جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

نخست‌وزیر مصر: هدف ما رسیدن به صادرات سالانه به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر اعلام کرد که دولت با شوراهای صادرات موافقت کرد که نرخ رشد صادرات را ۱۵ درصد افزایش دهد تا به هدفی که سالانه ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده ایم، محقق شود.

ببینید | عصبانیت شدید مجری شبکه اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا در ایالات متحده

مجری اینترنشنال گفت: وحشتناک است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار “مرگ‌برآمریکا” می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند! این، آدم را نگران می‌کند! منبع: بیسیمچی مدیا

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.
Loading

رسانه ها ؛ اصلاح مقررات حوزه شنگن و…

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  درخواست ماکرون و مرکل  برای اصلاح مقررات حوزه شنگن به بهانه مبارزه با تروریسم، گفتگوی رهبران کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا با جو بایدن ، ادامه بحران پسا انتخاباتی در آمریکا، استعفای چند مقام ارشد پنتاگون به دنبال برکناری اسپر، تاکید چاووش اوغلو بر تقسیم عادلانه منابع در مدیترانه شرقی، ادامه اعتراضات به توافق آتش بس در ارمنستان، گفتگوی پوتین و اردوغان درباره قره باغ ، آغاز  استقرار صلح بانان روسی در منطقه درگیری قره باغ، توسعه سازمان همکاری شانگهای با طرح ابتکار چهار جامعه مشترک، اعتراض پکن به توسعه روابط آمریکا و تایوان، گسترش روابط امنیتی و اقتصادی ژاپن، آمریکا و برزیل، تحریم های جدید آمریکا ضد ایران، تاییدفروش جنگنده‌های اف‌۳۵ به امارات ، سفر رئیس ستاد مشترک ارتش عراق به عربستان و مانع تراشی غربی ها در مسیر بازگشت آوارگان سوری از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر:  سران فرانسه و آلمان در نشستی مجازی، از لزوم تشدید مقرارت حوزه شنگن در راستای مبارزه ادعایی با تروریسم سخن گفتند. در نشست مجازی که به ریاست سران فرانسه و اتریش برگزار شد؛ اروپایی‌ها مدعی افزایش تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم شدند.این نشست مجازی تنها یک هفته پس از حمله در وین، پایتخت اتریش که چهار کشته برجای گذاشت، برگزار شد. فرانسه نیز طی هفته‌های اخیر به دلیل اظهارات و اقدامات مقامات این کشور شاهد حمله به محل سابق تحریریه نشریه فکاهی «شارلی ابدو»، کشته شدن یک معلم فرانسوی و حمله با سلاح سرد در کلیسای جامع نیس بود.

یورونیوز: رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا به‌عنوان سه کشور تاثیرگذار اروپایی با جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا تلفنی گفت‌وگو کردند.طبق گزارش کاخ ریاست جمهوری فرانسه، الیزه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به جو بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی گفته است، آمادگی دارد تا در زمینه آب و هوا، بهداشت، مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق اساسی با یکدیگر همکاری کنند.

 خبرگزاری صدا و سیما: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، افراد و رسانه‌های حامی دونالدترامپ در آمریکا بر طبل تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌کوبند. شبکه تلویزیونی سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داد که پس از گذشت بیش از یک هفته از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درحالی که چند روزی هم از اعلام نتیجه انتخابات می‌گذرد، رئیس جمهور ترامپ، متحدان و رسانه‌های راستگرای حامی او، همچنان تمایلی به پذیرش این واقعیت ندارند که دونالد ترامپ بازنده انتخابات شده است.

خبرگزاری تسنیم:  منابع خبری آمریکا از استعفای معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور امنیت و اطلاعات و سه نفر از مقامات ارشد وزارت دفاع این کشور خبر دادند. «جوزف کرنان» معاون وزیر دفاع در امور امنیت و اطلاعات از سمت خود استعفا داده است.خبرگزاری بلومبرگ ضمن انتشار این خبر به علت استعفای جوزف کرنا هیچ اشاره‌ای نکرده است.

آناتولی  ترکیه: وزیر امور خارجه ترکیه مسئله اصلی در مدیترانه شرقی را تحقق تقسیم عادلانه منابع دانست.مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنرانی خود در ادامه دوازدهمین کفنرانس سفیران در آنکارا در مورد تحولات مدیترانه شرقی گفت: مسئله اصلی در این منطقه تقسیم عادلانه منابع است. کسانی حقوق مردم ترک در منطقه را غصب می‌کنند، عامل بی‌ثباتی در منطقه هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): اعتراضات به توافق آتش بس، در ارمنستان به خشونت کشیده شد. معترضان به توافق آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با درخواست کناره‌گیری نخست‌وزیر در پایتخت ارمنستان به خیابان‌ها آمده و با پلیس درگیر شدند. رهبر اپوزیسیون و تعدادی از معترضان نیز دستگیر شدند.معترضان فریاد می‌ زدند “نیکول، خائن است”.

تی .آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه گفتگوی تلفنی انجام داد.مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، دو رهبر موضوعاتی چون روابط ترکیه و روسیه، تحولات منطقه‌ای و در راس قره‌باغ کوهستانی و سوریه را مورد بررسی قرار دادند.اردوغان اظهار داشت،گام درستی برای دست‌یابی به یک راه‌حل پایدار در مورد قره‌باغ کوهستانی برداشته شده است.

خبرگزاری ایرنا: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، کار استقرار صلح بانان ارتش این کشور در منطقه مورد اختلاف جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باع آغاز شده است. این وزارتخانه روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور وارد ارمنستان شد و کار تخلیه و استقرار صلحبانان اعزام شده در قره باغ را انجام داد.پیش از این، سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیانیه مشترکی را درباره آتش بس در قره باغ قره باغ از ۱۰ نوامبر(۲۰ آبان)  تصویب کردند و بر اساس آن نیروهای حافظ صلح روسی به منطقه قره باغ اعزام شدند.

رادیو چین: پیشنهادات شی جین پینگ رئیس جمهور چین در نشست پیرامون «روحیه شانگهای» و «چهار جامعه مشترک»  از نتایج مهم  نشست  شانگهای بود. این پیشنهادات نه تنها جهت توسعه آتی سازمان را مشخص کرده بلکه محتوای جامعه با سرنوشت مشترک بشر را غنی تر ساخته است. این پیشنهاد برای توسعه صلح آمیز جهان و منطقه دارای اهمیت دیرپایی است.شی جین پینگ برای اولین بار در چارچوب سازمان همکاری شانگهای یک ابتکار مهمی مبنی بر ایجاد یک جامعه مشترک در زمینه های بهداشت و سلامت، امنیت، توسعه و فرهنگ و آموزش، مطرح کرد. این ابتکار به نوعی، راه حل چینی برای حل بحران های جهانی کنونی تلقی می شود.

خبرگزاری فارس:  وزارت خارجه چین با هشدار درباره گفت‌وگوهای اقتصادی آمریکا و تایوان در ماه جاری، از واشنگتن خواست به ارتقای روابط خود با تایپه پایان دهد. یک هفته بعد از تهدید دولت چین درباره نشان دادن «واکنش مناسب و ضروری» به تصمیم آمریکا برای فروش پهپادهای تهاجمی به تایوان، پکن باز هم درباره بهبود روابط دو کشور هشدار داد.«وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) بعد از اطلاعیه واشنگتن درباره نشست اقتصادی با تایپه در ماه جاری، از آمریکا خواست تا بهبود روابط خود با تایوان را متوقف کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: ژاپن، آمریکا و برزیل روابط اقتصادی و امنیتی را تقویت می کنند.دیپلمات های این سه کشور بر اساس چارچوب جدید گفتمان اولین جلسه خود را روز سه شنبه در برازیلیا، پایتخت برزیل، برگزار کردند. آنها دوباره تأیید کردند که کشورهایشان در ارزشهایی مانند دموکراسی و حاکمیت قانون با هم سهیم هستند و اینکه به تشکیل یک نظم بین المللی بر اساس قانون در آمریکای لاتین کمک خواهند کرد.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا چهار شخص و شش شرکت مرتبط با ایران را به لیست تحریمهای خود افزود.دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 4 شخص حقیقی و 6 نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده است. طبق ادعای مقامات آمریکایی، آنها عرضه کالاهای دو منظوره، از جمله اجزای ساخته شده در ایالات متحده را برای شرکت نظامی ایران صنایع ارتباطی ایران که از سال 2008 تحت تحریم هستند، تسهیل کردند.

دویچه وله:  دولت ایالات متحده فروش جنگنده‌های پیشرفته‌ اف‌۳۵ به امارات متحده عربی را تأیید کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کنگره ایالات متحده آمریکا اطلاع داد که دولت این کشور قراردادی را برای فروش ۲۳ میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته به امارات متحده عربی به تصویب رسانده است. قرار است ۵۰ فروند از این جنگنده‌ها به قیمت بیش از ده میلیارد دلار به امارات فروخته شود.

العالم فارسی:  وزیر امور خارجه آمریکا از موافقت رسمی دولت این کشور با فروش جنگنده های اف-۳۵ به امارات متحده عربی خبر داد. رئیس ستاد مشترک ارتش عراق به همراه یک هیأت عراقی برای دیدار با مقامات سعودی وارد ریاض شد.بر اساس این گزارش، هدف از این سفر تقویت روابط دو جانبه میان عراق و عربستان اعلام شده است.

الکوثر فارسی: رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه بسیاری از آوارگان کشورش خواستار بازگشت هستند، گفت،‌ برخی کشورهای غربی مانع بازگشت آوارگان سوریه می‌شوند. «بشار اسد»امروز چهارشنبه در اجلاس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوریه، گفت، برخی کشورهای غربی از آوارگان برای اغراض سیاسی بهره‌برداری می‌کنند.اسد با بیان اینکه «اکثریت قاطع سوری‌ها در خارج از کشور، تمایل دارند که به میهن خود بازگردند» از کشورهایی که پذیرای آوارگان سوری شدند بویژه از کمک‌های ایران و روسیه تشکر کرد .

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *