جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

Loading

رسانه‌ها؛ انتقاد کره شمالی از اقدامات تحریک آمیز سئول و…

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: انتقاد پیونگ‌یانگ از آمریکا و کره جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک، رایزنی آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی درباره مسائل تنگه تایوان و کره‌شمالی، دیدار نخست وزیر ژاپن با وزیر دفاع بریتانیا، واکنش  لشکر فاطمیون به تحولات افغانستان، اعزام مجدد هیئت کابل به قطر پس از اظهارات اشرف غنی، استقبال اردوغان از گفت‌وگو با طالبان، پایان گفتگوهای  اردوغان در جمهوری ترک قبرس شمالی، دیدار و گفتگوی روسای جمهور  آذربایجان و روسیه در مسکو درباره قره‌باغ، تمدید حالت اضطراری ملی در قبال لبنان از سوی رئیس جمهور آمریکا، تهدید رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به حمله به لبنان، جاسوسی بدافزار اسرائیلی از مکرون، رایزنی پادشاه اردن با وزیر دفاع آمریکا، صادرات نفت ایران از دریای عمان برای دور زدن تنگه هرمز، حمله پهپادهای آمریکایی به شبه نظامیان الشباب در سومالی، رونمایی از جنگنده رادارگریز جدید روسیه و هشدار جان کری به جامعه جهانی در مورد بحران تغییرات آب و هوایی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایلنا: کره شمالی از کره جنوبی به خاطر برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک با آمریکا انتقاد کرد.یک وبسایت متعلق به کره شمالی با اشاره به این برنامه آن را تلاشی برای تهاجم اشغال این کشور عنوان کرد. یک وبسایت دیگر کره شمالی نیز این اقدام را تهدیدی برای صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره عنوان کرد. 

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، معاون آنتونی بلینکن در رابطه با اهمیت ثبات در تنگه تایوان و خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی در نشست با همتایان خارجی خود از کره‌جنوبی و ژاپن گفت‌وگو کرد.ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه با موری تاکئو، معاون وزیر خارجه ژاپن و چویی جونگ کان، معاون اول وزیر خارجه کره‌جنوبی ملاقات کرد.  تنگه تایوان به عرض ۱۸۰ کیلومتر تایوان را از چین جدا می‌کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: سوگا یوشیهیده، نخست وزیر ژاپن، گفته است که از برنامه پهلو گرفتن یک ناوگروه هواپیمابر در ژاپن که قرار است در ماه سپتامبر تحت رهبری ناو هواپیمابر اچ ام اس ملکه الیزابت بریتانیا انجام شود استقبال می کند.سوگا این مطلب را روز سه شنبه در ملاقات با بن والاس وزیر دفاع بریتانیا که در توکیو بسر می برد بیان کرد.

الکوثر فارسی: لشکر فاطمیون پیرامون تحولات این روزهای افغانستان بیانیه‌ای را صادر کرد. دراین بیانیه آمده است  تحولات اخیر در جهان اسلام و کشورهای مسلمان منطقه بی‌شک یکی از تاریخی‌ترین دوران را بر ملت‌های مسلمان رقم زده است که صبر، تأمل، تحمل، ژرف‌اندیشی و بصیرت مؤمنانه تمام مسلمین جهان در این برهه تاریخی، می‌تواند صحنه‌ای جدید را در عرصه بر هم‌زدن نظم لیبرالی جهانی پدید آورد و مستکبرین عالم را ذلیل‌تر از همه تاریخ به زانو بنشاند.

خبرگزاری تسنیم: درحالیکه رئیس جمهور افغانستان تاکید می‌کند که سفر هیئت سیاسی این کشور به قطر اتمام جت با طالبان بود، منابع در وزارت دولت در امور صلح از سفر یک هیئت بلندپایه دیگر برای دیدار با طالبان خبر می‌دهند. «عزیزالله فضلی» مشاور وزارت دولت افغانستان در امور صلح اعلام کرد که یک هیئت بلندپایه دیگر بزودی برای ادامه مذاکرات با طالبان به قطر خواهد رفت.وی بدون اعلام زمان مشخص عزیمت هیئت افغانستان به قطر به «رادیو آزادی» گفت: بزودی برای اشتراک در نشست دوم، یک هیئت در سطح ارشد آماده می‌شود تا به گفت‌وگوها ادامه دهد، زیرا جنگ فعلی و چالش‌ها بدون مذاکره و تفاهم راه حل دیگری ندارد.

آناتولی  ترکیه: رئیس جمهور ترکیه در خصوص مدیریت و حفاظت فرودگاه کابل تاکید کرد که نمایندگان طالبان با آمریکا مذاکره کردند پس باید مذاکره با ترکیه را به راحتی بتوانند انجام دهند.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از ادای نماز عید قربان در مسجد «خاله سلطان» در شهر لفکوشای جمهوری ترک قبرس شمالی در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات طالبان در مورد روند مدیریت و حفاظت از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل، پایتخت افغانستان توسط آنکارا گفت: «پرونده افغانستان را با گروه طالبان که از برخی مسائل ناراحت است بررسی و مذاکره خواهیم کرد. همانطور که طالبان با آمریکا مذاکره کرد، مذاکره با ترکیه باید راحت‌تر از آن باشد».

تی.آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه جمهوری ترک قبرس شمالی را به مقصد استانبول ترک کرد.اردوغان را در فرودگاه ارجان لفکوشه، رئیس جمهور، رئیس مجلس، نخست وزیر، سفیر ترکیه در لفکوشه، برخی از وزرای و نمایندگان مجلس جمهوری ترک قبرس شمالی و مقامات نظامی این جمهوری بدرقه کردند. 

العالم فارسی: رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار و در باره قره‌باغ و مسایل منطقه ای گفت‌وگو کردند. پوتین در این دیدار به موضوع قره‌باغ اشاره کرد و گفت: «البته حل این موضوع در منطقه از موضوعات مهم به شمار می‌آید». وی به همتای آذربایجانی خود گفت: «می‌دانم که شما برای راه‌حل اهمیت زیادی قائل بوده و دوست دارم که از شما برای راه‌حل‌های توافقی قدردانی کنم. همچنین می‌دانم زمانی که به دنبال راه‌حل باشیم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم اما هم اکنون خواستار آن هستیم و باید این مسیر را طی کنیم».

ایران پرس: رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای خطاب به کنگره، حالت اضطراری ملی در قبال لبنان را به بهانه ادامه فعالیت‌‌های تهدید کننده برای امنیت ملی آمریکا تمدید کرد. در بیانیه جو بایدن که بر روی پایگاه اینترنتی کاخ سفید قرار گرفته، آمده است دستور اجرایی۱۳۴۴۱  حالت اضطراری ملی درباره لبنان که از اول آگوست سال ۲۰۰۷ آغاز شده، پس از تاریخ ۱ آگوست ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری فارس: در ادامه واکنش‌ها به ادعای شلیک دو راکت از سمت لبنان به فلسطین اشغالی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد، در صورت تکرار این موضوع ارتش این رژیم «مخفیانه یا علنی» به لبنان حمله خواهد کرد. بامداد دیروز (سه‌شنبه) بود که منابع صهیونیستی مدعی شدند دو فروند راکت از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده‌ و بعد از آن ارتش رژیم اسرائیل مناطقی از جنوب لبنان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد. «آویو کوخاوی» گفت، ارتش اجازه تکرار اینگونه اقدامات و شلیک راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی در مرز با شمالی لبنان را نمی‌دهد.

یورونیوز: دو رسانه فرانسوی گزارش دادند که شماره تلفن های همراه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور و شماری از وزرای دولت در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی «پگاسوس» دیده می شود. بنا به گزارش این دو رسانه تلفن های همراه ادوار فیلیپ، نخست وزیر پیشین و ۱۴ عضو دولت فرانسه در فهرست اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی «پگاسوس» قرار دارد.

خبرگزاری مهر : پادشاه اردن با «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن درباره روابط اردن و امریکا و چشم اندازهای همکاری در دو زمینه نظامی و امنیتی گفت وگو کرد. «عبدالله دوم»، پادشاه اردن با «لوید آستین»، وزیر دفاع امریکا در واشنگتن درباره روابط اردن و امریکا و چشم اندازهای همکاری در دو زمینه نظامی و امنیتی گفت وگو کرد.شاه اردن اولین رهبر خاورمیانه ای است که با جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا دیدار می کند.

اسپوتنیک روسیه: ایران هفته آینده قصد دارد یک محموله نفتی را از دریای عمان ارسال کند و اولین صادرات نفت از خارج از خلیج فارس خواهد بود.وحید مالکی سرپرست طرح پایانه‌های نفتی جاسک در این خصوص گفت: «اولین کشتی به منطقه جاسک رسیده است و ما انتظار داریم عملیات بارگیری نفت خام سنگین از دوشنبه ظهر آغاز شود».

رادیو چین: سیندی کینگ، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت که پهپادهای آمریکایی مواضع شبه نظامیان الشباب در سومالی را هدف حمله خود قرار داده‌اند. از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در ژانویه سال جاری، این اولین حمله پهپادی آمریکا به سومالی است.کینگ گفت که گروه شبه نظامی “الشباب” به نیروهای سومالیایی تحت آموزش ارتش ایالات متحده حمله کردند و پس از آن بود که آمریکا برای نخستین بار با پهپاد مواضع این گروه را هدف قرار داد که در عین حال اولین حمله هوایی آمریکا به سومالی از زمان روی کار آمدن بایدن نیز به شمار می رود.

خبرگزاری صدا و سیما: روسیه از جنگنده رادارگریز جدید خود رونمایی کرد.اولگ پانته لیوف، کارشناس صنعت هوانوردی نظامی، گفت این جنگنده روسی رقیب جنگنده اف ۳۵ آمریکایی است.ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مراسم رونمایی از جنگنده جدید این کشور که یک سوخوی نسل پنجم است شرکت کرد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده ویژه دولت آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی به دولتهای جهان نسبت به عدم انجام اقدامات موثر برای مقابله با تهدیدات ناشی از بحران تغییرات آب و هوایی هشدار داد. «جان کری» روز گذشته از دولتهای جهان خواست تا اقداماتشان را در قبال مقابله با چالش های ناشی از بحران آب و هوایی در کره زمین تسریع بخشند.وی در ادامه عنوان کرد که جامعه جهانی در مورد واکنش سیاسی به این بحران طی بیش از سه دهه گذشته ناکام بوده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *