلنا: روسیه اعلام کرد که از ‌شورای اروپا خارج می‌شود. این تصمیم به عضویت ربع قرن روسیه در این شورا پایان می‌دهد و همچنین به مسکو اجازه می‌دهد تا در صورت تصمیم مقامات، مجازات اعدام را دوباره اعمال کند. این امر بدان معنی است که روسیه دیگر امضاکننده کنوانسیون اروپایی حقوق بشر نخواهد بود و شهروندان این کشور نیز دیگر نمی‌توانند در دادگاه اروپایی حقوق بشر درخواستی ارائه کنند. «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که شورای اروپا ابزار پروپاگاندای ناتو است.

تسنیم: نخست‌وزیر انگلیس طی سفری به منطقه امروز چهارشنبه راهی امارات شد و قرار است بعد از این کشور به عربستان سعودی سفر کند. او گفته به زودی راهبردی برای انرژی وضع خواهد شد. «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس امروز چهارشنبه وارد ابوظبی، پایتخت امارات شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت. او در بدو ورود به امارات متحده عربی گفت که «هفته آینده در پادشاهی انگلیس استراتژی‌ای برای انرژی وضع خواهیم کرد.»

واشنگتن پست: ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفتگو با واشنگتن پست: واقعاً می‌ترسیم/ ایرانی‌ها واقعاً قوی هستند برای همین است زمانی که می‌گویند می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند، ما خیلی نگران می‌شویم/ ما از حمله هکرهای ایرانی به خود به‌شدت نگرانیم/ ایرانی‌ها بسیار توانمند هستند، آنها دانشمندان بسیار قوی دارند، ایران اصلاً کشور جهان سوم محسوب نمی‌شود.

بلومبرگ: یوان پس از گزارشی در مورد استفاده سعودی ها از آن در معاملات نفتی رشد جهشی را تجربه کرده است. افزایش نرخ این ارز با افزایش معاملات با رنمینبی رابطه مستقیم دارد. یوان از 10 تا 14 مارس بیش از 1 درصد در برابر دلار ضعیف شده است.

ایرنا: وزیر امور خارجه انگلیس با تایید این خبر که تیمی از مذاکره‌کنندگان کشورش در تهران حضور داشته و مشغول مذاکره درخصوص آزادی نازنین زاغری هستند، از پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لندن بدهی‌اش به تهران را پرداخت کرده است؟، خودداری کرد.

بلومبرگ: امارات و اسراییل در حال لابی کردن با آمریکا هستند تا در صورت احیای برجام، یک راهبرد امنیتی برای خاورمیانه فرموله شود. جنگ در اوکراین و فوران بهای نفت، اهرم هایی به این دو داده تا تضمین هایی را به دست آورند که در سال ۲۰۱۵ از کسب آن ناکام ماندند.

تسنیم: گروه ناشناسی به نام «دستان باز» که به تازگی اعلام موجودیت کرده در کلیپی کوتاه که پیش‌­نمایش یک سلسله مستند اطلاعاتی-عملیاتی است، از یک ماموریت اطلاعاتی پرده برداری کرده است. این کلیپ شامل مجموعه‌­ای از اسناد محرمانه، اطلاعات شخصی و مدارک مالی «دیوید بارنِه‌ئا» رئیس موساد است که توسط چند کارشناس امنیتی وابسته به این گروه مورد تحلیل قرار گرفته است.

تسنیم: ارزش سهام در بیشتر بازارهای کشورهای خلیج فارس در بحبوحه بحران اوکراین کاهش یافت. ارزش سهام در بازارهای خلیج فارس برای دومین جلسه متوالی در روز سه‌شنبه به دنبال کاهش قیمت نفت خام به زیر 100 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

تسنیم: وزیر کشور لبنان بر برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده تأکید کرد. « بسام مولوی» وزیر کشور لبنان تأکید کرد که تمام تلاشها برای تعویق انتخابات یا عدم برگزاری آن با شکست مواجه شده است. مهلت نامزدی برای انتخابات پارلمانی لبنان شامگاه سه شنبه به پایان رسید. 1043 نامزد در این انتخابات ثبت نام کردند که از جمله آن‌ها 155 زن هستند. این نامزدها برای دستیابی به 128 کرسی در پارلمان وارد رقابت انتخاباتی می‌شوند. «سعد حریری» نخست وزیر پیشین لبنان و جریان المستقبل در این انتخابات شرکت نمی‌کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *