جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

رسانه‌ها؛ نگرانی غرب از همکاری راهبردی ایران و چین و …

۱۴۰۰/۰۱/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین – رسانه‌ها: نگرانی غرب از همکاری‌های راهبردی ایران و چین، تداوم تحرکات نظامی و دیپلماتیک در یمن، اعلام آمادگی دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات زودهنگام در صورت آمادگی طالبان و ... از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می‌کنیم.

تسنیم: جایگاه ویژه ایران در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار جایگاه استثنایی چین در نظام بین‌الملل، تدوین و امضای چنین سندی را که نقشه راه همکاری‌های دوجانبه در افق ۲۵ ساله را مشخص کرده به رخدادی مهم و قابل توجه تبدیل نموده است؛ اما چرا همکاری‌های راهبردی ایران و چین موجب نگرانی غربی‌ها شده است؟

مهر: دستیار وزیر امورخارجه در امور آسیا و اقیانوسیه با بیان اینکه سند همکاری ایران و چین ماهیت قرارداد/ موافقتنامه ندارد، گفت: انتشار اسناد غیرتعهدآور چندان متداول نیست.

تسنیم: وزارت خارجه چین با اشاره به امضای سند همکاری جامع تهران- پکن خاطر نشان کرد این سند باعث ارتقای منافع دو ملت می‌شود.

ایلنا: سخنگوی وزارت خارجه چین: همکاری ایران و چین به افزایش منافع دو ملت منجر می‌شود

تسنیم: سخنگوی گمرک گفت: چین، اولین شریک تجاری کشورمان در سال ۱۳۹۹ بود که ۳۰ میلیون و ۱۲۸هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیارد و ۷۱۵میلیون دلار با آن تبادل کالای غیرنفتی داشتیم.

ایلنا: بلومبرگ در تحلیلی به توافق اخیر ایران و چین پرداخت‌‌ و نوشت: همکاری ایران و چین می‌تواند چالشی جدی برای دولت ایالات متحده باشد.

تسنیم: مشخصات برنامه همکاری جامع ایران و چین چیست؟ آیا این سند علیه کشور ثالثی است؟ چرا متن سند منتشر نمی‌شود؟ آیا این سند به معنای عدول از شعار نه شرقی و نه غربی است؟

ایلنا: روزنامه نیویورک تایمز نوشت: توافق منعقد شده میان ایران و چین فرصت نفوذ و سرمایه گذاری بیشتر در خاورمیانه را برای پکن فراهم کرده است. چین در این توافق متعهد به سرمایه‌گذاری‌های چشم‌گیر در ایران شده است.

تسنیم: هنری کیسینجر، وزیر خارجه اسبق آمریکا به مقامات کشور خود توصیه کرد با چین در مورد نظم نوین جهانی به تفاهم برسد و در غیر این صورت بنا بر گفته وی جهان وارد مرحله خطرناکی خواهد شد همانند آنچه قبل از جنگ جهانی اول رخ داد.

فارس: یک خبرگزاری روسی در گزارشی به افزایش اقدامات خصمانه آمریکا اشاره کرد و نوشت که لحن خصمانه واشنگتن با تشکیل مثلث راهبردی «روسیه-چین- ایران» افزایش یافته است.

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از تحریم‌های متقابل چین علیه دو عضو کمیسیون آمریکا در آزادی مذهبی بین‌المللی، آن را بی‌پایه و اساس خواند.

مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر محمدجواد ظریف به دوشنبه پایتخت تاجیکستان و حضور در نشست وزرای‌ خارجه کشورهای عضو ابتکار «قلب آسیا» درباره افغانستان، خبر داد.

تسنیم: محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی و رئیس شورای انقلاب یمن از توافق راهبردی ایران و چین استقبال کرد.

ایسنا: پهپادهای جاسوسی ائتلاف عربی ضد یمن بامداد امروز (یکشنبه) فرودگاه شهر حدیده را هدف قرار دادند.

خبرگزاری صداوسیما: وزیر نفت و معادن یمن خسارت‌های ناشی از جنگ و محاصره در بخش نفت و گاز و معادن را فراتر از ۴۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون دلار ارزیابی کرد.

ایلنا: نمایندگان آمریکا و سازمان ملل متحد در امور یمن برای رایرنی با مقام‌های عربستان درباره بحران یمن وارد ریاض شدند.

خبرگزاری صداوسیما: شورای عالی امور بشردوستانه در یمن اعلام کرد ما طی شش سال گذشته شاهد هیچ گونه تحرکی از سمت سازمان ملل متحد برای توقف تجاوز به یمن نبودیم.

ایسنا: نائب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: نبرد مأرب به زودی به اهداف خود خواهد رسید.

تسنیم: مبلغ بارز سعودی با اشاره به جنایت‌های آل سعود از تلاش و آمادگی مخالفان سعودی برای سرنگونی نظام آل سعود و تشکیل نظام دموکراتیک خبر داد.

تسنیم: رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به طرح اشرف غنی گفت که اگر طالبان آمادگی لازم را داشته باشد، می‌توانیم به سوی برگزاری انتخابات زودهنگام برویم.

تسنیم: سخنگوی طالبان اعلام کرد که نیروهای دولتی در حمله به مناطق مختلف ولایت «خوست» در شرق افغانستان غیرنظامیان را هدف قرار داده است بنابراین نهادهای حقوق بشری باید به این رویداد واکنش نشان دهند.

تسنیم: در حالی که در آستانه نشست ترکیه طرح حکومت انتقالی یا مشارکتی در افغانستان پررنگ شده است، رئیس جمهور این کشور گفت که هیچ کسی نمی‌تواند حکومتی را از طریق فشار و زور بر مردم تحمیل کند.

تسنیم: نشریه «هیل» در مطلبی نوشت که ریشه تمام مشکلات افغانستان در پاکستان است بنابراین علیه این کشور باید اقدامات لازم انجام شود.

تسنیم: در حالی که قرار است دادگاه نتانیاهو در روزی که رئیس رژیم صهیونیستی به توصیه نمایندگان جدید کنست(پارلمان) گوش می‌دهد برگزار شود همپیمانان وی نیز درباره رویکرد خروج از بحرانش به شدت اختلاف دارند.

ایسنا: راهپیمایی‌های اعتراضی که شنبه در ده‌ها شهر در سراسر ایالات متحده برگزار شد، بر لزوم خاتمه خشونت‌ها علیه آسیایی‌ها در بحبوحه حملات نژادی پراکنده علیه آسیایی‌ها، آمریکایی آسیایی‌ها و مردم جزایر پاسیفیک تاکید کرد.

ایسنا: ترکیه روز شنبه خشونت‌بارترین سرکوب علیه معترضان دموکراسی‌خواه میانماری را که رژیم نظامی حاکم در روز نیروهای مسلح به نمایش گذاشت، محکوم کرد. این خشونت‌ها با انتقاد دبیرکل سازمان ملل هم روبرو شد.

خبرگزاری صداوسیما: نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد، اکثریت نسبی اقلیت‌های قومی در انگلیس معتقدند خانواده سلطنتی این کشور نژادپرست است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *