جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

Loading

 رسانه‌ها؛ گفتگوی مقامات ارشد روسیه و آمریکا و…

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ | دسته بندی نشده

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: نشست نمایندگان ارشد روسیه و آمریکا درباره امور و تضمین‌های امنیتی در ژنو، هشدار پوتین درخصوص وقوع انقلاب‌های رنگین در کشورهای همسایه  روسیه،اعلام کودتای هیبریدی در قزاقستان، تاکید اتحادیه‌اروپا بر مذاکره و بازدارندگی در مقابل روسیه به طور همزمان،آمادگی ناتو برای درگیری با مسکو در اروپا، رایزنی ائتلاف نظامی به رهبری روسیه درباره وضعیت قزاقستان،کنترل تاسیسات راهبردی قزاقستان تحت حفاظت سازمان پیمان امنیت جمعی،تداوم اعزام صلحبانان روسیه به قزاقستان،درخواست کمک پدافندی ریاض از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال افزایش حملات یمنی ها،تکذیب دیدار «احمد مسعود» و وزیر خارجه طالبان در ایران، واکنش طالبان به ایجاد حصارمرزی پاکستان، خیز ترکیه برای حمایت از قزاقستان به بهانه ترک زبانی، رزمایش مشترک مصر و آمریکا در دریای سرخ ، انتخاب دوباره محمد الحلبوسی به ریاست مجلس عراق، درخواست لاپید از مکرون برای فشار بر ایران در مذاکرات وین، هشدار واشنگتن به تهران در صورت حمله به اتباع آمریکایی، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به بالاترین سطح  و تظاهرات مردم سودان در محکومیت حکومت نظامیان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نشست نمایندگان ارشد روسیه و آمریکا درباره امور و تضمین‌های امنیتی امروز در ژنو برگزار می‌شود. در همین رابطه یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه پس از شرکت در یک شام کاری با مقامات آمریکا در ژنو پیش‌بینی کرد که مذاکرات نمایندگان ارشد دو طرف “دشوار” خواهد بود.سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و دیگر مقامات روس یکشنبه شب شام کاری با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس هیات آمریکایی و همچنین تیمش در محل اقامت لوکس سفیر آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در ژنو برگزار کردند.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه بعضی نیروهای داخلی و خارجی سعی در سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی قزاقستان برای سرنگون کردن دولت این کشور داشتند، گفت سازمان پیمان امنیت جمعی پتانسیل بالای خود را نشان داد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) گفت نیروهای اعزامی سازمان پیمان امنیت جمعی به قزاقستان، تا زمان اتمام مأموریت‌شان در این کشور باقی می‌مانند.پوتین با بیان اینکه سازمان پیمان امنیت جمعی پتانسیل خود و توانایی برای واکنش سریع به حوادث امنیتی را نشان داد، توضیح داد:‌ «همه می‌دانند که تهدیدهایی که در قزاقستان به وجود آمده یک اقدام خودجوش به دلیل افزایش قیمت سوخت نیست. بلکه این واقعیت است که نیروهای مخرب داخلی و خارجی از این موقعیت سوء استفاده کردند».

خبرگزاری مهر: قزاقستان اعلام کرد: با هدف تدارک کودتا، هدف «حمله تروریستی هیبریدی» قرار گرفتیم.معاون ریاست جمهوری قزاقستان می‌گوید فرضیه تدارک انقلاب رنگی منتفی است اما دولت هدف حمله تروریستی قرار گرفت که به طور مشترک از سوی عوامل داخلی و خارجی تدارک دیده شده بود.«ارلان کارین» معاون ریاست جمهوری قزاقستان می‌گوید ناآرامی‌ها در این کشور محصول یک حمله تروریستی هیبریدی (جنگ ترکیبی) بود که با مشارکت عوامل داخلی و خارجی و با هدف سرنگونی دولت انجام شد.وی این حمله را در راستای بی ثباتی و تدارک کودتا تعبیر کرد و گفت این توطئه از سوی عوامل داخلی و خارجی تدارک دیده شده بود و صرف نظر از گروه‌های تروریستی، حملات جنبه اطلاعاتی نیز داشته‌اند.

خبرگزاری فارس : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه باید گفت‌وگو و بازدارندگی در مقابل روسیه را به طور همزمان به پیش ببرد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه باید به طور همزمان گفت‌وگو و بازدارندگی در برابر روسیه را به پیش ببرد.وی در ادامه گفت: «گفت‌وگو با روسیه ضروری است اما گریزی از قاطعیت و بازدارندگی از طریق حمایت قاطعانه از حق حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور وجود ندارد».بورل هشدار داد: «هرگونه تجاوز علیه اوکراین با تبعات و هزینه‌ بسیار بالایی برای روسیه همراه خواهد بود».

خبرگزاری ایرنا: ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به مسکو هشدار داد که در صورت شکست مذاکرات روسیه با ناتو، این ائتلاف نظامی برای یک نبرد جدید کاملا مسلحانه در اروپا آماده است.استولتنبرگ در آستانه مذاکرات روسیه با ناتو به روزنامه فایننشال تایمز گفت که مسکو همزمان با هفته فشرده دیپلماسی با هدف گفت و گو در مورد تنش بین روسیه و اوکراین، پوشش خصمانه خود را کنار بگذارد و با غرب همکاری کند در غیر اینصورت با اتحاد نیروی دریایی که برای نبرد آماده شده، روبه رو شود.

خبرگزاری ایلنا: ائتلاف نظامی به رهبری روسیه قصد دارد امروز -‌دوشنبه- در مورد وضعیت قزاقستان در پی آشفتگی‌ها و ناآرامی‌های بی‌سابقه در این کشور گفت‌و‌گو کند.کرملین گزارش داد که کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی قصد دارند برای این منظور از طریق ویدئو کنفرانس از مسکو نشست برگزار کنند.«ولادیمیر پوتین» رئیس ‌جمهوری روسیه قصد دارد در این مذاکرات شرکت کند.علاوه بر روسیه و قزاقستان، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان و تاجیکستان نیز اعضای این ائتلاف هستند.

اسپوتنیک روسیه: تاسیسات راهبردی قزاقستان تحت حفاظت سازمان پیمان امنیت جمعی درآمدند.نشست ستاد عملیاتی این کشور روز یکشنبه به ریاست قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان برگزار شد.

رادیو چین: یک گروه دیگر از صلحبانان روسیه وارد آلماتی شدند.این گروه از نیروهای حافظ صلح  و تجهیزات مورد نیاز آنان توسط بیش از 70 فروند هواپیمای ترابری ایل-76 و 5 فروند هواپیمای ترابری ان-124 متعلق به وزارت دفاع روسیه به قزاقستان منتقل شدند.  شامگاه هشتم ژانویه به وقت محلی، بخشی از نیروهای صلحبان روسیه از مسکو و ایوانوف، وارد فرودگاهی در آلماتی قزاقستان شدند.

العالم فارسی: در حالی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر حملات هوایی عربستان، حملات موشکی و پهپادی را به خاک این کشور کشانده‎ اند، ریاض با توسل به کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس، خواستار کمک برای تامین ذخیره موشک‌های رهگیر و پدافندی خود شده است.فایننشال تایمز به نقل از منابعی که آنها را بلندپایه خوانده است، فاش کرد که عربستان سعودی درخواستی را از چند کشور عرب حوزه خلیج‌فارس کرده است تا به ریاض برای تجهیز بیشتر زرادخانه موشکی‌اش به سامانه موشکی “پاتریوت” کمک کنند. دلیل این درخواست، افزایش حملات یمنی ها به مواضع نظامی در عمق خاک این کشور پادشاهی عنوان شده است.

الکوثرفارسی: جبهه پنجشیر ادعای دیدار احمد مسعود، با امیر خان متقی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان در ایران را تکذیب کرد. صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه پنجشیر امروز در پیامی در توئیتر نوشت: قرار نیست مذاکره‌ای میان احمد مسعود و رهبری طالبان در ایران انجام شود.پیش از این برخی از رسانه‌ها گزارش داده بودند که قرار است احمد مسعود، و اسماعیل‌خان، والی پیشین هرات با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در‌ ایران دیدار کنند.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت دفاع طالبان در مخالفت با اقدام یکجانبه پاکستان برای ایجاد حصار در مرز مورد مناقشه با افغانستان گفت که اسلام‌آباد حق انجام چنین کاری را ندارد.در نخستین مخالفت رسمی طالبان با اقدام یکجانبه دولت پاکستان برای ایجاد حصار در مرز مورد مناقشه با افغانستان، «عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان تصریح کرد که اسلام‌آباد حق ایجاد حصار در «نقطه فرضی» را ندارد. خوارزمی تصریح کرد که اقدام ارتش پاکستان برای ایجاد حصار در «نقطه فرضی فاصله انداختن» بین یک قوم است که دو سوی مرز زندگی می‌کنند.وی ادامه داد که ایجاد یکجانبه حصار مرزی «از لحاظ اصولی و منطقه‌ای خلاف» است و پاکستان «این حق را ندارد».

آناتولی  ترکیه: وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه آینده جهان تُرک برای ما مهم است، اعلام کرد که کشورهای تُرک آماده هرگونه حمایت برای برقراری صلح و آرامش در قزاقستان هستند. مولود چاووش‌اوغلو طی اظهاراتی در نشست حزب عدالت و توسعه در آنتالیا ضمن ابراز امیدواری نسبت به برقراری فوری ثبات، صلح و آرامش در قزاقستان گفت: ترکیه و سازمان دولت‌های تُرک آماده هرگونه حمایت در این باره هستند.وی با بیان اینکه آینده جهان تُرک برای ما مهم است، افزود: ما در خصوص تحولات قزاقستان نگران بوده و آن را از نزدیک دنبال می‌کنیم. رئیس‌جمهور اردوغان نیز به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای ترک با سران کشورهای عضو به ویژه رئیس جمهور قزاقستان گفتگو کرده است.

تی .آر.تی ترکیه: مصر و آمریکا رزمایش مشترکی در دریای سرخ برگزار کردند.ارتش مصر اعلام کرد: هدف از برگزاری این رزمایش، تقویت همکاری‌ها و تبادل تجربه میان نیروهای دو کشور و ارتقای آمادگی‌های نظامی است. اخیرا برگزاری رزمایش نظامی میان کشورهای عربی-عربی یا عربی-غربی در منطقه افزایش یافته است.

خبرگزاری صدا و سیما: محمد الحلبوسی با اکثریت آرای نمایندگان مجلس عراق برای دومین بار به عنوان رئیس مجلس این کشور انتخاب شد. با پایان شمارش آرای نمایندگان حاضر در اولین نشست پارلمان جدید عراق به دو نامزد نهایی برای ریاست پارلمان، محمد ریکاه الحلبوسی رئیس پارلمان جدید شد.الحلبوسی با ۲۰۰ رای به ریاست رسید و رقیب او توانست ۱۴ رای را به خود اختصاص دهد ضمن اینکه ۱۴ رای نیز باطله بود.

دویچه وله: وزیر خارجه اسرائیل در گفت‌وگو با رئیس جمهور فرانسه خواستار ادامه فشارها بر جمهوری اسلامی در مذاکرات احیای برجام در وین شد. هم‌زمان رئیس هیئت ایرانی با مذاکره‌کنندگان جدید بریتانیا و آلمان دیدار کرد. به گفته لاپید، مکرون در این گفت‌وگو بر تعهد خود نسبت به حفظ امنیت اسرائیل و بر اهمیت روابط گرم میان دوطرف تاکید کرده است.

یورونیوز:  واشنگتن تهدید کرد که در صورت هرگونه حمله ایران به اتباع آمریکایی، تهران  با عواقب جدی روبرو خواهد شد.این تهدید واشنگتن یک روز پس از آن مطرح می‌شود که تهران از تحریم ۵۱ تبعه آمریکایی خبر داد و بار دیگر بر انتقام خون سردار سلیمانی تاکید کردند.

ان. اچ.کی ژاپن: آمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا از آغاز همه گیری جهانی به بدترین سطح خود رسیده است. شیوع سریع ویروس بر زندگی روزانه مردم تاثیرات گسترده ای گذاشته است.بنا به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان روزانه جدید در آمریکا در روز سوم ژانویه به حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر رسید.میانگین هفت روزه مبتلایان تا پایان روز جمعه به حدود ۷۷۰ هزار نفر رسید که از اوج قبلی آن در ژانویه سال گذشته بیشتر شده است.

ایران پرس:  هزاران شهروند سودانی در خارطوم، پایتخت و دیگر شهرهای سودان تظاهرات کردند. مردم سودان در خارطوم و دیگر شهرهای این کشور با وجود استعفای «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان به خیابان‌ها آمدند و تداوم حکومت نظامیان در این کشور را محکوم کردند. تظاهرکنندگان سودانی باردیگر بر تشکیل دولت مدنی و غیرنظامی در کشورشان تاکید کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *