أحدث المقالات

در کرملین انتظار دارند تلگرام توجه بیشتری به استفاده تروریست ها از این پیام رسان داشته باشد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از پاول دوروف خواست تا تلگرام را با دقت بیشتری رصد کند، زیرا این پیام رسان به طور فزاینده ای به ابزاری در دست تروریست ها تبدیل می شود.

در کرملین انتظار دارند تلگرام توجه بیشتری به استفاده تروریست ها از این پیام رسان داشته باشد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از پاول دوروف خواست تا تلگرام را با دقت بیشتری رصد کند، زیرا این پیام رسان به طور فزاینده ای به ابزاری در دست تروریست ها تبدیل می شود.

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند

وزیر دفاع پاکستان با تکرار اتهامات اسلام‌آباد علیه افغانستان مبنی بر کارشکنی حاکمان آن در مبارزه با تروریسم، خواستار تشدید کنترل مرزهای ۲ کشور شد و همسایه خود را «منبع ترور و منشأ حوادث تروریستی در پاکستان» توصیف کرد.

مشاور زلنسکی از وضعیت بد سربازان ارتش اوکراین در سراسر خط مقدم جبهه خبر داد

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای که در وب سایت نشریه NV منتشر شد، گفت: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کمبود منابع در خط مقدم جبهه در حالت در جا زدن و رکود قرار دارند.

Loading

رسانه ها ؛ وتوی بودجه در هفته های پایانی قدرت و…

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: وتوی لایحه بودجه دفاعی آمریکا از سوی ترامپ،حمایت 150 عضو کنگره آمریکا از بازگشت بایدن به برجام، بیانیه فرانسه در مورد برجام،پیام رژیم صهیونیستی به بایدن برای استفاده از فشار حداکثری علیه ایران، هشدار شدید اللحن آمریکا به رژیم صهیونیستی، درخواست اربیل از واشنگتن برای اعزام نیرو به مرزهای اقلیم کردستان عراق با سوریه، امضای قرارداد جنجالی ساخت بندر فاو عراق با شرکت کره ای، ادعای منابع صهیونیست درخصوص میانجی گیری باکو میان ترکیه و تل‌آویو، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه دولت بلاروس، روابط روسیه و آمریکا به روایت پوتین، لفاظی های جدید ترامپ ضد ایران، ادعای اف‌بی‌آی درخصوص دخالت  ایران در حملات سایبری آمریکا ، رسوایی نظامیان هلندی در افغانستان، دیدار اردوغان با نخست وزیر قبرس شمالی در بحبوحه تنش با یونان و تایید نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در بریتانیا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: با وجود حمایت گسترده کنگره آمریکا از بودجه دفاعی، ترامپ لایحه بودجه دفاعی آمریکا را وتو کرد.رئیس جمهور آمریکا لایحه ۷۴۰ میلیارد دلاری بودجه دفاعی این کشور که وزارت دفاع را سیاستگذاری می‌کند، باوجود حمایت قدرتمندانه اعضای کنگره وتو کرد.به این ترتیب، این احتمال پیش آمد که لایحه بودجه دفاعی آمریکا برای نخستین بار در ۶۰ سال گذشته تبدیل به قانون نشود.وی در پیامی به مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: «این لایحه هدیه‌ای به چین و روسیه است.»

خبرگزاری ایرنا: ۱۵۰ عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب این کشور، از تصمیم وی برای بازگشت به برجام حمایت کردند. این نمایندگان مجلس آمریکا از تعهد بایدن برای احیای رهبری و دیپلماسی آمریکا استقبال شده و آمده است:  ما موافقیم که دیپلماسی بهترین راه برای متوقف کردن و معکوس کردن برنامه هسته‌ای ایران، کاهش تنش‌ها در منطقه و تسهیل ادغام مجدد کشورمان در جامعه بین المللی است. در این نامه افزوده شده است: ما در پشتیبانی خود از انجام سریع اقدامات لازم دیپلماتیک برای بازگرداندن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران و بازگشت هر دو کشور ایران و ایالات متحده به پیروی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان نقطه شروع مذاکرات بعدی، متحد هستیم.

خبرگزاری ایلنا: وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای مدعی شد که اروپا به برجام پایبند بوده است. این وزارت خانه در مورد ایران گفت:اقدام های  اخیر ایران، تلاش‌های اروپا برای احیای توافق هسته‌ای را به خطر انداخته است ما شدیدا اظهارات ایران در مورد عدم پایبندی اروپا به برجام را تکذیب می‌کنیم.

العالم فارسی: رژیم صهیونیستی از طریق ژنرال مارک میلی رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا، به بایدن درباره خاورمیانه پیام داده است.کابینه اسرائیل از سفر اخیر ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا به تل آویو استفاده کرده و نظرات خود را در مورد تعامل آینده با ایران و همچنین عربستان سعودی و امارات به تیم رئیس جمهور بعدی آمریکا، جو بایدن منتقل کره است. این مطلب روز چهارشنبه توسط پورتال خبری آکسیوس اعلام شد.این نشریه با استناد به مقامات اسرائیلی خاطرنشان کرد که اسراییل از ایالات متحده تحت نظر بایدن برای رویکرد سخت گیرانه نسبت به ایران و ” دستیابی به توافق بهتر” با این کشور حمایت می‌کند.

الکوثر فارسی: آمریکا در هشداری شدید اللحن که به نظر می‌رسد در نوع خود بی سابقه باشد، به هم پیمان سابق خود، یعنی رژیم صهیونیستی هشدار داد.بر اساس این گزارش، یک مقام آمریکایی هشدار داد سرمایه گذاری‌های چین در شرکت‌های تکنولوژی اسرائیلی می‌تواند تهدیدی امنیتی را هم برای اسرائیل و هم برای آمریکا رقم بزند.دیوید شنکر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با ابراز نگرانی اعلام کرد چین می‌تواند فناوری‌های غیرنظامی اسرائیل را که دارای کاربرد دوگانه هستند، خریداری کند و این مسأله به طبع، تهدیدی را برای آمریکا و اسرائیل شکل می‌دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: از واشنگتن درخواست کردیم تا نیروهایی را به مرزهای اقلیم و سوریه بفرستد. جوتیار، سخنگوی اقلیم کردستان عراق از درخواست این اقلیم از واشنگتن درباره اعزام نیروهای آمریکایی به مرزهایی بین اقلیم و سوریه خبر دادو افزود: این برای اعلام حسن نیت اقلیم است که جنگ را نمی‌خواهد و خواستار حفاظت از مرزها به صورت بهتر است.

خبرگزاری مهر : منابع عراقی اعلام کردند که روز یکشنبه آینده قرارداد احداث بندر بزرگ فاو با شرکت کره ای به امضا خواهد رسید. فرحان الفرطوسی مدیر کل شرکت بنادر عراق نیز گفت: پروژه بندر بزرگ فاو براساس استاندارادها و طرح های تایید شده توسط شرکت مشاور ایتالیایی اجرا خواهد شد.

خبرگزاری فارس: برخی منابع صهیونیست مدعی تلاش‌های باکو برای ترمیم روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی شدند.به نوشته وبگاه «آکسیوس» چند مقام ارشد صهیونیستی گفتند با توجه به اینکه که ترکیه و اسرائیل نقشی مهم در پیروزی اخیر نظامی جمهوری آذربایجان بر ارمنستان ایفا کردند اینک پس از چند هفته «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان در جبران و ترمیم روابط باکو و تل آویو، دو متحد خود است.

خبرگزاری تسنیم: یک هفته پس از تصویب بسته سوم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس، وزارت خزانه داری آمریکا نیز محدودیت‌هایی را برای چند مقام و سازمان بلاروسی به اتهام سرکوب حقوق مردم این کشور، اعمال کرد. در پیامی که صبح امروز در وب سایت رسمی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده، یادآوری شده است که این تحریم‌ها به دلیل دست داشتن در تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در بلاروس و همچنین متعاقب آن، سرکوب خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز مردم این کشور اعمال شده است.

ایران پرس: رئیس جمهوری روسیه گفت روابط روسیه و آمریکا در دولت جو بایدن بدتر از وضعیت کنونی نخواهد شد. ولادیمیر پوتین در نشست وبیناری مشترک شورای حکومتی و شورای توسعه روابط و طرح‌های ملی روسیه افزود: برای روسیه روابط با آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن دشوارتر نخواهد بود.پوتین با بیان اینکه روابط دو جانبه روسیه و آمریکا در دوره بایدن بدتر نخواهد شد، اظهار داشت: باید ببینیم در چه موردی مشکل داریم و چه تهدیدی وجود دارد.

اسپوتنیک روسیه: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، ایران را مسئول حملات موشکی اخیر در عراق دانست و تهدید کرد تهران در صورت کشته شدن شهروندان آمریکایی ، جوابگو خواهد بود . ترامپ در توییتر نوشت: “سفارت ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت موشک قرار گرفت. سه موشک سقوط کرد. حدس بزنید از کجا آمده اند: ایران”

دویچه وله: پلیس فدرال آمریکا می‌گوید ایران در تلاش‌های آنلاینی برای ایجاد خشونت علیه برخی مقام‌های آمریکا بوده است که ادعای تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری توسط ترامپ و متحدانش را رد کرده‌اند کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، کریستوفر کربس، از مقام‌های پیشین امنیت سایبری آمریکا و چند مقام انتخاباتی در ایالت‌های مختلف این ادعاها را مطرح کرده اند.

آناتولی  ترکیه:  وزارت دفاع هلند خواستار آغاز تحقیق درباره اعتراف یک سرباز بازنشسته این کشور به ارتکاب جنایات جنگی نظامیان هلندی در سال 2007 در افغانستان شد. سروی هولزکن، سرباز بازنشسته ارتش این کشور که در سال 2007 در ولایت اروزگان افغانستان وظیفه انجام داده است، اعتراف کرد که به سوی غیرنظامیان آتش گشوده و امکان دارد که آنها را کشته باشد.

تی.آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ارسان سانار نخست وزیر جمهوری ترک قبرس شمالی دیدار  گفتگو کردند.این دیدار پشت دربهای بسته صورت گرفت .

 ان. اچ.کی ژاپن: بریتانیا در بین افرادی که با مسافران آفریقای جنوبی در تماس بوده اند نوع جدید دیگری از ویروس کرونا را شناسایی کرده است. مت هنکاک، وزیر بهداشت این کشور در گفت و گو با خبرنگاران گفت در دو نفر که در تماس با مسافرانی از آفریقای جنوبی بوده اند یک رشته جدید ویروس یافت شده است. در آفریقای جنوبی نیز نسخه جدیدی از ویروس کرونا در حال شیوع است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *