جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

Loading

رسانه‌ها؛آمریکا و کره شمالی در مسیر رویارویی و گفتگو و…

۱۴۰۰/۰۳/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: اعلام آمادگی کیم جونگ اون برای گفت وگو و یا رویارویی با آمریکا، مخالفت شدید روسیه با الحاق اوکراین به ناتو، گفتگوی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره ایران و فلسطین ، افشای تخلف خطرناک یوسی کوهن، بمباران دوباره غزه توسط رژیم صهیونیستی،تجاوز ارتش اسرائیل به جنوب سوریه، واکنش پوتین به  خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ، توافق آمریکا و روسیه بر سر بازگرداندن سفیران خود، استقبال چین  از توافق آمریکا و روسیه برای ادامه گفتگوی راهبردی، اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخصوص مذاکرات وین، تصویب طرح لغو اختیارات جنگی رئیس‌جمهور آمریکا، دعوت اردوغان از باکو برای شراکت نفتی در لیبی، تاکید اردوغان بر روند عضویت ترکیه و دیگر کشورهای جنوب شرق اروپا در اتحادیه اروپا، دیدار وزاری دفاع ترکیه و آلمان، رونمایی از طرح جدید آژانس فضایی اروپا و خیز نسخه دلتای کرونا در بریتانیا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکید کرد که کشور متبوعش همزمان باید برای گفت وگو و یا رویاروئی با آمریکا به طور کامل آماده باشد.خبرگزاری دولتی کره شمالی روز جمعه به نقل از کیم جونگ اون در اثنای بررسی راهبردهای بین المللی کشورش از جمله در خصوص آمریکا سخن می گفت، افزود: تغییرات عمده ای در روزهای اخیر در صحنه سیاسی – بین المللی و محیط خارجی انقلاب ما رخ داده که باید آنها را بررسی و ارزیابی کنیم.کیم در نشست عمومی سومین کمیته مرکزی حزب کارگران حاکم کره شمالی، با ارائه تحلیلی از رویکرد سیاسی دولت جدید آمریکا در قبال کره شمالی ، پاسخ راهبردی و تاکتیکی مناسب که باید آنها را این کشور در روابطش با آمریکا اجرا کند، توضیح داد.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی رئیس جمهور روسیه درباره الحاق اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، هشدار داد.«دمیتری پِسکوف»، تاکید کرد: چنین اقدامی برای مسکو خط قرمز به شمار می‌آید. پِسکوف در ادامه، نشست روسای جمهوری روسیه و آمریکا را در ژنو نشان از آن دانست که نزدیک شدن دیدگاه دو کشور در قبال تحولات بلاروس محال است.

خبرگزاری فارس:وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در تماس تلفنی ضمن تاکید بر اصل «عدم غافلگیری» بین دو طرف، درباره ایران، فلسطین و توافق‌های سازش صحبت کردند. «یائیر لاپید» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی برای دومین بار در هفته جاری با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، لاپید در این تماس تلفنی بر لزوم رعایت سیاست «عدم غافلگیری» تاکید کرد که در آن دو طرف همدیگر را درباره اقدامات مهمی که قرار است انجام دهند، با خبر کنند.

الکوثر فارسی: پس از مصاحبه اخیر رئیس سابق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، یک مقام سرشناس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ضمن تأکید بر این موضوع که او مرتکب «تخلفی خطرناک» شده، خبر داد که از او شکایت خواهد کرد.روزنامه عبر‌ی‌زبان «معاریو» خبر داد که «یوسی لانجوتسکی» یکی از سرهنگ‌های ارتش و از اعضای سرشناس دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به علت اقدام اخیر «یوسی کوهن»‌ رئیس سابق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در افشای اسرار نظامی در برنامه برنامه «عوفدا» (حقیقت) قصد دارد از او شکایت کند.

ایران پرس:جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه مناطقی را در شمال نوار غزه بمباران کرده‌اند. رژیم صهیونیستی ابتدا دو فروند موشک به سمت یکی از اماکن متعلق به شاخه نظامی حماس، گردان‌های قسام در شهرک «بیت لاهیا» شلیک کرده است و جنگنده‌های رژیم در ادامه این منطقه را بمباران کرده‌اند.جنگنده‌های اسرائیلی منطقه‌ای در نزدیکی خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هم بمباران کرده‌اند.مقامات غزه به مصر و قطر اعلام کردند رژیم اسرائیل آتس بس را نقض کرده است و گروههای مقاومت پاسخ این اقدام را می‌دهند.

العالم فارسی: ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی امروز (جمعه) از حمله توپخانه‌ای به منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه خبر داد.یگان اطلاع‌رسانی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید یک پست دیدبانی متعلق به ارتش سوریه را در منطقه قنیطره با گلوله تانک هدف قرار داده است. به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، در این تجاوز نظامی به سوریه که اولین حمله هوایی اسرائیل به این کشور با دستور کابینه جدید این رژیم است، یک پست دیدبانی ارتش سوریه هدف قرار گرفته شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهوری روسیه گفت، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مساله‌ای مهم برای مسکو به شمار می‌رود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان نشستی در مسکو به این مساله اشاره کرد که افغانستان یک مرز مشترک با تاجیکستان دارد؛ کشوری که روسیه در آن پایگاه نظامی دارد و تاجیکستان یکی از اعضای بلوک نظامی تحت رهبری روسیه است.وی ادامه داد: نیروهای آمریکایی در حال خروج از افغانستان هستند. این مساله برای ما مهم است. ما یک پایگاه نظامی در تاجیکستان داریم. چگونگی برقراری روابط در این منطقه و تضمین امنیت در آن برای ما مهم است.

دویچه وله: پوتین با بیان اینکه گفتگوها با بایدن سازنده بود گفت دو کشور بر سر بازگشت سفرا توافق کردند. بایدن نیز گفت دو کشور بر سر جلوگیری ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای همکاری می‌کنند.ملاقات جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو  روز چهارشنبه، ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) پس از سه ساعت به پایان رسید.سران آمریکا و روسیه درباره بازگشت سفرا، مبادله زندانیان دو کشور، خلع‌سلاح هسته‌ای و همچنین اوکراین و ایران گفت‌وگو کردند.

رادیو چین: سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که چین از به توافق رسیدن آمریکا وروسیه در مورد ادامه گفتگوهای دو کشور برای رسیدن به ثبات راهبردی استقبال می کند. جائو لی جیان درباره این موضوع گفت: “ایالات متحده و روسیه به عنوان کشورهایی با بزرگترین انبار سلاح های هسته ای در جهان باید بر اساس اسناد تصویب شده در مجمع عمومی سازمان ملل و تفاهم جامعه جهانی، وظیفه ویژه خود برای خلع سلاح هسته ای را انجام دهند و همچنان به شکلی قابل بازرسی، برگشت ناپذیر  و با در نظر گرفتن محدودیت های قانونی، میزان سلاح های هسته‌ای خود را کاهش دهند تا فرصتی برای تحقق نهایی خلع کامل و همه جانبه سلاح های هسته ای در جهان ایجاد شود.

خبرگزاری مهر : سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده می گوید که شرکت کنندگان در مذاکرات وین برای احیای برجام توانسته اند به پیشرفتهایی دست پیدا کنند، اما مشکلات هنوز باقی است.«ند پرایس» در ادامه گفت: «همانطور که هم از تیم ما و هم از شرکای بین‌المللی ما شنیده‌اید، ما توانسته‌ایم پیشرفتی داشته باشیم. اما مشکلات همچنان وجود دارد. و من خواهم گفت که ما در این زمینه کار خواهیم کرد».

خبرگزاری تسنیم: مجلس نمایندگان آمریکا طرح لغو اختیارات جنگی رییس‌جمهور این کشور برای استفاده از نیروی نظامی در عراق را تصویب کرد.در سال‌های 2001 و 2002 میلادی دو قانون در آمریکا به تصویب رسید که بر اساس آن رئیس‌جمهور آمریکا مجاز است در برخی شرایط معین بدون مشورت با کنگره دستور اقدامات نظامی در غرب آسیا را صادر کند.مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه عراق، در سال 2002 میلادی قبل از حمله نظامی آمریکا به عراق توسط قانونگذاران آمریکایی به تصویب رسیده بود.

خبرگزاری ایلنا: رسانه‌های ترکیه از اعلام آمادگی رئیس‌جمهوری این کشور برای همکاری با آذربایجان در زمینه صنعت پتروشیمی در لیبی خبر دادند.«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پس از سفر به آذربایجان در جمع خبرنگاران برای همکاری با آذربایجان در زمینه صنعت پتروشیمی در لیبی اعلام آمادگی کرد.اردوغان تصریح کرد: «آن‌ها می توانند از طریق ساختار مشترک موجود در بخش هیدروکربن در ترکیه‌، لیبی یا سایر کشورها کار و در تجارت پالایش نفت شرکت کنند.»

آناتولی  ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری خود پس از برگزاری اجلاس سران روند همکاری کشورهای جنوب شرق اروپا در شهر آنتالیا، بر ضرورت تسریع روند عضویت ترکیه و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا در اتحادیه اروپا تاکید کرد.اردوغان در این باره اظهار کرد: آغاز دوباره روند عضویت ترکیه و تسریع روند عضویت تمامی کشورهای متقاضی ورود به اتحادیه اروپا، فواید و مزیت‌های جهانی برای این اتحادیه خواهد داشت. امیدوار هستیم رویکرد اتحادیه اروپا بر اساس این واقعیت رقم بخورد.

تی.آر.تی ترکیه: در دیدار وزاری دفاع ترکیه و آلمان تحولات اخیر در افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه با آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر، همتای آلمانی خود در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: در این دیدار مسائل منطقه‌ای، جهانی و مسایل مربوط به ناتو را مورد بحث قرار دادیم.

یورونیوز: آژانس فضایی اروپا از طرح خود برای قراردادن ماهواره ها در مدار ماه برای «تسهیل ماموریت های آینده به نزدیکترین همسایه زمین» خبرداد.نام این پروژه «نور مهتاب» یا همان moonlight است. آژانس فضایی اروپا قصد دارد در چارچوب این طرح به تمام کشورهایی که قصد اکتشافهای بیشتر «ماه» دارند خدمات ارتباطی و ناوبری ارائه دهد.کارشناسان می گویند این طرح جدید آژانس فضایی اروپا نقطه قوتی در رقابت با ناسا، سازمان فضایی ایالات متحده، خواهد بود.

 ان. اچ.کی ژاپن: بیشترین شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا از اواخر ماه فوریه به این سو در بریتانیا گزارش شد.مقام های بهداشتی روز پنجشنبه ابتلای ۱۱ هزار و هفت نفر را تأیید کردند. شمار بستری شدگان در مراکز پزشکی نیز رو به افزایش بوده و اکنون بیش از هزار نفر بستری شده اند.مسئولان تخمین می زنند که بیش از ۹۰ درصد مبتلایان تازه به سویه دلتا مبتلا شده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *