جدیدترین مطالب

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

هشدار ایران به گروه ۷

سفارت ایران در «رُم» در آستانه نشست وزرای خارجه گروه هفت پیرامون وقایع اخیر در غرب آسیا، هشدار داد که اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همراهی غیر مسوولانه کشور‌های غربی با اقدامات رژیم اسرائیل، موجب تشویق آن رژیم در استمرار شرارت و ماجراجویی و به تبع آن افزایش تنش در منطقه و جهان خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

روسیه خواستار بررسی تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در غزه طی ماه مبارک رمضان، خواستار بررسی موضوع تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

Loading

 رسانه‌ها؛ واکنش‌ها به حمله پهپادی و موشکی انصارالله به امارات و…

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: واکنش‌های بین‌المللی به حمله حوثی‌ها به امارات متحده عربی، واکنش عربستان به حمله یمن به فرودگاه ابوظبی، درخواست اتحادیه اروپا از روسیه برای آزاد کردن ناوالنی، واکنش لاوروف به وجود «۱۸ سناریوی آمریکایی» در مورد اوکراین، تحویل سلاح‌های ضد تانک انگلیسی به اوکراین، تعهدآلمان به «تضمین امنیت اوکراین» در برابر تهدیدهای روسیه، پیام ناتو به روسیه در خصوص اوکراین، واکنش بلاروس به حضور بیش از 30 هزار نظامی در مرز‌های غربی این کشور، توافقات جدید روسیه و  سوریه، پاسخ قاطعانه حزب الله به پيشنهاد آمريکا، آزمایش سامانه ضد موشکی «پیکان 3» توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا، تایید آزمایش موشک های هدایت شونده تاکتیکی کره شمالی، آغاز ماموریت ناوگان چهلم نیروی دریایی چین در خلیج عدن و آب‌های سومالی، تاکید نخست وزیر هند بر مقابله جهانی با ارزهای دیجیتالی، سخنرانی شی جین پینگ در مجمع جهانی اقتصاد و استعفای صدها عضو حزب اردوغان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله حوثی‌ها به خاک امارات را محکوم کرد و از طرفین خواستار خویشتنداری شد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در تماسی تلفنی با همتای اماراتی خود این حملات را محکوم کرده است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد آمریکا در راستای مهار و کنترل حوثی‌ها اقدام خواهد کرد.یحیی سریع، سخنگوی  انصارالله یمن دیروز گفت که حمله روز دوشنبه ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) این نیروها به خاک امارات با استفاده از چند موشک بالستیک و پهپاد صورت گرفته است.حملاتی که باعث آتش‌سوزی و انفجار سه تانکر نفت و همچنین انفجاری در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی شد و سه کشته و شش زخمی برجای نهاد.پلیس امارات استفاده از موشک در این حمله را تایید نکرده است.

العالم فارسی: وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای به حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی واکنش نشان داد.وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه خود ضمن محکوم کردن حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی، بر ایستادگی در کنار امارات تأکید کرد. در این بیانیه بر ایستادگی عربستان در کنار امارات برای مقابله با تمامی تهدیدات علیه امنیت و ثبات این کشور تأکید شده است.

خبرگزاری ایلنا: اتحادیه اروپا در سالگرد بازداشت منتقد سرسخت کرملین، از روسیه خواست که وی را آزاد کند.«جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز یک سال از بازداشت و زندانی شدن الکسی ناوالنی می‌گذرد. وی که با استفاده از مواد شیمیایی مورد سوء قصد قرار گرفته بود و در آلمان مورد معالجه قرار گرفت، هنگام بازگشت در فرودگاه مسکو بازداشت شد».وی افزود که ما درخواست خود از روسیه برای آزادی فوری و بدون قید و شرط ناوالنی را تکرار می‌کنیم.

خبرگزاری مهر : «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، وجود «۱۸ سناریوی آمریکایی» آماده شده برای اوکراین را به سخره گرفت. «ویکتوریا نولند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده بود کشورش ۱۸ سناریو مختلف برای اقدام در صورت تشدید تنش برسر اوکراین دارد. لاوروف در واکنش گفت: من فقط می‌توانم فرض کنم که ایالات متحده ۱۷ دستگاه اطلاعاتی دارد و شاید این آژانس‌ها ۱۷ سناریو داشته باشند و با اضافه شدن وزارت خارجه آمریکا به ۱۸ سناریو تبدیل شود و ممکن است آمریکایی‌ها برای گسترش سناریوها رقابت داخلی بین آنها اعلام کرده باشند.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که تنش های مرزی بین روسیه و اوکراین طی هفته های اخیر تشدید شده است، انگلیس از تحویل سلاح های ضد تانک به کی یف خبر داده است.انگلیس ادعا کرده است که این تسلیحات را با هدف کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر اشغال احتمالی روسیه در اختیار این کشور قرار داده است.کشورهای غربی بارها مدعی شده‌اند که روسیه به دنبال بهانه‌ای برای یک تجاوز جدید به خاک اوکراین است، مانند اتفاقاتی که در سال 2014 منجر به تصرف شبه جزیره کریمه شد.مسکو این ادعا را رد کرده ولی گفته است که در صورتی که غرب با درخواست های امنیتی اش موافقت نکند، اقدامات نامشخصی را اجرا خواهد کرد، از جمله درخواست های روسیه می توان به جلوگیری از عضویت اوکراین در سازمان ناتو اشاره کرد.

یورونیوز: آلمان متعهد به «تضمین امنیت اوکراین» در برابر تهدیدهای روسیه شد.آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در جریان سفر به اوکراین وعده داد که برلین از هیچ اقدامی برای «تضمین امنیت اوکراین» فروگذاری نخواهد کرد. وزیر خارجه آلمان در عین حال گفت که کشورش خواستار «گفتگوی جدی» با مسکو بر سر اوکراین است. سفر آنالنا بربوک، رئیس جدید دستگاه دیپلماسی آلمان به کی‌یف در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین روسیه و کشورهای غربی به شدت افزایش یافته است.

تی .آر.تی ترکیه: ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در مصاحبه با تلویزیون دولتی ” سی بی اس نیوز ” کانادا به ارزیابی مذاکرات بی‌نتیجه هئیت‌های ناتو و روسیه در شهر بروکسل بلژیک پرداخت.استولتنبرگ اعلام کرد: برای حل بحران در اروپای شرقی از طریق دیپلماتیک روسیه که استحکامات نظامی خود در مرز اوکراین را افزایش داده، باید اقدامات لازمه را انجام دهد.دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه حل بحران دنباس نه به اوکراین بلکه به روسیه بستگی دارد گفت: روسیه طرف مهاجم است. حال که اوضاع چنین است از طرف آسیب‌دیده نمی‌توان انتظار داشت تا برای کاهش تنش اقدام کند.ینس استولتنبرگ ضمن دادن این پیام که هنوز هم امکان حصول تفاهم وجود دارد تاکید کرد: ناتو آماده گوش دادن به نگرانی‌های روسیه است ولی کاهش تنش به روسیه بستگی دارد.

آناتولی  ترکیه: رئیس جمهور بلاروس ضمن انتقاد از حضور بیش از 30 هزار نظامی در مرزهای جنوبی و غربی این کشور اعلام کرد که بلاروس نیز با روسیه مانور نظامی مشترک برگزار می‌کند. الکساندر لوکاشنکو، گفت که بیش از 30 هزار نظامی متشکل از نیروهای مسلح کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و آمریکا در مرزهای غربی بلاروس مستقر هستند. وی افزود: “این کار چرا انجام می‌شود؟ می‌توان از این یک نتیجه گرفت. آنها برای امری جدی آماده می‌شوند.لوکاشنکو با اشاره به حضور واحد‌های نظامی آمریکا در کشورهای همسایه در غرب بلاروس ادامه داد: لهستان و کشورهای حوزه بالتیک به‌طور متناوب از 8 تا 10 هزار سرباز آمریکایی میزبانی می‌کنند. آمریکایی‌ها در اینجا چه کار خواهند کرد؟ اگر شما از دور به اینجا آمده‌اید چرا از ما انتقاد می‌کنید که با روسیه مانور نظامی انجام می‌دهیم؟

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): روسیه و سوریه امروز، دوشنبه توافقات همکاری جدید امضا کردند، توافقات بین بنادر کریمه روسیه و بندر لاذقیه سوریه امضا شد. این توافقات جدید از زبان گریفوری مرادوف، نماینده دائم منطقه کریمه به ریاست روسیه اعلام شد.پیشتر یک هیئت رسمی دولتی سوریه به ریاست محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجه وارد کریمه روسیه شد تا به بررسی جوانب همکاری اقتصادی و تجاری دو طرف بپردازد.

خبرگزاری صدا و سیما: آمریکا به حزب الله پیشنهاد کرد به مذاکره در خصوص مسائل مختلف بین دو طرف بپردازند و به تفاهم برسند اما مسئولان حزب الله، قاطعانه به پیشنهاد آمریکا پاسخ منفی دادند. برخی منابع لبنانی از درخواست آمریکا برای گفتگو با حزب الله لبنان به منظور بررسی برخی مسائل این کشور و مخالف قاطعانه این حزب با مذاکره با واشنگتن خبر دادند.در حالی که برخی متحدان لبنانی واشنگتن، مقاومت را هدف حمله و انتقاد قرار می‌دهند، برخی میانجیگر‌ها اخیرا پیامی از دولت آمریکا به مسئولان حزب الله رساندند که در آن واشنگتن، خواستار ارتباط برای گفتگو درباره مسائل مختلف لبنان شد. حزب الله در پاسخ به میانجی‌ها اعلام کرد با هر نوع ارتباط با آمریکایی‌ها مخالفت می‌کند.

خبرگزاری فارس: به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، ارتش این رژیم و آژانس دفاع موشکی آمریکا سامانه ضد موشکی «پیکان ۳» را با موفقیت در فلسطین اشغالی آزمایش کردند.به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، این آزمایش تحت هدایت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی و با همکاری نیروی هوایی آن در مرکز فلسطین اشغالی انجام شد.  در طول آزمایش، آرایه رادارهای این سامانه، هدف را شناسایی و داده‌ها را به کنترل مدیریت نبرد (BMC) منتقل کرد که در آنجا داده‌ها تجزیه و تحلیل و یک طرح دفاعی ایجاد شد و دو رهگیر پیکان ۳ را به سمت هدف پرتاب و با موفقیت آن را منهدم کرد.

ان. اچ.کی ژاپن: کره شمالی اعلام کرد: موشک های هدایت شونده تاکتیکی آزمایشی به اهداف خود اصابت کردند. رودونگ سینمون، روزنامه حزب حاکم کارگران کره شمالی، گزارش داده است که این کشور روز دوشنبه موشک های هدایت شونده تاکتیکی را به طور آزمایشی پرتاب کرده است.این روزنامه روز سه شنبه نوشت که این آزمایش مطابق با برنامه آکادمی علوم دفاع ملی و سایر نهادها انجام شد.

رادیو چین: ناوگان چهلم نیروی دریایی ارتش آزادیبخش  خلق چین از یک بندر نظامی در شهر «جان  جیانگ» واقع در استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین برای انجام ماموریت اسکورت در خلیج  عدن و آب‌های سومالی حرکت کرد. این ناوگان متشکل از ناوشکن موشک هدایت  شونده هوهات، ناو موشکی یو یانگ و کشتی تدارکاتی لوماهو با ده‌ها سرباز عملیات ویژه  و دو بالگرد مستقر روی عرشه است.این ناوگان در جریان آماده سازی برای  انجام ماموریت فوق استفاده از سلاح، مبارزه با تروریسم و مبارزه با دزدی دریایی را  تمرین کرده است. نیروی دریایی ارتش  چین از دسامبر 2008 انجام ماموریت‌های اسکورت را در خلیج عدن و آب‌های سومالی آغاز  کرده است.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر هند خواستار مقابله جهانی با ارزهای دیجیتالی شد. نخست وزیر هند در اجلاس مجازی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که برای مقابله با مشکلات ناشی از ارزهای دیجیتال به یک تلاش جمعی جهانی نیاز است. نارندرا مودی افزود: با توجه به نوع فناوری مرتبط با ارزهای دیجیتال، یک کشور به تنهایی نمی‌تواند با آن‌ها مقابله کند. ما باید یک طرز فکر مشابه داشته باشیم.  دهلی نو قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد اکثر ارزهای دیجیتال را ممنوع کند.

اسپوتنیک روسیه: چین پیامدهای فاجعه بار رویارویی جهانی را پیش بینی کرد. شی جین پینگ، رهبر چین در نشست مجمع جهانی اقتصاد (داووس) گفت : رویارویی جهانی عواقب فاجعه باری در پی دارد. رهبر چین با تاکید بر اینکه حامی چندجانبه گرایی است، به سران سایر کشورها نسبت به تلاش های بیشتر برای ایجاد رویارویی هشدار داد.

ایران پرس: ٨٧٢ نفر از اعضای حزب عدالت و توسعه ترکیه در استان آیدین به طور دسته جمعی استعفا کردند. اعضای حزب عدالت و توسعه از جمله «امیل اوز اکمازلار»، رئیس شاخه زنان این حزب در استان آیدین در پی رد شیوه مدیریت این حزب و اعمال فشار بر آنها هفته گذشته استعفای خود را اعلام کردند.به گفته منابع آگاه با توجه به ناآرامی‌های درون حزبی در شهر آیدین احتمال افزایش استعفاها در روزهای آینده وجود دارد.نظرسنجی انجام شده در پایان سال گذشته میلادی نشان داد که در انتخابات آتی ترکیه، حزب عدالت و توسعه در مقابل رقبای خود همچنان شاهد نزول خواهد بود.کاهش ارزش لیر، افزایش نرخ تورم و فقیرتر شدن مردم، محبوبیت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و حزب حاکم ترکیه را به شدت کاهش داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *