جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading

اهداف پنهان سیاست بایدن در قبال جنگ یمن

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شوراي راهبردي آنلاين-گفتگو: يك كارشناس مسائل خاورميانه درباره تفاوت سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا در قبال یمن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و جو بایدن گفت: سیاست بایدن در خصوص پایان جنگ یمن به مسائل حقوق بشری مربوط نمی‌شود، بلکه وی به دنبال آن است که با پایان دادن به این جنگ به متحد خود عربستان سعودی که در این بحران گرفتار شده است، کمک کند.

سید رضا میرابیان در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد: «سیاست ایالات متحده آمریکا در دوران دونالد ترامپ، درواقع تامین منافع خود با همسویی با عربستان سعودی در یمن بود. بدین معنا که برای آمریکایی‌ها مهم نبود که جنگ یمن ادامه داشته باشد یا برنده‌ای نداشته باشد. آنچه که برای ایالات متحده آمریکا اهمیت داشت فروش تسلیحات به عربستان بود، لذا به نتایج جنگ توجهی نداشتند و از این رو چشم خود را بر روی تمامی اقدامات عربستان در یمن از جمله نقض حقوق بشر، کشتار مردم بی‌دفاع و محاصره یمن بسته بودند.»

میرابیان با اشاره به اینکه گفته می‌شود بایدن فروش سلاح به عربستان را متوقف کرده، گفت: «باید توجه داشت که بایدن نیز همان سیاست‌ها را در قبال فروش تسلیحات دنبال می‌کند و این مسئله که گفته می‌شود فروش تسلیحات را به عربستان قطع کرده‌اند صحت ندارد؛ زیرا همچنان فروش تسلیحات آمریکا به عربستان ادامه دارد و تنها دو مورد قرارداد تسلیحاتی از جمله بمب‌های هوشمندی که محمدبن‌سلمان در اواخر دوره ترامپ خریداری کرده بود را تعلیق کرده است.»

این کارشناس ادامه داد: «تیم بایدن در مورد ادامه جنگ در یمن یک دیدگاه مشترک دارند مبنی بر اینکه چون از یک سو این جنگ نتیجه‌بخش نیست و پیروز هم ندارد و از سوی دیگر عربستان در این جنگ خسارت دیده و موقعیتش را از دست داده، باید برای نجات این کشور وارد شوند.»

به گفته میرابیان، اکنون آمریکایی‌ها در دوران بایدن به دنبال آن هستند که یک راهکار سیاسی برای حل بحران یمن پیدا کنند و همپیمان خود یعنی عربستان را از این گردابی که بدان دچار شده و پایان آن نیز مشخص نیست، نجات دهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه مسائل حقوق بشری، پوششی برای آمریکا است تا بتواند اهداف خود را پیش ببرد، تأکید کرد: «اگر واقعا آمریکا در این موضوع جدی است، چرا تحریم یمن را لغو نمی‌کند؟ یا چرا بمباران عربستان علیه این کشور را متوقف نمی‌کند؟ امروز شاهد بمباران شدید از سوی عربستان در مارب هستیم و در عین حال کشتی‌های حامل مواد غذایی برای یمنی‌ها نزدیک یک سال است در دریای سرخ سرگردان است، اما سعودی‌ها اجازه ورود آن‌ها به بندر الحدیده را نمی‌دهند.»

وی ادامه داد: «اگر واقعا دولت بایدن در مسائل حقوق بشری جدی است، در وهله نخست باید اجازه دهد که کالاها و مواد غذایی وارد بندر الحدیده شود و بمباران‌ها متوقف شود.»

این کارشناس در رابطه با واکنش انصارالله یمن به سیاست‌های بایدن در خصوص جنگ در این کشور گفت: «انصارالله ضمن آنکه از هرگونه راه‌حل سیاسی استقبال کرده، اما شرط راه حل سیاسی را قطع بمباران‌ها و لغو تحریم‌ها دانسته است. اکنون برای انصارالله دیگر آتش بس بدون لغو تحریم و توقف بمباران‌ها در اولویت نیست و این گروه اخیرا صراحتا عنوان کرد که نمی‌توانند در سایه بمباران و تهدید به مذاکرات سیاسی ادامه دهد. بنابراین بحث آتش‌بس برای انصارالله همچون یک مقدمه است که در ادامه آن حتما باید لغو تحریم‌ها و توقف بمباران‌ها صورت بگیرد و گرنه هیچ ارزشی برای انصارالله نخواهد داشت.»

میرابیان در خصوص چشم‌انداز بحران در یمن با روی آمدن دولت جو بایدن و سیاست‌های اعلامی‌اش نیز توضیح داد: «این که فکر کنیم در آینده‌ای نزدیک صلحی در یمن برقرار شود، بسیار بعید است؛ اما امیدوار هستیم که شاهد یک آتش‌بس بلندمدت در این کشور باشیم؛ یعنی مذاکرات آغاز شود و آمریکا، سعودی‌ها را مجبور کنند که بمباران‌ها را متوقف و تحریم‌ها را لغو کنند.»

وی در رابطه با خارج کردن نام انصارالله از لیست گروه‌های تروریستی نیز گفت: «این اقدام نیز برای اهداف خود آمریکایی‌ها صورت گرفت، زیرا آن‌ها نمی‌توانستند با یک گروه به اصطلاح تروریستی وارد مذاکره شوند و بنابراین بایدن انصارالله را از لیست داخلی گروه‌های تروریستی خارج کرد تا با آن‌ها وارد گفتگو و مذاکره شوند.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *