جدیدترین مطالب

پیام ایران به اسرائیل: از این پس دیگر می‌زنیم

پیام ایران به اسرائیل: از این پس دیگر می‌زنیم

اعظم ملایی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اول آوریل رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد روانه سرزمینهای اشغالی کرد تا یک پیام روشن به اسرائیل بدهد؛ از این پس دیگر می زنیم؛ آن هم نه از طریق نیروهای جبهه مقاومت، بلکه مستقیم از خاکمان به سرزمین‌های اشغالیتان!

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

مرتضی موسوی خلخالی با تاکید بر این نکته می گوید که اسرائیل تنها بازیگر خاورمیانه دارای قدرت اتمی است و متذکر می‌شود که، «اگر سلسله کنش‌ها و واکنش‌ها و حملات و ضدحملات بین تهران و تل‌آویو ادامه پیدا کند تا نقطه‌ای که اسرائیل موجودیت خود را در خطر ببیند، برای استفاده از تمام قدرت خود درنگ نخواهد کرد». به همین دلیل دیپلماته پیشین کشورمان دامن زدن به شرایط کنونی را و به تبعش احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای با اسرائیل را به هیچ وجه به نفع خاورمیانه نمی‌داند، چرا که امنیت و حتی موجودیت کل غرب آسیا به شکل جدی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

اسرائیل بدون توجه به مقررات به فکر حمله به ایران خواهد بود؟

اسرائیل بدون توجه به مقررات به فکر حمله به ایران خواهد بود؟

یوسف مولایی می گوید که چون شورای امنیت بدون صدور قطع‌نامه و حتی بیانیه‌ای برای محکومیت حمله ایران به کار خود پایان داده است، از یک سو می‌تواند دست اسرائیل را برای حمله متقابل علیه ایران را ببندد. چرا که پشتوانه و چراغ سبز شورای امنیت را ندارد، اما مولایی همزمان اذعان داد که قوانین و حقوق بین‌الملل مُصرح توسط کشورها رعایت نمی‌شوند، به خصوص اسرائیل که سابقه طولانی در نادیده گرفتن قوانین و حقوق بین‌الملل دارد. از این حیث وی هشدار می‌دهد که تل‌‌آویو با برخورداری از حمایت سیاسی قدرت‌های بین‌المللی به راحتی می‌تواند این حق را برای خود متصور شوند که از توسل به زور با هر شدتی بهره ببرد. در نتیجه به گفته این حقوقدان، «اسرائیل شاید بدون توجه به آنکه شورای امنیت چه نگاهی دارد مستقیماً دست به اقداماتی بزند».

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

علی مطهری می گوید: چون اگر بنیامین نتانیاهو حمله متقابلی به ایران داشته باشد تنها به گرفتاری و بحران‌های فعلی خود اضافه کرده است. در حال حاضر اسرائیل و نتانیاهو با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان است. به همین دلیل من تصور می‌کنم که نتانیاهو مجبور است از کنار آن بگذرد و پاسخی به ایران ندهد. به هر حال اسرائیل دو هفته پیش با حمله به سفارت ایران در دمشق یک اشتباه جدی مرتکب شد و بایستی تاوان آن را می‌داد؛ اکنون هم که ایران این حمله را انجام داده است، من بعید می‌دانم که نتانیاهو بخواهد موضوع را بیش از این ادامه بدهد.

ایران تصویر جدیدی از موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در دفاع موشکی و پهپادی خودش، تصویر جدیدی را در زمینه موازنه قوا در منطقه ایجاد کرده که حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که این رژیم نمی‌تواند به تجاوزات خود ادامه دهد و هر تجاوز با هزینه سنگینی مواجه خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

محافظه کاران انگلیس همچنان به توافق نامه ضد مهاجرتی رواندا برای اخراج پناهنجویان به این کشور آفریقای شرقی با وجود بالا گرفتن انتقادها پایبند بوده و تغییرات درخواست شده توسط مجلس اعیان را رد کردند.

سازمان ملل: اسرائیل به اعمال محدودیت‌های «غیرقانونی» کمک به غزه ادامه می‌دهد

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز (سه‌شنبه) از تداوم اعمال محدودیت‌های «غیرقانونی» رژیم صهیونیستی اسرائیل در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه خبر داد.

Loading

خیانت جدید امارات به آرمان فلسطین در پوشش فرهنگی

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه بخش بزرگی از سفرهای گردشگری صهیونیست‌ها به امارات و همچنین برگزاری جشن‌های یهودی در ابوظبی پوششی برای اقدامات جاسوسی است، گفت: اماراتی‌ها تلاش می‌کنند تا با توسل به چنین اقداماتی بحث آشکارسازی روابطشان با رژیم صهیونیستی را در سطوح اجتماعی عادی جلوه دهند.

مصطفی نجفی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به برگزاری جشن‌های یهودی در امارات به فاصله کوتاهی پس از آشکارسازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی اظهارداشت: از آذر ماه امسال تقریبا اولین گروه از گردشگران صهیونیست که شامل حدود 50 هزار گردشگر بودند، وارد امارات شدند، علاوه بر آن برگزاری این جشن‌های فرمایشی هم در دستور کار اماراتی‌ها قرار گرفت. همه این‌ها را باید بخشی از پروژه مقامات این کشور با اهداف خاص ارزیابی کرد.

 

امارات نگران واکنش‌های اجتماعی نسبت به عادی سازی

وی با بیان اینکه برگزاری این جشن‌ها و همچنین ورود گسترده گردشگران صهیونیست به امارات را باید از دو زاویه بررسی کرد، افزود: اماراتی‌ها تلاش می‌کنند تا با توسل به چنین اقداماتی بحث آشکارسازی روابطشان با رژیم صهیونیستی را در سطوح اجتماعی عادی جلوه دهند تا به اصطلاح مسئله برای مردم جا بیفتد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به برخی اعتراضات مردمی در داخل و خارج امارات نسبت به آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: اماراتی‌ها اقداماتی را در حوزه امنیتی – سیاسی و سیاست خارجی‌شان پیش بردند، اما نگرانی‌ها و عدم قطعیت‌هایی در مورد واکنش‌ها به این عادی‌سازی در سطوح اجتماعی برایشان وجود دارد. اکنون نیز با این اقدامات به دنبال این هستند که نشان دهند فضای آزادی و آزادی عقاید و ادیان و فرقه‌ها در کشورشان وجود دارد؛ در حالی که امارات به شدت یک کشور کنترل شده است.

 

جشن‌های فرمایشی و هدفمند

نجفی برگزاری جشن‌های یهودی را نشانه‌ای از تکثر فرهنگی در امارات ندانست و تصریح کرد: امارات کشوری است که همه چیز در آن کنترل شده است و مسائل سیاسی – امنیتی و همینطور اجتماعی از ناحیه تفکر خاصی که در آنجا حاکم شده، کانالیزه می‌شود. این جشن‌ها بلافاصله پس از اعلام آشکارسازی روابط در دستور کار قرار گرفت و نشان داد که امارات و رژیم صهیونیستی با این برنامه‌ها اهداف امنیتی را پیگیری می‌کنند.

وی توضیح داد: صهیونیست‌ها سابقه زیادی در اقداماتی از این دست دارند و اکثر پوشش‌های جاسوسی‌شان در همین جشن‌ها، سفرهای گردشگری و نظیر این‌ها اتفاق می‌افتد. آن‌ها به دنبال فراهم کردن زمینه هایی برای پیشبرد اهداف جاسوسی خود هستند. به خصوص اینکه اگر چند سال گذشته و تردد چهره‌های صهیونیست به امارات را بررسی کنیم، این مسئله بیشتر خود را نشان می‌دهد. اولین مقامی هم که به امارات سفر کرد، رئیس موساد بود و بعد از این سفر ورود گردشگرها و برگزاری این جشن‌ها شروع شد.

 

اهداف امنیتی و جاسوسی اسرائیل و امارات

این کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: خیلی از این سفرهای گردشگری و همچنین برگزاری آن جشن‌ها در راستای پوشش اقدامات جاسوسی است. به خصوص اینکه اماراتی‌ها هم در دو – سه سال گذشته تلاش زیادی کردند که حتی با خیلی از شرکت‌های صهیونیستی و آمریکایی که در حوزه جاسوسی و امنیتی فعالیت می‌کنند، قراردادهایی ببندند و بستند.

نجفی ادامه داد: در واقع اماراتی‌ها تلاش دارند که ابوظبی و دبی را تبدیل به یک هاب اطلاعاتی – امنیتی در منطقه کنند، بنابراین باید به برگزاری این جشن‌ها و همچنین سفرهای پرشمار در قالب گردشگر به امارات از این دو بعد نگاه کرد.

وی با اشاره به اقداماتی که امارات تا کنون در راستای گسترش روابط با اسرائیل انجام داده، ادعای مقامات این کشور برای اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با هدف کمک به حل مسئله فلسطین را طنزی راهبردی عنوان کرد و افزود: اماراتی‌ها اتفاقا با این اقدام توازن قدرت در حوزه فلسطین و فلسطین اشغالی را به هم زدند و این تصمیم کاملا به ضرر فلسطینی‌ها است. به گونه‌ای که اکنون فلسطینی‌ها در موضع ضعف قرار گرفتند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در عین حال این مسئله باعث شد که همبستگی بیشتری بین گروه‌های مقاومت فلسطینی ایجاد شود، همان‌طور که رزمایشی که اخیرا برگزار کردند چنین هدفی را دنبال می‌کرد؛ یعنی احساس می‌کنند که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با اعراب همه چیز به ضررشان تمام می‌شود. در این شرایط هم ادعای اماراتی‌ها در این رابطه صرفا یک لفاظی سیاسی است و به دنبال سرپوش گذاشتن به خیانتشان به آرمان فلسطین و اقناع افکار عمومی هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *