جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

کی یف طی 24 ساعت گذشته حدود 380 سرباز خود را در رویارویی با یگان های ارتش روسیه از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین در جریان نبرد در منطقه عملیات ویژه با گروه‌های نیروهای “غرب” و “مرکز” نیروهای مسلح روسیه حدود 380 نیروی نظامی خود را از دست دادند.

وزیر خارجه ایران درباره حمله اسرائیل: پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، پهپادهای ساقط شده بر فراز کشور خود را اسباب بازی خواند، اما خاطرنشان کرد که ایران همچنان در حال بررسی است که کدام کشور آنها را ارسال کرده است.

Loading

رسانه ها؛ فراخوان ترامپ برای اعتراض سراسری و…

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: فراخوان ترامپ برای اعتراض سراسری طرفدارانش، درخواست گوترش برای  برقراری روابط تجاری کشورها با ایران، دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا و تاکید برتداوم فشار بر ایران، هشدار شدید هند به چین، مخالفت ماکرون با نخست‌وزیری سعد حریری، دیدار «عمران خان» با نمایندگان طالبان، انتقاد اتحادیه اروپا از نقش ترکیه در لیبی و سوریه، رایزنی اردوغان و مرکل درباره روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، درخواست اتحادیه اروپا از انگلیس برای اتمام‌بخشی به مذاکرات برگزیت ، حمله پامپئو به روس‌ها ، آغاز طرح جهانی توزیع واکسن کرونا و توزیع واکسن ضدکرونا در میان کشورهای فقیر از ابتدای سال ۲۰۲۱ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس جمهور آمریکا در واپسین روز‌های خود در کاخ سفید بار دیگر با تاکید بر تقلب در طرفدارانش را به اعتراض گسترده فراخواند.وی در پیام توئیتری خود نوشت: پیتر ناوارو (مشاور تجاری کاخ سفید) گزارش ۳۶ صفحه‌ای را منتشر کرد که ادعای تقلب “بیش از اندازه” در انتخابات برای پیروزی ترامپ کرد. گزارش عالی توسط پیتر. از نظر آماری شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ غیرممکن است. اعتراض بزرگ در واشنگتن دی سی در ششم ژانویه. آنجا باشید. طوفانی خواهد بود!

خبرگزاری ایرنا: دبیرکل سازمان ملل متحد در دهمین گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ با تاکید بر ضرورت حفظ برجام، از همه کشورهای عضو این سازمان خواست در چارچوب این قطعنامه روابط تجاری و اقتصادی با ایران برقرار کنند.آنتونیو گوترش در دهمین گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که پس از توافق هسته‌ای ایران در سال ۱۳۹۴ با اجماع به تصویب رسید، بار دیگر یادآور شد این قطعنامه از همه کشورهای عضو، سازمان‎های منطقه‎ای و سازمان‎های بین‎المللی می‎خواهد تا از اجرای برجام حمایت کنند.

خبرگزاری ایلنا: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر تداوم فشار بر ایران تاکید کرد. بنی گانتز مدعی شد: حضور آمریکا در منطقه و تداوم فشار بر ایران بسیار مهم است. وی در توییتی نوشت: من میزبان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، مارک میلی بودم ما در مورد تغییرات منطقه‌ای  و اهمیت ادامه فشار بر ایران گفت‌و‌گو کردیم.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع هند با هشدار به چین درباره تنش‌های بین دو کشور در منطقه مرزی «لداخ» اعلام کرد، دهلی نو برای مواجه شدن با هر وضعیتی آمادگی کامل دارد.«راجنات سینگ» در تازه‌ترین اظهارنظر درباره تنش‌های مرزی اخیر بین این کشور و چین اعلام کرد، نیروهای مسلح هند برای مقابله با هر حمله‌ای از آمادگی کامل برخوردار هستند.در حالی که به دنبال آغاز گفت‌و‌گوهای رسمی بین دهلی نو و پکن تنش‌های مرزی کاهش یافته است، وزیر دفاع هند به چین درباره آمادگی بالای نیروهای مسلح هند برای مقابله با تجاوز احتمالی هشدار داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): چند مقام مطلع فرانسوی جزئیات جدیدی از روند تشکیل دولت جدید لبنان طبق ابتکار عمل پیشنهادی رئیس جمهوری فرانسه را فاش کردندرویترز به نقل از سه مقام فرانسوی فاش کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور ابتدا به دلیل شکست سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در انجام اصلاحات در دوره گذشته، مخالف نخست‌وزیر شدن دوباره او بوده است.

خبرگزاری مهر : سخنگوی طالبان از دیدار نخست وزیر پاکستان با هیات اعزامی این گروه به اسلام‌آباد و گفتگوی آنها درباره مذاکرات صلح افغانستان خبر داد.«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتر اعلام کرد که «ملا عبدالغنی برادر» معاون رهبر طالبان و رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه، در سفر به اسلام آباد با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، درباره روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

الکوثر فارسی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش ترکیه در لیبی و سوریه را هم سو با مصالح امنیتی این اتحادیه ندانست. «جوزپ بورل»،  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تنش‌ها در دریای مدیترانه و روابط با ترکیه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اتحادیه در سال ۲۰۲۰ بوده است و این وضعیت احتمالا در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت. بورل تاکید کرد: «روشن است که اتحادیه اروپا اگر نتواند در روابط با ترکیه توازن درستی برقرار کند موفق نخواهد شد در قاره اروپا ثبات را محقق کند.»

آناتولی  ترکیه:  رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان از طریق ویدئو کنفرانس، روابط آنکارا و اتحادیه اروپا را مورد ارزیابی قرار دادند.مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد:اردوغان در گفت‌وگو با مرکل با بیان اینکه خواستار گشودن فصل جدید در روابط با اتحادیه اروپا هستیم، از مرکل به خاطر تلاش‌های سازنده وی تشکر کرد.

تی.آر.تی ترکیه: اتحادیه اروپا اعلام کرد برای مرعیت قرار دادی که تجارت و روابط با انگلیس را در آینده مشخص خواهد کرد، در اوایل سال جدید بایستی مذاکرات ظرف چند ساعت آینده به اتمام برسد. میشل بارنیر نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت در نشست مجمع عمومی پارلمان اروپا در بروکسل ضمن اشاره به اینکه در این مرحله از مذاکرات قرار دادی که تجارت و روابط بین اتحادیه اروپا و انگلیس را در آینده معلوم خواهد کرد، سرفصل‌های سختی را مورد بحث و مذاکره قرار دادیم گفت: باید در مقابل هر نتیجه‌ای آمادگی داشته‌باشیم.

العالم فارسی: وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد، کاملا مشخص است که «روس‌ها» عامل حملات سایبری گسترده اخیر به نهادهای دولتی در آمریکا بودند.مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه با رسانه آمریکایی، درباره حملات سایبری گسترده اخیر در آمریکا به روسیه اتهام‌زنی کرد.مایک پامپئو گفت: «یک تلاش شدید برای استفاده از بخشی از نرم افزار طرف ثالث به منظور قرار دادن یک کد در درون سیستم‌های دولت ایالات متحده انجام شد».

 ان. اچ.کی ژاپن: یک چهارچوب بین المللی برای توزیع عادلانه واکسن کرونا در خصوص دسترسی به حدود دو میلیارد دز از این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۱ مورد توافق قرار گرفته است.کوواکس، نهاد هماهنگ کننده تلاش ها برای دسترسی کشورها به واکسن کووید-۱۹، روز جمعه گفت ارسال واکسن قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

یورونیوز: سازمان جهانی بهداشت و اتحاد برای واکسن (Gavi) که با همکاری یکدیگر سازوکار توزیع واکسن ضدکرونا در کشورهای فقیر را ایجاد کرده‌اند، اعلام کردند که اولین محموله‌های این واکسن را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به این کشورها خواهند فرستاد. بنا بر اعلام تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت قرار است حدود ۲ میلیارد دوز از این واکسن‌ تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در میان این کشورها توزیع شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *