جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای عملیات تلافی جویانه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و در خصوص حمله اسرائیل به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است.

ببینید | توهین نتانیاهو به دانشجویان آمریکایی؛ نخست وزیر اسرائیل عصبانی شد

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» منبع: نورنیوز

موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در خصوص سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا گفت: سفر هیئت عالی به پاکستان و سری‌لانکا در مقطع فعلی راهبردی و برای آینده روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای بسیار مهم و تعیین کننده است.

Loading

رسانه ها ؛ بیانیه پایانی نشست قاهره  و…

۱۳۹۹/۱۱/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید اتحادیه عرب بر توقف فوری شهرک سازی، تصویب طرح خرید تجهیزات پیشرفته نظامی از آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، لغو تصمیم ترامپ درباره ماموریت نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه، ارتقای برنامه هسته ای –موشکی کره شمالی، رزمایش مشترک ناوگروههای تهاجمی آمریکا در دریای جنوبی چین، استقبال روسیه از تشکیل دولت جدید لیبی، گفتگوی مودی و بایدن درباره کرونا و تغییرات اقلیمی، بازگشایی گذرگاه رفح  از سوی مصر، مخالفت سبزهای آلمان با نورد استریم۲، اخراج سه دیپلمات روس از آلمان، سوئد و لهستان، رزمایش مشترک ترکیه و پاکستان، تلاش برای برگزاری اجلاس سران چین و کشورهای اروپای مرکزی و شرقی، اولین سخنرانی  فرمانده ارتش میانمار بعد از کودتا، تکرار زیاده‌خواهی آمریکا درباره برجام  و گزافه گویی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران و حزب‌الله از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: وزرای امور خارجه اتحادیه عرب درپایان نشست اضطراری قاهره، از حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت کرد. شورای وزیران امور خارجه اتحادیه عرب از مخالفت این اتحادیه با هر نوع تصمیم و طرح یک جانبه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان خبر داد.پایگاه خبری البوابه نیوز نوشت: این شورا مخالفت خود را با هر نوع تصمیم یا طرح یک جانبه اسرائیلی که می‌تواند سبب سلب حقوق فلسطینیان شود، مخالف قوانین بین المللی باشد و یا طرح تشکیل دو کشور مستقل را ناکارآمد کند، اعلام کرد.

تی.آر.تی ترکیه: خرید تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکا در کنست  اسرائیل تصویب شد.کابینه امنیتی اسرائیل طرح خرید و تامین تجهیزات پیشرفته نظامی از آمریکا به ارزش 9 میلیارد دلار به منظور تقویت نیروی هوایی خود را تصویب کرد. بر اساس گزارش شرکت عمومی پخش‌همگانی اسرائیل، این طرح با تاخیر سه ساله تصویب به تصویب رسید.در این نشست طرح خرید تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله بالگرد، هواپیماهای سوخت‌رسان و جنگنده‌های جدید از آمریکا با تصویب رسید.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): پنتاگون تصمیم ترامپ درباره ماموریت نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه را لغو کرد .وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در راستای اصلاح اهدافی که رئیس جمهوری سابق این کشور برای نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه تعیین کرده بود، اعلام کرد، این نیروها دیگر مسؤولیتی در قبال حفاظت از نفت سوریه ندارند و تنها وظیفه آنها مبارزه با داعش است.

خبرگزاری مهر : گزارشی که به کمیته تحریم های کره شمالی شورای امنیت ارائه شده، حاکی از ارتقای توانمندی های موشکی- هسته ای کره شمالی طی یک سال گذشته است. در این گزارش، همچنین، پیونگ یانگ به سرقت ۳۰۰ میلیون دلار از طریق حملات سایبری متهم شده است.ادعا می شود که طی سال ۲۰۲۰، کره شمالی علاوه بر تولید مواد شکاف پذیر هسته ای، تاسیسات اتمی خود را حفظ کرده و زیرساخت های موشک های بالستیک را نیز تقویت کرده است.

خبرگزاری فارس: درست چند روز پس از عبور جنجالی ناوشکن آمریکا از تنگه تایوان، نیروی دریایی این کشور از رزمایش مشترک دو ناوگروه تهاجمی در دریای جنوبی چین خبر داد. نیروی دریایی ایالات متحده با اشاره به اولین عملیات دو ناوگروه متفاوت ایالات متحده در این آبراه شلوغ از ژوئیه ۲۰۲۰ تاکنون مدعی شده است که ناوگروه تهاجمی «تئودور روزولت» و ناوگروه تهاجمی «نیمیتز» انبوهی از تمرین‌های نظامی را با هدف افزایش قابلیت همکاری بین ناوگروههای آمریکایی و همچنین افزایش قابلیت‌های فرماندهی و کنترل انجام داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای همکاری فعال با دولت وحدت ملی لیبی خبر داد. لاوروف در تماس تلفنی با «محمد منفی»  رئیس شورای ریاستی  و «عبدالحمید دیبیه » نخست وزیر جدید لیبی گفت: مسکو آماده همکاری فعال با دولت موقت وحدت ملی لیبی است تا بحران این کشور هرچه سریع تر پایان یابد.« سرگئی لاورف»  با بیان اینکه روسیه از جمله کشورهایی بوده که از تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی استقبال کرد‌ه‌ است، اظهار داشت : این دولت وظایف مهمی به عهده دارد که انجام آنها چندان آسان نیست.

خبرگزاری ایرنا: رئیس‌ جمهوری آمریکا و نخست‌ وزیر هند طی تماسی تلفنی در مورد برخی مهم ترین موضوع های مورد توجه دو کشور از جمله راه های مقابل با شیوع کرونا، تغییرات اقلیمی و مبارزه با تروریسم گفتگو کردند. بایدن خاطر نشان کرد که دو کشور همکاری‌هایشان را در زمینه‌هایی همچون تغییرات اقلیمی، بازسازی اقتصاد جهان در راستای منافع مردم‌ و مبارزه با تروریسم جهانی گسترش می دهند. رییس جمهوری آمریکا و نخست‌ وزیر هند همچنین توافق کردند که به همکاری‌های نزدیک دو کشور برای ارتقاء یک منطقه آزاد هند- پاسیفیک ادامه دهند.

العالم فارسی: دولت مصر به منظور نشان دادن حسن نیت خود همزمان با آغاز گفت‌وگوهای ملی فلسطین در قاهره، گذرگاه مرزی رفح را بازگشایی کرد. «ولید العوض» عضو دفتر سیاسی حزب الشعب فلسطین ضمن تشکر از مصر به دلیل بازگشایی گذرگاه مرزی رفح به منظور کاهش درد و رنج مردم محاصره شده غزه، این اقدام مصر را نشانه سیر مثبت و درست گفت‌وگوهای قاهره دانست.گذرگاه رفح یکی از هفت گذرگاه نوار غزه، تنها کانال ارتباطی ساکنان غزه است که از سال ۲۰۰۶ تاکنون تحت محاصره هوایی، دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

یورونیوز: آلمان ممکن است پس از برگزاری انتخابات فدرال در ماه سپتامبر، پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم۲» را متوقف کند. بنا بر گزارش بلومبرگ، سبزها که از احزاب بزرگ چپ میانه در این کشور محسوب می‌شوند، خواستار توقف این پروژه شده‌اند. در میان دو حزب بزرگ دیگر یعنی دموکرات مسیحی‌ و حزب دموکرات آزاد نیز شماری مخالف دیده می‌شود.پروژه «نورد استریم۲» شامل ساخت و بهره برداری از دو شاخه اصلی خط لوله گاز به طول ۱۲۲۰ کیلومتر و با ظرفیت کلی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال است که از سواحل روسیه و از مسیر دریای بالتیک تا آلمان کشیده می‌شود.

دویچه وله: در واکنش به اخراج یک دیپلمات آلمانی از مسکو، یک کارمند سفارت روسیه در برلین باید آلمان را ترک کند. استکهلم و ورشو هم به اقدام مشابهی دست زده‌اند. پیش‌تر دولت روسیه دستور اخراج سه دیپلمات این سه کشور را صادر کرده بود. وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که یک دیپلمات روسی به عنوان “عنصر نامطلوب” باید هر چه زودتر آلمان را ترک کند.

آناتولی  ترکیه:  رزمایش نظامی مشترک ترکیه و پاکستان «آتاترک 2021» در منطقه تربیلا در ایالت خیبر پختونخوا آغاز شد.روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز رزمایش نظامی مشترک ترکیه و پاکستان «آتاترک 2021» در منطقه تربیلا در ایالت خیبر پختونخوا خبر داد.این رزمایش با حضور نیروهای مسلح دو کشور به مدت سه هفته برگزار خواهد شد.

رادیو چین: رئیس جمهور چک تاکید کرد : اجلاس سران چین و کشورهای اروپای مرکزی و شرقی فرصت های جدیدی برای همکاری دو طرف ایجاد می کند. میلوش زِمان در مصاحبه با رسانه های چینی گفت که جمهوری چک سازوکار همکاری چین و کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را به عنوان مکمل روابط همکاری راهبردی چین و اتحادیه اروپا می داند و معتقد است که این اجلاس فرصت های جدیدی برای همکاری های دو طرف فراهم می کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: فرمانده ارتش میانمار بعد از کودتا علیه دولت آنگ سان سوچی، رهبر این کشور، اولین سخنرانی ملی خود را ایراد کرد. ژنرال مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش در سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم از کودتای نظامی خود دفاع و علت آن را تخلفات در انتخابات سراسری سال گذشته عنوان کرد. او گفت که کمیته انتخابات، رئیس جمهور و پارلمان علیرغم درخواست های جناح او از انجام هیچ اقدامی نکردند.

ایران پرس:  وزیر خارجه آمریکا بازهم بدون اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام از ایران خواست به تعهدات کامل خود ذیل این توافق بازگردد. “آنتونی بلینکن” Antony Blinken دوشنبه شب با تکرار زیاده‌خواهی‌های همیشگی واشنگتن درخصوص ایران و برجام، مدعی شد تهران ابتدا باید به پایبندی به توافق هسته‌ای بازگردد تا واشنگتن نیز همین کار را انجام دهد.

خبرگزاری ایلنا: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به گزافه گویی علیه ایران و حزب‌الله پرداخت. بنی گانتز  علیه ایران و حزب‌الله مدعی شد: روشن کرده‌ایم  که اجازه تبدیل شدن لبنان به یک دولت تروریستی را نمی‌دهیم و هر کاری می‌کنیم تا مانع از تبدیل شدن لبنان به دولت تروریستی شویم.وی مدعی شد:ما در متوقف کردن افزایش حضور نظامی ایران در مرزهای خود و سوریه تردید  نمی‌کنیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *