جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

Loading

رسانه‌ها؛ ادامه تنش روسیه باناتو و آمریکا و…

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: انتقاد مسکو از رزمایش ناتو و اوکراین، حضور تحریک آمیز آمریکا در رزمایش دریای سیاه، تنش ژاپن و چین برسرجزایر مورد مناقشه،انتقاد دونالد ترامپ از بایدن در اولین راهپیمایی تبلیغاتی خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عدم تغییر سیاست کاخ سفید درباره بلندی های جولان،دیدار بایدن با غنی و عبدالله در کاخ سفید، برگزاری دور دوم انتخابات منطقه ای فرانسه، توافق مصر و قطر برای حل اختلافات دوجانبه، بازگشت معترضان به خیابان‌های بیروت و درگیری با نیروهای امنیتی، هشدارسازمان ملل متحد نسبت به تشدید تنش مخرب در نوار غزه، سفر مجدد هیئت رژیم صهیونیستی به قاهره،  انتقاد شدید دبیرکل جهاداسلامی فلسطین از تشکیلات خودگردان، برگزاری نشست سه جانبه در بغدادباحضور سران مصر، عراق و اردن، انتقاد جمهوری ترک قبرس شمالی از موضع اتحادیه اروپا در قبال مسئله قبرس ، حمایت چین از حاکمیت آرژانتین بر جزایر مالویناس، احداث پل بر روی کانال استانبول و انتشارگزارش مربوط به بشقاب پرنده‌ها توسط پنتاگون از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی وزارت خارجه روسیه تمرینات مشترک ناتو با اوکراین را تحریک آمیز با هدف بر هم زدن ثبات مرزهای روسیه توصیف کرد.«ماریا زاخارووا»تاکید کرد که تمرینات مشترک ناتو و اوکراین تحریک‌آمیز است و با هدف بر هم زدن ثبات در طول مرزهای اوکراین با روسیه انجام می‌شود. زاخارووا گفت: «به وضوح می‌بینیم که این تمرینات دو هدف بزرگ دارند. هدف نخست تداوم حالت بی‌ثباتی در طول مرزهای روسیه است. این یک تحریک با هدف وادار کردن ما به پاسخ است، ما هم مجبور هستیم پاسخ دهیم زیرا یک کشور دارای حاکمیت و مرزهای حاکمیتی هستیم. دادن فوری این پاسخ به عنوان اقدامات تهاجمی و خصمانه نشان می‌دهد که این چیزی غیر از یک تمرین تحریک‌آمیز نیست.»

خبرگزاری صدا و سیما: به رغم هشدار روسیه، ناوگان ششم دریایی آمریکا ۲۱ ژوئن اعلام کرد در رزمایش بزرگی که از ۲۸ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. آمریکا اعلام کرد امسال این رزمایش بیشترین شمار کشور‌های شرکت کننده را در تاریخ خود دارد و قرار است ۳۲ کشور از شش قاره، پنج هزار نیرو، ۳۲ فروند کشتی، ۴۰ فروند هواپیما و ۱۸ تیم غواصی و عملیات ویژه را راهی این رزمایش کنند.این رزمایش از آن جهت حائز اهمیت است که چند روز پس از ظاهر شدن ناوشکن انگلیسی در سواحل کریمه و هشدار روسیه برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد، چهار قایق گشت ساحلی چین وارد آب‌های تحت کنترل ژاپن در اطراف جزایر مورد مناقشه “سنکاکو” شده و برای چندین ساعت در آن منطقه بودند.این اتهام کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن مطرح شد که دولت توکیو توافق جدید بزرگ تجاری خود شامل ژاپن، چین، استرالیا و کشورهای آ.سه.آن تایید کرد.گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که به قایق‌های چینی برای ترک منطقه و پس از آن هشدار داد که آنها به چهار قایق ماهیگیری ژاپنی در آب‌های جنوب جزیره “اوتسوریجیما”، یکی از جزایر سنکاکو واقع در دریای چین شرقی نزدیک شدند.

اسپوتنیک روسیه: دونالد ترامپ در اولین راهپیمایی تبلیغاتی خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سیاست های دولت بایدن انتقاد کرد. رئیس جمهور پیشین آمریکا در نخستین راهپیمایی تبلیغاتی خود در اوهایو پس از ترک مقام ریاست جمهوری، سیاست‌های دولت بایدن انتقاد کرده و بیان داشت که اگر در انتخابات 2020 تقلب نشده بود، می‌توانست در مدت یک هفته با ایران به یک توافق دست پیدا کند.وی افزود: ایران و چین و روسیه در حال تحقیر ایالات متحده در عرصه بین‌المللی هستند. بایدن نیز با اجرای سیاست‌های فعلی عملاً در حال نابود کردن آمریکا است.

خبرگزاری ایرنا: وزارت امور خارجه آمریکا انتشار برخی گزارشات درتغییر سیاست و مورد عقب نشینی آمریکا در حمایت از اشغالگری های اسرائیل در جولان را تکذیب کرده است.بخش امور خاور نزدیک وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: سیاست ایالات متحده در مورد جولان تغییری نکرده است و گزارش های خلاف آن نادرست است.

آناتولی  ترکیه:رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهوری افغانستان و رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور در کاخ سفید دیدار کرد.بایدن در این دیدار با تاکید بر خروج نیروهای کشورش از افغانستان گفت: “افغان‌ها در مورد آینده شان تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند، که چه می‌خواهند”.وی همچنین تصریح کرد: «خشونت بی‌معنا» در افغانستان باید متوقف شود. کمک‌های آمریکا به کابل ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری مهر : دومین دور از انتخابات منطقه ای فرانسه در حالی امروز برگزار می شود که در دور نخست به دلیل بی اعتمادی مردم به سیاستمداران سنتی، سطح مشارکت به شدت پایین بود. فرانسه امروز یکشنبه، دومین دور از انتخابات شوراهای منطقه ای را برگزار می کند که می تواند ابزار خوبی برای گمانه زنی در باب انتخابات ریاست جمهوری باشد که سال آینده در این کشور برگزار می شود.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه قطر از نشست کمیته مشترک قطر و مصر و توافق برای حل اختلافات فیمابین خبر داد.این نشست به ریاست «علی بن فهد الهاجری» فرستاده ویژه وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای و «یاسر عثمان» دستیار وزیر خارجه مصر در امور عربی برگزار شد.طرفین درباره مسائل مطرح شده در این نشست توافق کرده و تصمیم گرفتند که اجرای اقدامات لازم در این خصوص تکمیل شود.

خبرگزاری تسنیم:درسایه وخامت اوضاع مالی و اقتصادی لبنان اعتراصات در بیروت و طرابلس و چندین شهر دیگر همچنان ادامه دارد.«مروان شربل» وزیر سابق لبنانی در یک گفتگوی تلویزیونی درباره اوضاع سیاسی این کشور اظهار داشت که در حال حاضر کشور دچار وضعیتی شده که همه نیروهای سیاسی با یکدیگر اختلاف دارند و برخی از «سعد حریری» نخست وزیر مکلف حمایت می‌کنند تا صرفا در برابر «میشل عون» رئیس جمهوری کشور بایستند.البته من از هیچ طرفی حمایت نمی‌کنم و در تیم کسی نیستم.

خبرگزاری ایرنا: تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه بامداد جمعه نسبت به تشدید تنش‌های مخرب جدید در نوار غزه هشدار داد. وینسلند در این باره گفت که توافق آتش بس میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها همچنان شکننده است.این مقام سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواست که امنیت و سلامت ساکنان فلسطینی را درچارچوب مسؤولیت این رژیم در حقوق بین الملل تأمین کند.

الکوثر فارسی: هیئت امنیتی اسرائیلی به زودی برای اعلام موضع دولت جدید رژیم صهیونیستی درباره معامله تبادل اسرا با حماس و تثبیت آتش بس و بازسازی نوار غزه به قاهره می‌رود. منابع آگاه مصری اعلام کردند: یک هیئت امنیتی اسرائیلی طی روزهای آتی مجددا برای اعلام موضع دولت جدید اسرائیل با ریاست نفتالی بنت درباره معامله تبادل اسرا با حماس، بازسازی غزه و تثبیت آتش بس به قاهره می‌رود. هفته گذشته نیز یک هیئت عالیرتبه امنیتی اسرائیلی به قاهره سفر و با مسئولان این کشور دیدار کرد اما هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

ایران پرس: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن ترور فعال فلسطینی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان نماینده ملت و آرمان فلسطین نیست و باید پروژه ملی فلسطین اصلاح شود. «زیاد النخاله» با صدور پیام تسلیتی به مناسبت شهادت «نزار بنات» فعال فلسطینی، تاکید کرد که تشکیلات خودگردان نماینده ملت فلسطین و آرمان آنها نیست.

العالم فارسی: نیروهای امنیتی عراقی در آستانه برگزاری نشست سه جانبه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر، «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در مناطق مختلف پایتخت این کشور مستقر شدند.این نشست امروز  و پس از آن برگزار می‌شود که دو بار به تعویق افتاده بود. این دومین نشست سران سه کشور محسوب می‌شود.

تی.آر.تی ترکیه: وزیر امور خارجه جمهوری ترک قبرس شمالی ضمن انتقاد از موضع اتحادیه اروپا در مسئله قبرس تاکید کرد مقامات این اتحادیه اراده مردم‌مان را نادیده می‌گیرند.تحسین ارطغرل‌اوغلو، وزیر امور خارجه جمهوری ترک قبرس شمالی با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در اجلاس 24-25 ژوئن سران اتحادیه در بروکسل واکنش نشان داد.وی در این بیانیه اظهارات مبنی بر اینکه «هرگز راه حل دو کشور در قبرس را نمی‌پذیریم» را به شدت محکوم کرد.

رادیو چین:«گنگ شوانگ» معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل  در کمیته ویژه استعمار زدایی مجمع عمومی سازمان ملل به سخنرانی پیرامون جزایر مالویناس پرداخت و با قاطعیت از ادعای مشروع و قانونی آرژانتین در مورد حاکمیت بر این جزیره حمایت و ابراز امیدواری کرد که انگلیس به خواسته آرژانتین پاسخی فعالانه بدهد و هر چه سریع تر گفتگو و مذاکرات جهت رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز، عادلانه و پایدار و مطابق با قطعنامه های مربوطه سازمان ملل در این زمینه آغاز گردد.

 ان. اچ.کی ژاپن: مراحل احداث یک پل بر روی یک کانال برنامه ریزی شده برای کاهش فشار بر تنگه پر رفت و آمد بوسفور آغاز شد.دولت ترکیه در نظر دارد این کانال ۴۵ کیلومتری را در غرب تنگه بوسفور در شهر استانبول احداث کند.این تنگه بخشی از آبراهی است که دریای سیاه را به دریای مدیترانه متصل کرده و شهر استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند.

دویچه وله: جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش پنتاگون درباره مشاهدات مربوط به بشقاب پرنده‌ها را منتشر کرد. انتشار این گزارش اما نتوانست به پرسش‌های بسیاری از مردم جهان درباره بشقاب پرنده‌ها، اجسام ناشناس و موجودات فضایی پاسخ روشنی بدهد.جامعه اطلاعاتی آمریکا در سندی گفته است هیچ توضیح روشن و یکسانی برای اشیا ناشناخته و بشقاب‌پرنده‌ها وجود ندارد.بدین گونه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و جامعه اطلاعاتی آمریکا با توضیحاتی که دادند ابهامات را برطرف نکردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *