جدیدترین مطالب

انتقاد سناتور آمریکایی از کمک مالی به تل آویو

برنی سندرز در سنای آمریکا در مخالفت با تصویب بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، تل آویو و تایوان گفت: مردم غزه با جنایت‌های غیرقابل توصیفی مواجه هستند که اسرائیلی‌ها عامل آن هستند.

آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۴۲۶۲ شهید و ۷۷۲۲۹ زخمی افزایش یافت.

جنگ ترس

جنگ ترس

کیومرث اشتری در یادداشتی می نویسد: تحلیل پاسخ موشکی ایران به اسرائیل از منظر «تئوری ترس و تصمیم» آموزنده است. «گذر از آستانه ترس» مهم‌ترین جنبه مواجهه ایران و اسرائیل بود.
Loading

أحدث المقالات

جزئیات بسته کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری سنای آمریکا؛ سهم اسرائیل و اوکراین چقدر خواهد بود؟

هرچقدر بر سر ارسال کمک‌های جدید به اسرائیل در میان سیاستمداران آمریکایی وحدت نظر وجود دارد، اختلافات بر سر بسته‌های جدید نظامی و مالی به اوکراین میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بسیار جدی بود. با این حال مجلس سنای ایالات متحده بالاخره به بسته ۹۵ میلیارد دلاری که البته شامل ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه نیز خواهد بود رای داد.

انتقاد سناتور آمریکایی از کمک مالی به تل آویو

برنی سندرز در سنای آمریکا در مخالفت با تصویب بسته کمک مالی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، تل آویو و تایوان گفت: مردم غزه با جنایت‌های غیرقابل توصیفی مواجه هستند که اسرائیلی‌ها عامل آن هستند.

آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۴۲۶۲ شهید و ۷۷۲۲۹ زخمی افزایش یافت.

Loading

رسانه‌ها؛هشدارآمریکا و اروپا به روسیه و…

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: هشدار مشاور امنیت ملی بایدن به روسیه، افزایش تنش در روابط روسیه و جمهوری چک، درخواست روسیه از کنسول اوکراین برای خروج از خاک این کشور، تاکید پاپ بر تنش زدایی میان روسیه و اوکراین، آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران، محور نشست اتحادیه اروپا، شرط آمریکا برای رفع تحریم‌ های ایران، ارزیابی نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از مذاکرات وین، درخواست نتانیاهو از احزاب برای ائتلاف جهت تشکیل دولت آینده، امضای بزرگترین قرارداد دفاعی یونان و اسرائیل، تمجید قبرس شمالی از قدرت روز‌افزون ترکیه در منطقه، تحرکات گسترده عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، درخواست مخالفان کودتای میانمار از آ.سه. آن و اعلام تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: اتحادیه اروپا و آمریکا به بهانه وضعیت سلامت جسمانی ناوالنی روز یکشنبه فشار خود بر روسیه را افزایش دادند و مشاور امنیت ملی دولت بایدن در این زمینه به مسکو هشدار داد.جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن در گفتگو با شبکه سی ان ان با توجه به برخی گزارش ها مبنی بر اینکه سلامتی الکسی ناوالنی منتقد پوتین به سرعت در زندان رو به زوال است هشدار داد در صورت مرگ وی عواقبی برای روسیه به دنبال خواهد داشت.

یورونیوز: فرانسه و آلمان به همراه آمریکا نسبت به وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی در زندان به روسیه هشدار دادند و همزمان کنشگران حامی این منتقد کرملین، خواستار برگزاری تظاهرات در تاریخ ۲۱ آوریل (یک اردیبهشت) ‌شدند. پزشک ناوالنی، روز گذشته اعلام کرده بود که وضعیت سلامتی این مخالف دولت روسیه در اثر اعتصاب غذا به سرعت رو به وخامت و ناوالنی با خطر مرگ روبرو است.هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه در بروکسل درباره وضعیت سلامتی ناوالنی گفت‌وگو خواهند کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را اخراج می‌کند و این دیپلمات‌ها باید امشب خاک روسیه را ترک کنند. یک منبع مطلع روز یکشنبه در گفتگو با ایتارتاس اعلام کرد ویتسلاو پیوونکا Vitezslav Pivonka سفیر جمهوری چک در روسیه به وزارت امور خارجه در مسکو احضار شده است.

رادیو چین: وزارت خارجه روسیه روز شنبه از کنسول اوکراین در سن‌پترزبورگ خواست طی ۷۲ ساعت خاک این کشور را ترک کند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، واسیلی پوکوتیلو، کاردار موقت اوکراین در رابطه با اقدام غیرقانی کارمند سفارت اوکراین در سن پترزبورگ به این وزارتخانه احضار و از فرد خاطی خواسته شد از ۱۹ آوریل تا ۷۲ ساعت آینده خاک روسیه را ترک کند.

خبرگزاری ایرنا: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در واکنش به گزارش هایی درباره افزایش حضور نظامی مسکو در دریای سیاه، خواستار تنش زدایی بین روسیه و اوکراین شد.پاپ در گردهمایی عمومی میدان سنت پیتر گفت با «نگرانی عمیق» اتفاقات چند منطقه در شرق اوکراین را که در چند ماه اخیر شاهد نقض چند باره آتش بس بوده است، دنبال می کند. وی گفت: با وحشت زیاد افزایش تحرکات نظامی را مشاهده می کنم.

خبرگزاری فارس:  وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حالی امروز دوشنبه نشست مجازی برگزار می‌کنند که آخرین تحولات در زمینه مذاکرات هسته‌ای ایران و وضعیت اوکراین در دستور کار این نشست قرار دارد. علاوه بر بحث پیرامون آخرین تحولات در زمینه توافق هسته‌ای ایران، قرار است آخرین اوضاع در خصوص اوکراین و اتیوپی نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اسپوتنیک روسیه: کاخ سفید اظهار داشت: تا زمانی که واشنگتن از پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اولیه خود مطمئن نشود تحریم ‌ها را بر نخواهد داشت. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز بیان داشت: گفتگوها درباره احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران در وین سازنده بوده به این معنا که همه مسائل مربوط به برنامه های هسته ای ایران و آنچه برای پیوستن مجدد ایالات متحده به این توافق ضروری است، روی میز قرار گرفت.

خبرگزاری مهر:  ظاهراً مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در نشستی به ارزیابی مذاکرات وین پرداخته و از احتمال احیای کامل برجام ابراز نگرانی کرده‌اند. وبگاه آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که مقامات اطلاعاتی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی معتقدند که مذاکرات وین می‌تواند به بازگشت آمریکا به برجام و احیای توافق هسته‌ای منجر شود و طی نشست کابینه امنیتی این رژیم، از این بابت ابراز نگرانی کرده‌اند.این در حالی است که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را متقاعد کند که از فشارها علیه ایران، نکاهد.

خبرگزاری ایلنا:  نخست وزیر رژیم صهیونیستی رؤسای دو حزب «یمینا» و «آرزوی جدید» را به ائتلاف با خود برای تشکیل دولت جدید فرا خواند. «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «نفتالی بنت»، رئیس حزب «یمینا» و «گدعون سائر»، رئیس حزب «آرزوی جدید» خواست که برای تشکیل دولت جدید به وی ملحق شوند. نتانیاهو با انتشار یک فایل ویدیوئی خطاب به بنت و سائر نوشت: «بیائید یک دولت راست قوی که اسرائیل در این مرحله به آن نیاز دارد، تشکیل دهیم.»

دویچه وله: اسرائیل و یونان با هدف بسط و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی و دفاعی خود بزرگترین توافقنامه تأمین نیازهای دفاعی را امضا کردند. پیش از آن وزیران دفاع کشورهای امارات، قبرس، یونان و اسرائیل با یکدیگر ملاقات کرده بودند. اسرائیل اعلام کرد قراردادی در حوزه دفاعی میان این کشور و یونان با ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار به امضا رسیده است.

آناتولی  ترکیه: ارسین تاتار، رئیس‌جمهوری ترک قبرس شمالی ضمن تمجید از قدرت روز‌افزون ترکیه در منطقه تاکید کرد که با حمایت‌های آنکارا با دست پر و قدرت بیشتری در کنفرانس غیر رسمی قبرس در ژنو شرکت خواهند کرد.نهاد ریاست جمهوری ترک قبرس شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارسین تاتار در نشست مجازی انجمن روابط اقتصادی اوراسیا با موضوع “چشم‌انداز استراتژیک جمهوری ترک قبرس شمالی”شرکت کرد و اظهار داشت: با افزایش قدرت ترکیه در منطقه و پشتیبانی آنکارا از ما، می توانیم با دست پر و قدرتمندتری در کنفرانس غیر رسمی قبرس در ژنو حضور یابیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع از تحرکات گسترده عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب طی نشست آتی این اتحادیه به میزبانی الجزایر خبر دادند. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه ۱۷ آوریل پیام‌های تبریکی را از تعدادی از رهبران جهان از جمله رهبران عرب به مناسبت عید “جلاء” دریافت کرد.محمد ولد الشیخ الغزوانی، رئیس‌جمهور موریتانی در پیام تبریکی به بشار اسد بر ادامه تلاش‌ها برای تقویت روابط با سوریه تأکید کرد.

خبرگزاری تسنیم: مخالفان کودتای ارتش در میانمار از کشورهای عضو آ.سه.آن خواستند تا تنها با دولت جدید اتحاد ملی میانمار مذاکره کند. یک مقام دولت اتحاد ملی میانمار اعلام کرده که همسایگان این کشور اگر خواهان کمک به حل ناآرامی های پس از کودتای اول فوریه هستند باید با دولت جدید اتحاد ملی مذاکره کرده و ارتش را به رسمیت نشناسند. روز شنبه وزارت خارجه تایلند گزارشی مبنی بر تمایل ژنرال مین آنگ هلینگ، فرمانده ارتش میانمار برای شرکت در اجلاس آسه آن منتشر کرد.

ان. اچ.کی ژاپن:انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز ۲۶ مه برگزار می شود. سوریه روز بیست و ششم ماه مه (پنجم خرداد) انتخاباتی برگزار می کند که انتظار می رود طی آن رئیس جمهور بشار اسد برای دور چهارم پیروز شود.نامزدها می توانند تا روز ۲۸ آوریل ثبت نام کنند. بر اساس قوانین سوریه، کسانی که مایلند در انتخابات نامزد شوند باید حداقل ۱۰ سال ساکن این کشور بوده باشند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *