جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading

 رسانه‌ها؛ بازی جدید ترکیه درمنطقه و…

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه، عبور گاز اسرائیل از خاک ترکیه به اروپا،اجرایی شدن تحریم های بیشتر اروپا ونیز تحریمهای نفتی آمریکا ضد روسیه،خودداری مسکو از حضوردر جلسات شورای اروپا، تصویب کمک بزرگ مالی به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا، پیشروی نیرو‌های روسیه به دو کیلومتری کی یف، نشست بی نتیجه وزرای خارجه ترکیه، روسیه واوکراین،انتقال موشک‌های "پاتریوت" آمریکا از آلمان به لهستان، منتفی شدن انتقال جنگنده های لهستان  به اوکراین، هشدار ترامپ درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم،تاکید سران روسیه و آلمان بر تدابیر سیاسی و دیپلماتیک در مورد بحران اوکراین، تاکیددبیرکل سازمان ملل بر پایان فوری خشونت بی‌معنی در اوکراین، اظهارات نماینده روسیه در مذاکرات وین، استقبال چین از همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دستیابی به نقشه راه، پیروزی یون سوک یول در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی و آواره شدن هزاران نفر در اتیوپی و سومالی به دلیل خشکسالی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

تی .آر.تی ترکیه: رئیس اسرائیل طی یک سفر رسمی وارد آنکارا شد.اسحاق هرتزوگ از سوی ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری و برخی مقامات دیگر ترکیه در فرودگاه اسن‌بوغای آنکارا مورد استقبال رسمی قرار گرفت. سفر اسحاق هرتزوگ به ترکیه اولین سفر یک مقام ارشداسرائیلی به ترکیه از سال 2008 بدین سو است.

العالم فارسی: رسانه های صهیونیستی فاش کرد ترکیه به دنبال دور زدن روسیه و عبور گاز اسرائیل از خاک خود به اروپاست. منابع صهیونیستی گزارش دادند که ترکیه آمادگی برای عبور گاز اسرائیل از خاک خود را به عنوان جایگزینی برای گاز روسیه اعلام کرده است.اشتاین، خبرنگار شبکه صهیونیستی کان در این خصوص گزارش داد که اردوغان در گفتگو با هرتزوگ، خواستار پیشبرد پروژه انتقال گاز از چاه‌های رژیم در دریای مدیترانه، از طریق ترکیه به اروپا شده است.

خبرگزاری مهر:  وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مسکو دیگر در شورای اروپا که به بستری برای خودشیفتگی غرب تبدیل شده است، مشارکت نخواهد کرد.وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه امروز خود تصریح کرد: مسکو دیگر در شورای اروپا که به بستری برای خودشیفتگی غرب تبدیل شده است، مشارکت نخواهد کرد.

الکوثرفارسی: سران اتحادیه اروپا قرار است امروز نشستی را درباره گسترش تحریم‌ها علیه روسیه در شهر ورشو برگزار کنند.سران اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در خصوص گسترش تحریم‌ها علیه روسیه و کاهش وابستگی به حامل‌های انرژی این کشور گفتگو می‌کنند. همچنین مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه تحولات اوکراین، لایحه ممنوعیت واردات نفت و سایر حامل های انرژی از روسیه را تصویب کرد. به ادعای پلوسی، این لایحه شامل «۳ ماده اصلی است که روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی و از هر نظر ضعیف‌تر می‌کند»!

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): قانونگذاران در مجلس نمایندگان کنگره یک طرح ۱۳.۶ میلیارد دلاری برای کمک فوری به اوکراین را تصویب کردند.این بسته که انتظار می‌رود در روزهای آینده در سنا تصویب شود حدود نیمی از این پول را به بودجه دفاعی اوکراین اختصاص می‌دهد و نیم دیگر صرف کمک به پناهجویان می‌شود.جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار ۱۰ میلیاردلار کمک برای اوکراین از کنگره شده بود.

خبرگزاری صدا و سیما: در سومین هفته جنگ در اوکراین‏، نیرو‌های ارتش روسیه هم اکنون به دو کیلومتری شهر کی یف پایتخت اوکراین رسیدند.نیروهای ارتش روسیه به فاصله دو تا سه کیلومتری اطراف کی‌یف پایتخت اوکراین رسیدند.هم زمان با تنگتر شدن محاصره پایتخت اوکراین، شهر ماریوپول  هم  در محاصره قرار گرفته است و مسئولان اوکراینی روسیه را به بمباران بیمارستان این شهر متهم می کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در دو هفته اخیر ۹۷۴ تانک و دیگر خودرو‌های زرهی و ۹۷ پهپاد اوکراین را نابود کرده است.

آناتولی  ترکیه: نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین پایان یافت.نشست سه‌جانبه وزیران امور خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین با میانجیگری ترکیه در آنتالیا برگزار شد.این دیدار با حضور مولود چاووش‌اوغلو، سرگئی لاوروف و دیمترو کوبلا وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین در شهر آنتالیا برگزار شد.در آخرین جلسه این مذاکرات، آتش‌بس موقت برای تخلیه غیرنظامیان آغاز شد.هنوز جزئیات بیشتر این نشست منتشر نشده است.

دویچه وله:ایالات متحده با بالا گرفتن درگیری‌ها در اوکراین برای احتیاط دو موشک “پاتریوت” راازآلمان به لهستان منتقل کرد. موشک‌های “پاتریوت” قادرند هواپیماها، هلیکوپترها و موشک‌ها را حتی در ارتفاعات بسیار بالا منهدم کنند.یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا ضمن تایید این خبر گفت: «ما در مورد محل استقرار و همچنین وضعیت عملیاتی آنها صحبت نخواهیم کرد.»

یورونیوز: با جواب منفی کاخ سفید انتقال جت های میگ-۲۹ به ارتش اوکراین منتفی شد.در پی جواب منفی کاخ سفید، دولت لهستان نیز پذیرفت که هرگونه انتقال جت و تجهیزات نظامی برای کمک به دولت اوکراین باید با موافقت همه اعضای ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، انجام گیرد.روز سه شنبه، دولت لهستان اعلام کرد که آماده است تمام جت‌های میگ-۲۹ خود را در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان مستقر کند و آنها را در اختیار ایالات متحده قرار دهد و از دیگر اعضای ناتو نیز خواست تا همین کار را انجام دهند.

اسپوتنیک روسیه: ترامپ درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکااحتمال وقوع جنگ جهانی سوم را رد نکرد و احتمال وقوع جنگ هسته‌ای را “تهدیدی جدی” می‌داند که دلیل آن این است که “دیگر به ایالات متحده احترام نمی‌گذارند”. ترامپ گفت: “بله، احتمال وقوع جنگ جهانی سوم وجود دارد و این به این دلیل است که کشور ما دیگر مورد احترام نیست.

خبرگزاری ایرنا: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، گزینه هایی برای تلاش های سیاسی و دیپلماتیک در ارتباط با بحران اوکراین را بررسی کرد. سران دو کشور در چارچوب تحولات پیرامون عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، به طور ویژه درمورد نتایج دور سوم مذاکرات بین هیات روسی و نمایندگان کی‌یف گفت و گو کردند.

خبرگزاری ایلنا: دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد:خشونت بی‌معنی در اوکراین بلافاصله متوقف شود. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین بمباران بیمارستان کودکان در شهر محاصره‌شده ماریوپل را محکوم کرد. گوترش در پیامی توئیتری نوشت: «غیرنظامیان در جنگی که هیچ دخالتی در آن ندارند، بیشترین هزینه را می‌پردازند. این خشونت بی‌معنی باید متوقف شود.

خبرگزاری فارس: نماینده روسیه در مذاکرات وین با بیان اینکه گفتگوها هنوز نهایی نشده است، حتی متن توافق نهایی هم هنوز نهایی نشده است.«میخائیل اولیانوف» در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «برخی تلاش می‌کنند ما را سرزنش کنند. باید به شما بگویم که گفتگوها هنوز نهایی نشده است، حتی متن توافق نهایی هم هنوز نهایی نشده است».

رادیو چین: چین اعلام کرد:از ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دستیابی به نقشه راه استقبال می کنیم.وانگ چانگ، نماینده چین در نشست شورای حکام ، درباره موضوع هسته ای ایران خاطرنشان کرد: مذاکرات کنونی برای از سرگیری اجرای برجام به نقطه مهم رسیده و همه طرف‌ها باید تلاش‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده، هر چه سریع‌تر تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند تا مسایل باقی ماننده حل شود.وی گفت:ایالات متحده به عنوان آغازگر بحران هسته ای کنونی ایران، باید اشتباهات خود را به طور کامل تصحیح کند، اقدامات عملی بیشتری در پیش گیرد، به نگرانی های مشروع ایران پاسخ دهد.

ان. اچ.کی ژاپن: یون سوک یول، نامزد حزب اصلی مخالف قدرت مردم به عنوان رئیس جمهور بعدی کره جنوبی انتخاب شده است. پس از یک رقابت تنگاتنگ، محافظه کاران پس از پنج سال تسلط لیبرال ها دوباره کنترل کشور را به دست خواهند گرفت. یون گفت «من فکر می کنم این پیروزی یک ملت بزرگ است. حالا رقابت تمام شده است. معتقدم که همه ما باید برای مردم و کشورمان با هم همکاری کنیم و متحد شویم.»

ایران پرس: استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد: خشکسالی و قحطی موجب آوارگی بیش از 845 هزار نفر در اتیوپی و سومالی شده است.استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد با بیان مطلب مذکور و اثرات منفی خشکسالی در اتیوپی و سومالی اظهار داشت، با توجه به وخیم شدن اوضاع آسیب دیدگان خشکسالی، نیاز فوری به افزایش منابع مالی وجود دارد.سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: در پی خشکسالی در اتیوپی، بیش از 1.5 میلیون رأس دام تلف شدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *