جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

وزیر خارجه ایران درباره حمله اسرائیل: پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، پهپادهای ساقط شده بر فراز کشور خود را اسباب بازی خواند، اما خاطرنشان کرد که ایران همچنان در حال بررسی است که کدام کشور آنها را ارسال کرده است.

Loading

رسانه ها ؛ ادامه چین هراسی در دولت بایدن و…

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید وزرای خارجه و دفاع آمریکا بر مقابله با چین، ابراز رضایت بایدن از نشست با سران هند، ژاپن و استرالیا، برگزاری گفتگوهای ملی فلسطین در قاهره،  افزایش تنش در مناسبات اسرائیل و اردن،  شکست انتخاباتی حزب مرکل، توقف تزریق واکسن آسترازنکا درایرلند و هلند، تظاهرات ضد کودتا در میانمار و کشته شدن 38 معترض دیگر، لغو سفر نتانیاهو به امارات  به خاطر ترس از موشک‌های یمنی، حمله جدید پهپادهای یمن به جنوب عربستان، تلاش آنکارا برای افزایش نفوذ در افغانستان، برگزاری دومین رزمایش دریایی مصر و فرانسه در دریای سرخ، حمله موشکی به مواضع  ترکیه در شمال سوریه و  استقرار دومین اسکادران جنگی هند در بنگال غربی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: وزرای خارجه و دفاع آمریکا که قرار است روز دوشنبه سفری دوره‌ای به ژاپن و کره جنوبی را آغاز کنند، در یک مطلب مشترک بر لزوم همکاری واشنگتن با متحدانش برای مقابله با «تجاوزگری چین» تاکید کردند.آنتونی بلینکن و لوید آستین وزرای خارجه و دفاع آمریکا در آستانه سفر به ژاپن و کره جنوبی هدف از این سفر را مقابله با تهدیدات چین و کره شمالی خواندند. وزرای خارجه و دفاع آمریکا در «واشنگتن پُست» نوشتند: «رئیس‌جمهور جو بایدن در همان روز اول آغاز به کار خود بر تعامل مجدد آمریکا با بقیه جهان تاکید کرده است چرا که این موضوع برای ما به منظور روبرو شدن با چالش‌های جهانی عصرمان حیاتی است».

خبرگزاری ایلنا: رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که نشست روز جمعه با سران هند، ژاپن و استرالیا بسیار خوب برگزار شده است. «جو بایدن» در جمع خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره روند نشست چهار‌جانبه امنیتی با سران هند، ژاپن و استرالیا گفت: «همه چیز خوب پیش رفت و به نظر می رسید همه بسیار خوشحال هستند.»کشورهای مذکور در نخستین نشست خود درباره مقابله با چالش‌ها در دو اقیانوس هند و آرام به صورت مشترک توافق کردند.

خبرگزاری مهر : سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با بیان اینکه دور دوم گفتگوهای ملی فلسطینیان امروز دوشنبه در قاهره برگزار می شود، گفت: بررسی برگزاری انتخابات، محور اصلی این گفتگوها خواهد بود. فوزی برهوم  در این خصوص گفت: یکی از محورهای اصلی گفتگوهای ملی در قاهره، پایتخت مصر بررسی مسأله برگزاری انتخابات در فلسطین خواهد بود. گروه های فلسطینی در دور اول گفتگوها نیز پیرامون این مسأله بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری از تنش در روابط رژیم صهیونیستی و اردن در پی اقدام امان برای جلوگیری از عبور هواپیمای حامل نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از آسمان اردن به امارات خبر دادند. شبکه عبری زبان والا فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به ممانعت اردن از عبور هواپیمای او از آسمان این کشور، دستور داده تا اجازه عبور هواپیماهای اردنی از آسمان فلسطین اشغالی را ندهند.

العالم فارسی: نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات ایالتی در دو ایالت آلمان نشان می‌دهد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل بدترین نتایج خود را از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون کسب کرده است. نتایج مقدماتی برگزاری انتخابات ایالتی در دو ایالت آلمان نشان می‌دهد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل بدترین نتایج خود را از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون کسب خواهد کرد.

یورونیوز: ایرلند و هلند اعلام کردند که در پی گزارش چند مورد جدی لختگی خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن کووید۱۹ را موقتا متوقف می‌کنند.با آن که آسترازنکا در فهرست واکسن‌های مورد تأیید اتحادیه اروپا برای بیماری کروناست، اما تاکنون دانمارک، نروژ و چند کشور اروپایی دیگر تزریق این واکسن را به طور موقت متوقف کرده‌اند.

آناتولی  ترکیه: در پی مداخله مسلحانه غیرمتعارف نیروهای میانمار علیه معترضان به کودتا دست‌کم 38 نفر جان باختند. تظاهرات و اعتراضات به کودتاچیان همچنان ادامه دارد. میانمار از سوی آمریکا تحریم شده است.

ایران پرس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت از ترس احتمال شلیک موشک توسط انصارالله یمن، از برنامه سفر هفته گذشته به امارات صرف نظر کرد. بنیامین نتانیاهو به کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در خصوص دلیل لغو سفر پنجشنبه گذشته به امارات، گفت «یک هفته پیش مشکلاتی در آسمان عربستان سعودی وجود داشت.»پیشتر دلایل دیگری درباره لغو این سفر اعلام شده بود.از زمانی که اسرائیل و امارات در سپتامبر 2020 توافق صلح برای عادی‌سازی روابط را امضا کردند، نتانیاهو 4 بار درصدد سفر به امارات بود که هر 4 بار این سفر لغو شد.

الکوثرفارسی: سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار گرفتن فرودگاه بین‌المللی «ابها» و پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان خبر داد. یگان پهپادی ارتش یمن صبح امروز (دوشنبه) فرودگاه بین‌المللی «ابها» و پایگاه نظامی «خمیس مشیط» در جنوب عربستان را هدف قرار داده است.یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این ارتباط گفت که این حمله در چارچوب حق مشروع و طبیعی یمنی‌ها برای پاسخ به جنایات‌ سعودی‌ها و ادامه محاصره علیه یمن صورت گرفته است.

خبرگزاری صدا و سیما: وزاری امورخارجه افغانستان و ترکیه برای برگزاری نشست مشترک گسترش همکاری‌های دو جانبه به توافق رسیدند. وزارت امور خارجه افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه این کشور و مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای  وی درباره تشکیل جلسه در سطح وزرا توافق کردند. اتمر گفت: کابل به آنکارا به عنوان یک طرف قابل اعتماد برای میزبانی نشست آینده گفتگو‌های صلح افغانستان نگاه می‌کند. وزیر امور خارجه ترکیه هم در این تماس تلفنی تاکید کرد: نشست در این کشور، جایگزین فرآیند دوحه برای مذاکرات صلح افغانستان نخواهد بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نیروی دریایی مصر و فرانسه دومین رزمایش مشترک خود را ظرف کمتر از یک هفته در دریای سرخ برگزار کردند. دومین رزمایش یگان دریایی مصر و فرانسه در دریای سرخ با مشارکت رزم‌ناو مصری “سجم الفاتح” و ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه برگزار شد.در بیانیه مصرآمده است: رزمایش‌های مشترک اخیر نشان دهنده عمق روابط دوجانبه میان مصر و فرانسه و تلاش مداوم برای حفظ امنیت و ثبات دریایی در منطقه است.

دویچه وله: دو شهر جرابلس و الباب در شمال سوریه که در اشغال نیروهای ترکیه قرار دارند، هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه، این موشک‌ها از نزدیکی حلب در منطقه‌ای که در دست نیروهای بشار اسد است، شلیک شده‌اند.

 خبرگزاری ایرنا: نیروی هوایی هند اواخر فروردین دومین اسکادران جنگنده های فرانسوی رافائل را در پایگاه هوایی “هاسیمارا” در بنگال غربی مستقر می کند. اولین اسکادران از جت‌های رافائل در پایگاه نیروی هوایی “آمبالا” مستقر شده است. اولین گروه متشکل از پنج فروند جنگنده رافائل روز ۲۹ ژوییه (هشتم مرداد ماه) نزدیک به چهار سال پس از امضای قرارداد هند با فرانسه برای خرید ۳۶ فروند از این هواپیماها تحویل دهلی نو شد.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *