جدیدترین مطالب

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

محمد صالح صدقیان می گوید: من بارها طی سال‌های گذشته، هم در اتاق بازرگانی ایران و عراق و هم در وزارت صنعت و معدن و تجارت به این نکته اشاره کردم که تجار ایرانی باید توجه خاصی روی کالاهای صادراتی خود به عراق داشته باشند. باید کیفیت مواد به کار رفته و بسته‌بندی آن قابلیت رقابت با محصولات دیگر به خصوص محصولات ترکیه‌ای را داشته باشد. شما خودتان یک سر به اتاق بازرگانی ایران و عراق بزنید و ببینید که میزان مشکلات و چالش های تجار عراقی و ایرانی چقدر زیاد است؛ از بسته‌بندی نامرغوب و کالاهای بی‌کیفیت تا محصولات تاریخ مصرف گذشته گرفته و مسئله تبادل ارزی و بانکی و پولی و هزار مسئله دیگر؛ طبیعتاً تاجر عراقی در این شرایط رغبت پیدا می‌کند که به سمت تجارت با ترکیه برود تا هم سرمایه‌اش حفظ شود و هم محدودیت‌ها و چالش‌ها و مشکلات تجارت با بازرگانان ایرانی را ندارد. من شخصاً در جریان این موضوعات و مشکلات هستم.

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

ترکیه، جدی ترین رقیب ایران در عراق

محمد صالح صدقیان می گوید: من بارها طی سال‌های گذشته، هم در اتاق بازرگانی ایران و عراق و هم در وزارت صنعت و معدن و تجارت به این نکته اشاره کردم که تجار ایرانی باید توجه خاصی روی کالاهای صادراتی خود به عراق داشته باشند. باید کیفیت مواد به کار رفته و بسته‌بندی آن قابلیت رقابت با محصولات دیگر به خصوص محصولات ترکیه‌ای را داشته باشد. شما خودتان یک سر به اتاق بازرگانی ایران و عراق بزنید و ببینید که میزان مشکلات و چالش های تجار عراقی و ایرانی چقدر زیاد است؛ از بسته‌بندی نامرغوب و کالاهای بی‌کیفیت تا محصولات تاریخ مصرف گذشته گرفته و مسئله تبادل ارزی و بانکی و پولی و هزار مسئله دیگر؛ طبیعتاً تاجر عراقی در این شرایط رغبت پیدا می‌کند که به سمت تجارت با ترکیه برود تا هم سرمایه‌اش حفظ شود و هم محدودیت‌ها و چالش‌ها و مشکلات تجارت با بازرگانان ایرانی را ندارد. من شخصاً در جریان این موضوعات و مشکلات هستم.

رایزنی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و یونان و تقدیر از آتن برای مشارکت در تامین امنیت دریای سرخ

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در تماسی تلفنی با نیکوس دندیاس همتای یونانی خود، از وی به خاطر مشارکت یونان در تامین امنیت دریای سرخ قدردانی کرده است.

پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛ آیت‌الله رئیسی عازم سریلانکا شد + فیلم

کراچی- ایرنا- آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، لحظاتی پیش عازم سریلانکا شد.

استولتنبرگ: ناتو هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر ندارد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی، گفت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.

Loading

رسانه ها ؛ ادامه واکنش ها به پیروزی بایدن و…

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش اروپا و چین به پیروزی بایدن، پوتین منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات آمریکا، سکوت کره شمالی در مقابل پیروزی بایدن، دیدار نماینده آمریکا در امور ایران با نتانیاهو، تاکید بر ادامه سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، ادامه درگیری ها در قره باغ و  ورود ارتش آذربایجان به شهر شوشا، پیشنهاد تازه اردوغان به پوتین برای حل مناقشه قره باغ، رقابت امارات و عربستان بر سر نفوذ در جزیره راهبردی یمن، تکاپوی جدید کویت برای حل اختلافات شورای همکاری خلیج فارس، برگزاری رزمایش مشترک راهبردی پاکستان و روسیه، تثبیت و بهبود کیفیت تجارت خارجی چین و پیشتازی حزب آنگ سان سوچی در انتخابات از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز:  رهبران و سیاستمداران اروپا پس از روزها انتظار برای مشخص شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیروزی جو بایدن را تبریک گفتند. پس از انتشار خبر پیروزی جو بایدن،«آن ایدالگو»، شهردار پاریس در صفحه توئیتر خود نوشت: «آمریکا خوش برگشتی!» اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز «تبریکات گرم» خود را به آقای بایدن و کامالا هریس، معاون منتخب او تقدیم کرد.چندین رهبر اروپایی از جمله آنگلا مرکل، امانوئل ماکرون نیز تا کنون پیروزی نامزد حزب دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفته‌اند.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه چین ضمن ابراز امیدواری برای تداوم روابط با آمریکا، بر لزوم سیاست جدید واشنگتن جهت ارتقای روابط دوجانبه تاکید کرد. دولت چین در واکنش به ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت به بهبود روابط با واشنگتن امیدوار است.به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره»، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت: «ما امیدواریم روابط با آمریکا به نفع مردم دو کشور ادامه پیدا کند».

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت، کرملین منتظر نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از اظهارنظر درباره نتیجه آن است.دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین به صحبت‌های دونالد ترامپ درباره چالش‌های حقوقی مرتبط با این انتخابات اشاره کرد.ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از زمان اعلام پیروزی جو بایدن دموکرات در انتخابات آمریکا، اظهارنظری نداشته است. پسکوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد، مسکو بهتر می‌داند که برای اظهارنظر تا زمان انتشار نتایج رسمی منتظر بماند.

خبرگزاری ایرنا: کره شمالی در پی عدم پذیرش شکست انتخاباتی از سوی “دونالد ترامپ” که خود را دوست “کیم جونگ اون” می دانست، همچنان در مورد پیروزی “جو بایدن” در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سکوت کرده است. به نظر می رسد پیونگ یانگ بدون انتشار بیانیه یا حتی یک گزارش رسانه ای در این باره با احتیاط در حال تماشای انتخابات ایالات متحده است، زیرا “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی با سه دیدار تاریخی رابطه نزدیکی با ترامپ شکل داده است. ترامپ از پذیرفتن شکست خودداری کرده و از زمان پیروزی بایدن شکایت های حقوقی متعددی را به دادگاه ارائه داده است.

اسپوتنیک روسیه:  رسانه های اسرائیل، خبر دیدار الیوت آبرامز، نماینده آمریکا در امور ایران با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را گزارش کردند.طبق اعلام رسانه‌های نامبرده، در این دیدار که دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین نیز حضور داشت، هماهنگی اقدامات دو طرف درباره ایران بررسی شد. قرار است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم هفته آینده با سفر به فلسطین با مقامات اسرائیل دیدار کند. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل پیش از این در پیامی توئیتری، به جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که اعلان پیروزی کرده است، تبریک گفت و در پیام خود نوشت:« جو، ما حدود ۴۰ سال است که رابطه شخصی دیرینه و گرمی داریم ».

دویچه وله: دولت ترامپ تصمیم به تشدید تحریم‌ها علیه ایران گرفته است. هدف از اجرای این سیاست دشوار کردن رفع تحریم‌ها اعلام شده است. الیوت آبرامز، مامور دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا با همین هدف به اسرائیل سفر کرده است.ده هفته پیش از انتقال رسمی قدرت در آمریکا به جو بایدن، دولت آمریکا بر دامنه فشار حداکثری خود علیه ایران افزوده است. سخن از هر هفته یک تحریم جدید است. توضیحات بیشتری درباره این تحریم‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

آناتولی  ترکیه: الهام علی‌اف٬ رئیس‌جمهور آذربایجان در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که شهر استراتژیک شوشا در قلب قره‌باغ پس از 28 سال از اشغال ارمنستان آزاد شده است. وی که پس از ادای احترام به مزار حیدر علی‌اف٬ رئیس جمهور پیشین این کشور و همچنین شهدای آذربایجان در خیابان «شهدیلر» سخنرانی می‌کرد٬ اظهار داشت: امروز٬ روز مهمی در تاریخ آذربایجان خواهد بود. شوشا جایگاه ویژه‌ای در تاریخ ما داشته و علاوه بر آذربایجان، مروارید قفقاز نیز است.

الکوثر فارسی:  خبرگزاری تاس روز دوشنبه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت و گوی تلفنی اخیر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به وی تشکیل گروه کاری قره باغ را پیشنهاد کرد. منابع دیپلماتیک ترکیه نوشت: اردوغان در مذاکره تلفنی با پوتین، به رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد کرد که گروه کاری مشترک برای حل و فصل اوضاع قره باغ تشکیل شود.

العالم فارسی:  وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره‌باغ، امروز دوشنبه از کشته شدن ۴۴ نفر دیگر در حملات جمهوری آذربایجان و افزایش تلفاتش به ۱۲۲۱ نفر خبر داد.یک روز بعد از اعلام جمهوری آذربایجان مبنی بر تسلط باکو بر «شوشا» دومین شهر بزرگ منطقه قره‌باغ کوهستانی، جمهوری خودخوانده قره‌باغ امروز دوشنبه آمار تازه‌ای از تلفات این درگیری‌ها منتشر کرد.

خبرگزاری مهر: یک منبع یمنی از اقدام عربستان سعودی در ارسال تجهیزات و نظامیان جدید به جزیره راهبردی سقطری در جنوب یمن خبر داد.این جزیره راهبردی در جنوب یمن در حال حاضر، تحت کنترل عناصر وابسته به امارات است.منبع یمنی اعلام کرد که شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات کنترل این جزیره را به دست دارد و به نظر می رسد ارسال تجهیزات نظامی جدید سعودی به این منطقه در راستای رقابت با نفوذ امارات در جزیره باشد.

خبرگزاری تسنیم:منابع خبری از تلاش‌های میانجیگرانه جدید کویت برای حل اختلافات بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خبر دادند. روزنامه کویتی «القبس» به نقل از منابع بلندپایه این کشور از تحرکات و تلاش‌های جدید این کشور برای حل اختلافات بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.  به گفته این منابع، اکنون برقراری تماس و ارسال پیام‌ها به منظور حل‌وفصل این اختلافات همچنان ادامه دارد و کویت به شکل مستمر با حمایت و هماهنگی آمریکا در تلاش برای حل اختلافات است.

 خبرگزاری صدا و سیما: ارتش پاکستان از آغاز رزمایش راهبردی مشترک پاکستان و روسیه با عنوان “دروژبا – ۵” در غرب این کشور خبر داد. ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مراسم افتتاحیه پنجمین رزمایش راهبردی مشترک پاکستان و روسیه در منطقه “تربیلا” از نواحی ایالت خیبر پختونخوا این کشور برگزار شد.

رادیو چین: داده های گمرک چین  نشان می دهد که در ماه اکتبر مبلغ کل واردات و صادرات چین به 2.84 تریلیون یوان رسیده و 4.6 درصد افزایش یافته و رشد مثبت خود را در طور 6 ماه متوالی حفظ کرده است. در این میان صادرات با 1.62 تریلیون یوان 7.6 درصد افزایش یافته و واردات به 1.22 تریلیون یوان رسیده و 0.9 درصد فزونی گرفته، مازاد تجاری نیز به 401 میلیارد و 750 میلیون یوان رسیده و 34.9 درصد افزایش یافته است.

 ان. اچ.کی ژاپن: رسانه های میانمارگزارش های رسانه ای در میانمار نشان می دهد در انتخابات سراسری که روز یکشنبه برگزار شد، حزب حاکم اتحادیه ملی برای دموکراسی یا ان ال دی به رهبری آنگ سان سوچی رهبر این کشور در حال سبقت گرفتن است. شمارش آرا برای حدود ۵۰۰ کرسی پارلمان این کشور در مجلس سنا و نمایندگان ادامه دارد. کمیسیون انتخابات هنوز نتایج اولیه را اعلام نکرده و گفته است جمع بندی نتایج شمارش آرا زمان بر است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *