جدیدترین مطالب

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

رسانه‌ها؛تشکیل کمیسیون تحقیق بین‌المللی برای جنگ غزه و…

۱۴۰۰/۰۳/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: تشکیل کمیسیون بین‌المللی تحقیقات برای بررسی موارد نقض حقوق بشر اسرائیل، خشم رژیم صهیونیستی از رأی شورای حقوق بشر سازمان ملل، احضار سفیر فرانسه از سوی رژیم صهیونیستی، هشدار بلینکن به رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن خانواده‌های فلسطینی، پیروزی قاطع بشار اسد در انتخابات سوریه،تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه، درخواست گروه هفت برای آزادی فوری مخالف بلاروسی، هشدار بورل به  تحریم بلاروس، انتقاد شدید چین از دستور بایدن برای یافتن منشأ ویروس کرونا،گفتگوی سران ژاپن و اتحادیه اروپا درباره چین و تنگه تایوان،خروج قطعی آمریکا از معاهده آسمان باز و واکنش روسیه، تأکید پوتین بر اهمیت تسلیحات دوربرد دارای دقت بالا برای ارتش روسیه، بزرگترین رزمایش مشترک سالانه فنلاند و سوئد، پایان چهارمین نشست بررسی اقدامات اعتمادسازی میان ترکیه و یونان و حمله سایبری گسترده به نهادهای دولتی در ۲۴ کشور از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

آناتولی  ترکیه: کمیسیون بین‌المللی تحقیقات برای تحقیق موارد نقض حقوق بشر اسرائیل  تشکیل می شود. شورای حقوق بشر سازمان ملل حکمی مبنی بر تشکیل اضطراری کمیسیون بین‌المللی تحقیقات برای تحقیق موارد نقض حقوق بشر اسرائیل را به تصویب رساند.

  العالم: سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا تصویب قطعنامه تحقیقات درخصوص جنایات این رژیم در درگیری دوازده روزه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را محکوم و این نهاد را ضد یهودی توصیف کرد. رأی مثبت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت، خشم این رژیم را به همراه داشت.

خبرگزاری ایلنا: رژیم صهیونیستی سفیر فرانسه را احضار کرد.به دنبال انتشار اظهارات وزیر ‌خارجه فرانسه که نسبت به ‌آپارتاید‌ اسرائیل هشدار داده بود، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز -پنج‌شنبه- سفیر فرانسه در تل‌آویو را احضار کرد.«گابی اشکنازی»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ظاهرا به سفیر فرانسه در تل‌آویو تاکید کرد که این اظهارات لودریان غیرقابل قبول، بی‌اساس و به دور از واقعیت بوده و اسرائیل آن‌ها را کاملا رد می‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی به مقامات رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن اجباری خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان هشدار داد. آنتونی بلینکن در سخنانی در راه بازگشت از سفر خاورمیانه‌ به مقامات رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن اجباری خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان هشدار داد و گفت که این اقدام منجر به تشدید بیشتر تنش خواهد شد.

الکوثر فارسی: بشار اسد با به دست آوردن بیش از 95 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری سوریه پیروز شد. رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که بشار اسد با بیش از 95 درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده است.«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در کنفرانس خبری اعلام نتایج انتخابات گفت که 14 میلیون و 239 هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کردند.

رادیو چین: شورای اروپا با انتشار بیانیه ای از تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه به مدت یک سال دیگر (اول ژوئن 2022) خبر داد.در این بیانیه آمده است که بر اساس تحریم های موجود، دارایی های 70 نهاد و 283 نفر از شهروندان سوریه در اروپا مسدود شده و درعین حال این افراد اجازه سفر به اروپا را نخواهند داشت.​​​​​​​تحریم های کنونی اتحادیه اروپا علیه سوریه از سال 2011 به اجرا درآمد.

یورونیوز:  واکنش‌ها به دستگیری فعال رسانه‌ای مخالف دولت بلاروس در جریان یک عملیات جنجالی هدایت شده از سوی مینسک روز پنجشنبه با هشدار و موضع قاطعانه گروه هفت ادامه یافت.وزرای امور خارجه هفت کشور صنعتی متشکل از آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا با انتشار بیانیه‌ای دستگیری رُمن پروتاسویچ و دوست دخترش صوفیا ساپیگا را «با شدت و قاطعیت تمام» محکوم کردند و خواستار «آزادی فوری و بدون قید و شرط» او و نیز دیگر روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی در بند در این کشور شدند.

خبرگزاری مهر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم وزرای خارجه این اتحادیه برای تشکیل جلسه و بحث در خصوص وضع تحریم‌هایی علیه بلاروس خبر داد. «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم وزرای خارجه این اتحادیه برای تشکیل جلسه در لیسبون و بحث در خصوص وضع تحریم‌هایی علیه بلاروس خبر داد.بر اساس این گزارش، بورل که هم اکنون در لیسبون به سر می‌برد، گفت: ربایش هواپیمای «رایان ایر» و بازداشت دو تن از مسافرین آن کاملاً غیر قابل قبول است.

دویچه وله:  وزارت خارجه چین از دستور رئیس جمهور آمریکا برای یافتن منشأ ویروس کرونا به شدت انتقاد کرد. پکن واشنگتن را متهم کرده که با طرح تئوری توطئه در پی منحرف‌کردن افکار عمومی از آمار بالای مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در این کشور است. از ماه مارس امسال که گزارش گروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت درباره منشأ ویروس کرونا منتشر شد، بحث و جدل درباره آن ادامه دارد. کارشناسان این نهاد بین‌المللی در گزارش خود منشأ آزمایشگاهی ویروس سارس-کوو۲ و احتمال شیوع آن در اثر یک حادثه آزمایشگاهی را “بسیار بعید” دانستند.

 ان. اچ.کی ژاپن: رهبران ژاپن و اتحادیه اروپا همزمان با افزایش حضور دریایی چین در تنگه تایوان بر اهمیت صلح و ثبات در این منطقه تاکید کرده اند.سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن در یک نشست آنلاین در روز پنجشنبه، با شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا و اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا درباره چین گفتگو کرد.آنها مخالفت شدید خود با تلاش های یکجانبه چین برای ایجاد تغییر در وضعیت کنونی دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی را مورد تاکید قرار دادند.

اسپوتنیک روسیه:  دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به طرف روسی گفت، واشنگتن به پیمان آسمان باز، باز نخواهد گشت. این تصمیم روز پنجشنبه توسط معاون وزیر امور خارجه، وندی شرمن به سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام شد.پیمان آسمان باز در 24 مارس 1992 در هلسینکی توسط نمایندگان 23 کشور سازمان امنیت و همکاری اروپا امضا شد. روسیه این معاهده را در تاریخ 26 مه 2001 به تصویب رساند. طرفین معاهده می توانند برای کنترل فعالیتهای نظامی بر فراز سرزمینهای یکدیگر پرواز کنند.

 خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن رد ادعاهای آمریکا گفت، عدم بازگشت این کشور به معاهده آسمان‌های باز تصمیم سیاسی نادرستی است. سرگئی ریابکوف، وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه درخصوص تصمیم آمریکا برای عدم بازگشت به معاهده «آسمان‌های باز» ابراز تأسف کرد و گفت، واشنگتن در سهم داشتن از امنیت اروپا ناموفق ماند.

خبرگزاری تسنیم:رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل هوایی-نظامی برای ارتش این کشور، گفت: نیروهای مسلح روسیه باید به انواع جدیدترین تسلیحات نظامی دوربرد دارای دقت بالا و مهمات هدایت شوند مجهز باشند. “ولادیمیر پوتین” در سومین نشست خود با مقامات وزارت دفاع و موسسات مجتمع صنایع نظامی این کشور با موضوعیت “تقویت توان دفاعی روسیه” اعلام کرد که ارتش روسیه باید سایز کوچکی داشته باشد، ولی موثر باشد و برای این منظور باید هوانوردی در عرصه  حمل و نقل نظامی توسعه پیدا کند.

خبرگزاری صدا و سیما: بزرگترین رزمایش مشترک فنلاند و سوئد در منطقه وسیع راهبردی شمال اروپا درحال برگزاری است. این رزمایش با عنوان “جنگل ۲۱” با شرکت هفت هزار نظامی و شبه نظامی فنلاندی و ۳۵۰ نیروی ویژه سوئدی در جنگل‌های منطقه راهبردی لاپلند درحال برگزاری است.نیرو‌های ویژه سوئدی در این رزمایش، دو ماه را در اردوگاه قرنطینه‌ای کرونایی گذرانده اند؛ رزمایش جنگل ۲۱ با شرکت نیروی زمینی و هوایی هر دو کشور برگزار می‌شود.

تی.آر.تی ترکیه: چهارمین نشست هیئت‌های ترکیه و یونان جهت بررسی اقدامات اعتمادسازی میان دو کشور به پایان رسید.وزارت دفاع ملی ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در جلسه مذکور توافق شد که گفتگوها ادامه یابد.در این بیانیه آمده است که جلسه بعدی قرار است در آنکارا پایتخت برگزار شود.

خبرگزاری ایرنا: شرکت مایکروسافت اعلام کرد که گروه عامل حمله سایبری در سال گذشته میلادی به شرکت سولارویندز (SolarWinds) نهادهای دولتی، اندیشکده ها و سازمان های غیر دولتی را در ۲۴ کشور دنیا هدف قرار داده است.مایکروسافت اعلان داشت که «این هفته شاهد حملات سایبری گروه نوبلیوم به آژانس های دولتی، اندیشکده ها، سازمان های غیر دولتی و مراکز مشاوره بودیم.» بر اساس اعلام شرکت مایکروسافت، این موج از حملات نزدیک به ۳ هزار حساب ایمیل را در بیش از ۱۵۰ سازمان هدف قرار داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *