جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

رسانه‌ها؛توافق آ.سه.‌آن و کودتاچیان میانمار و…

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:توافق رهبران آ.سه.‌آن و حاکم نظامی میانمار برای پایان دادن به بحران، اعزام فرستاده آ.سه.آن به میانمار، ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از ادامه تنش‌ها در دریای چین جنوبی، اقدام بایدن در تایید نسل کشی ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی و واکنش مقامات ترکیه به آن، اظهارات اردوغان  درباره عملیات جدید ارتش ترکیه در شمال عراق، هشدار ژنرال‌های فرانسوی به ماکرون، گفتگوی پوتین و پاشینیان درباره مناقشه قره‌باغ، آغاز مذاکرات برای تشکیل دولت بدون نتانیاهو، اعزام کاروان بزرگ نظامی آمریکا به سوریه، واکنش چین به لغو دو قرارداد ابتکار «کمربند و جاده»  از سوی استرالیا، هشدار گوترش به مقامات لبنان درخصوص تشکیل فوری دولت، تاکید چین بر حذف تحریم های ایران و واکنش کاخ سفید به تحرکات ضد برجامی اسرائیل از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله: رهبران کشورهای جنوب شرقی آسیا در اجلاس آ.سه‌.آن با مین آنگ هلینگ، رهبر نظامیان کودتاچی دیدار و اعلام کردند در مورد طرحی برای پایان دادن به بحران به توافق رسیده‌اند. این اولین سفر خارجی ژنرال مین آنگ هلینگ، پس از کودتای نظامی در روز اول فوریه در میانمار است. دعوت از هلینگ برای شرکت در نشست سران کشورهای جنوب شرقی آسیا “آسه‌آن” در جاکارتا، پایتخت اندونزی با انتقادات فراوانی همراه شد.رهبران کشورهای آسه آن در نشست خود خواستار پایان دادن به کشتار معترضان و همچنین آزادی زندانیان سیاسی در میانمار شدند.

 ان. اچ.کی ژاپن: رهبران کشورهای اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)  توافق کرده اند تا به منظور کمک به یافتن راه حلی برای بحران جاری در میانمار در پی کودتای نظامی ماه فوریه در آن کشور، یک فرستاده ویژه به میانمار اعزام کنند. روز شنبه، سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در جاکارتای اندونزی تشکیل جلسه دادند.

خبرگزاری ایلنا: اتحادیه اروپا اعلام کرد: تنش‌ها در دریای چین جنوبی به صلح و ثبات آسیب می‌زند.اتحادیه اروپا روز گذشته -‌شنبه- چین را به زیر سؤال بردن صلح در دریای چین جنوبی متهم کرد و از تمامی طرف‌های درگیر در این منطقه خواست تا حکم دادگاهی در سال ۲۰۱۶ متعهد بمانند که حاکمیت چین بر بخش‌های بزرگی از این دریا را به رسمیت نمی‌شناسد.یک سخنگوی اتحادیه اروپا در این رابطه اعلام کرد: «تنش‌ها در دریای چین جنوبی و از جمله حضور کشتی‌های چینی در این منطقه، به صلح و ثبات آسیب می‌زند.»

یورونیوز: بایدن کشتار ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی را بعنوان «نسل کشی» به رسمیت شناخت. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیروز همزمان با یکصد و ششمین سالگرد بزرگداشت قربانیان تبعید و کشتار ارامنه در امپراطوری عثمانی، از این واقعه به عنوان «نسل‌کشی» یاد کرد. مقامات آمریکایی و برخی مسئولان کاخ سفید پیش‌تر اعلام کرده بودند که رئیس جمهوری آمریکا بنا دارد همانطور که در دوران رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود کشتار ارامنه را به عنوان «نسل کشی» به رسمیت بشناسد

آناتولی  ترکیه: وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اظهارات بایدن در خصوص وقایع 1915 را غیرقابل قبول خوانده و آن را به شدت محکوم کرد.وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره وقایع 1915 اعلام کرد: بیانیه رئیس‌جمهور آمریکا که تحت فشار گروههای رادیکال ضد ترکیه و محافل ارمنی منتشر شده را نمی‌پذیریم و به شدت محکوم می‌کنیم.

خبرگزاری تسنیم: در پی سخنان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که در آن کشتار آرامنه توسط امپراتوری عثمانی را «نسل کشتی» خوانده، ترکیه سفیر آمریکا در این کشور را فراخواند. خبرنگار الجزیره گزارش داد که آنکارا سفیر آمریکا را فراخوانده و مراتب اعتراض و محکومیت خود را از سخنان بایدن که در آن کشتار آرامنه توسط امپراتوری عثمانی را نسل کشتی خوانده بود، اعلام کرد. وزارت خارجه ترکیه نیز سخنان بایدن را بی ارزش در سطح قانون بین‌الملل خواند و تاکید کرد که طرح چنین سخنانی زخم (عمیق) روابط دوجانبه را باز می‌گذارد.

تی.آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در رابطه با عملیات نظامی علیه عناصر وابسته به ” پ. ک . ک ” در شمال عراق اعلام کرد: هدف‌مان ریشه‌کن سازی کامل نیروهای تروریستی که سعی می‌شود در مرزهای جنوبی ترکیه مستقر گردد و رفع کلیه تهدیدات ناشی از آن است.  اردوغان گفت:  هرگز تروریسم و گروه‌های تروریستی و تجریه‌طلب در آینده ترکیه، عراق و سوریه جایی نخواهند داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ژنرال‌های سابق و پرسنل ارتش فرانسه در نامه‌ای به ماکرون هشدار دادند تا در مقابل خطرات رو به افزایش انزجار در پی تنش‌های اجتماعی و افراط گرایی مذهبی اقدام کند؛ در غیر اینصورت در آینده با اوضاعی چون “جنگ داخلی” روبرو می‌شود.” ژان پی‌یر فابر-برنادک”، افسر بازنشسته ژاندارمری فرانسه در نامه‌ای سرگشاده به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور نوشت که مراقب بروز جنگ داخلی در فرانسه باشد.این نامه به امضای ۲۰ ژنرال بازنشسته و بیش از ۱۰۰۰ مقام در رسته‌های مختلف نظامی، پلیس و ژاندارمری رسیده که مدعی‌اند نمی‌توانند در شرایط کنونی بی تفاوت و منفعل باشند.

خبرگزاری مهر : سرویس مطبوعاتی کرملین امروز در بیانیه ای اعلام کرد که پوتین و پاشینیان درباره مناقشه قره‌باغ و ابتکار ایروان برای حل مناقشات سیاسی در این کشور به صورت تلفنی گفتگو کردند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز شنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.سرویس مطبوعاتی کرملین در این خصوص اعلام کرد: پوتین و پاشینیان طی این مکالمه تلفنی در خصوص ابتکار ایروان درباره حل مناقشات سیاسی در ارمنستان گفتگو کردند.

الکوثر فارسی: رهبر حزب “یمینا” از آغاز تماس‌هایش با رهبران احزاب رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت وحدت بدون حضور نخست‌وزیر این رژیم خبر داد. نفتالی بنت، رهبر حزب “یمینا” اعلام کرد که تماس‌هایش را با رهبران احزاب رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت وحدت بدون حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و رهبر حزب لیکود آغاز کرده است.

اسپوتنیک روسیه: منابع مطلع عراقی گفتند که یک کاروان نظامیان آمریکایی حامل سلاح‌ها و مهمات سنگین از عراق وارد سوریه شده است. این منابع می گویند همزمان با حرکت این کاروان بالگردهای نظامی آمریکایی نیز بر فراز آسمان پرواز می‌کردند.این کاروان با عبور از گذرگاه «التنف» در جنوب غرب عراق وارد سوریه شد.برای دومین بار در یک هفته اخیر است که آمریکا انواع سلاح و مهمات را از عراق به سوریه انتقال می‌دهد.

رادیو چین: دولت استرالیا دو توافقنامه همکاری با چین جهت اجرای ابتکار «کمربند و جاده» را لغو کرد. چین در واکنش اعلام کرد ؛ چنین رویکردی از سوی استرالیا بدین معناست که این کشور غربی که مدعی پایبندی به قرارداد است، به سادگی و به شیوه ای خودسرانه توافقنامه هایی که امضا کرده است را پاره می کند. چین افزود: استرالیا در طول سال های اخیر به تبعیت از سیاست ضد چینی آمریکا پرداخته و در اجرای این سیاست، از دیگر متحدان آمریکا نیز سبقت گرفته است.

خبرگزاری صدا و سیما: دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده که مسئولان لبنانی به مسؤلیت خود عمل کنند و دولتی تشکیل دهند که بتواند نیاز‌های ملت و انتظاراتش را برآورده کند. دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تشویق مسئولان لبنانی به تشکیل هرچه سریعتر دولت، اجرای تحقیقی بی طرفانه و شفاف درباره انفجار بندر بیروت را که مرداد ماه سال گذشته رخ داد، خواستار شد.

العالم فارسی:  رئیس هیات چین در مذاکرات برجام خاطرنشان کرده که آمریکا به عنوان طرف نقض کننده توافق هسته ای باید ابتدا تحریم‌ها علیه ایران را به طور تمام و کمال بردارد تا جمهوری اسلامی به اجرای کامل تعهداتش بازگردد.«ونگ کوان» Wang Qun سفیر و نماینده دائم چین نزد سازمانهای بین المللی مستقر در وین که ریاست هیات چین را در مذاکرات برجام برعهده دارد در مصاحبه ای به تشریح دیدگاه خود در خصوص روند گفت‌وگوها پرداخته است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید در تازه‌‌ترین اظهارنظر خود مدعی شد که هیأت رژیم صهیونیستی که قرار است به زودی به واشنگتن سفر کنند، بر مواضع دولت بایدن برای بازگشت به برجام تأثیر نخواهند گذاشت. علی‌رغم آن‌که مقام‌های رژیم صهیونیستی در روزها و هفته‌های اخیر و در جریان مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در «وین» به تکاپو افتاده و برای بحث درباره ایران قصد سفر به واشنگتن را دارند به امید آن که بتوانند در فرایند این مذاکرات اخلال ایجاد کنند، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید مدعی شده است که سفر هیأت رژیم صهیونیستی به ایالات متحده، تأثیری بر مواضع آمریکا در خصوص بازگشت به برجام نخواهد داشت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *