جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

Loading

رسانه ها ؛ پایان رقابت بایدن و ترامپ و…

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، تقابل در آمریکا با اعلام پیروزی بایدن و ترامپ در انتخابات، نگاهی به 13ایالت سر‌نوشت‌ساز برای پیروز انتخابات آمریکا، دموکرات‌ها پیروز مجلس نمایندگان، خروج رسمی آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس، واکنش  روسیه به  انتخابات آمریکا، عقب‌نشینی ترکیه از دومین پایگاه نظامی در شمال غرب سوریه، اعلام آمادگی  جمهوری آذربایجان  برای  خاتمه دادن به جنگ  با ارمنستان، همکاری  روسیه با ترکیه در موضوع قره‌باغ،آغاز رزمایش مشترک دریایی ژاپن، آمریکا، هند و استرالیا و نگاهی به آخرین آمار  مبتلایان به کرونا در جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا با بازگشایی مراکز اخذ رأی در ایالت ورمونت رسماً آغاز شد.آمارهای شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی است 99,521,000 نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند که از این میان 63,760,000 نفر به صورت پستی رأی داده‌اند و 35,761,000 رأی با حضور در مراکز اخذ رأی به صندوق‌ها ریخته شده است. در زمان تنظیم متن بایدن ۲۳۸ و ترامپ ۲۱۳ رای الکترال را کسب کرده اند. در این حال، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: برای جشن بزرگ آماده می‌شویم. همه چیز را بردیم. پیروزی ما بی‌سابقه بود. ما در ایالت فلوریدا با اختلاف زیاد برنده شدیم.

 خبرگزاری صدا و سیما: در حالیکه شمارش آراء در برخی ایالت‌های آمریکا همچنان دارد ترامپ با اعلام پیروزی خود ، از تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد. دو نامزد انتخاباتی پیش دستی کرده و هر کدام خود را پیروز انتخابات دانسته است.دونالد ترامپ ساعتی قبل در یک سخنرانی اعلام کرد که پیروز انتخابات است و برای جشن پیروزی آماده می‌شود.ترامپ همچنین در توئیتی نوشت: انتخابات را ما بردیم. تقلب بزرگ در حال روی دادن است.بایدن هم در بیانیه‌ای که منتشر کرد و در آن اعلام کرد: ما در مسیر پیروزی هستیم.

الکوثر فارسی: نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتشر شده اما هنوز 13 ایالت می‌توانند سر‌نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و یا جو بایدن، نامزد دموکرات این انتخابات را تعیین کنند. این 13 ایالت نقش مهمی در فراهم آوردن 270 رأی الکترال لازم برای پیروزی هر یک از دو نامزد انتخابات آمریکا ایفا می‌کنند.

دویچه وله: در انتخابات کنگره آمریکا که همزمان با انتخابات ریاست‌ جمهوری در جریان است، دموکرات‌ها موفق به حفظ اکثریت کرسی‌های خود در مجلس نمایندگان شدند. در انتخابات روز سه‌شنبه ۱۳ آبان (سوم نوامبر) ۳۵ کرسی از صد کرسی مجلس سنا و همچنین تمام کرسی‌های مجلس نمایندگان نیز به رأی گذاشته شده‌اند. از ۳۵ کرسی سنا، ۲۳ کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان و ۱۲ کرسی متعلق به دموکرات‌ها بوده است.طبق آخرین گزارش‌ها سناتور لیندسی گراهام از ایالت کارولینای جنوبی که از حامیان سرسخت دونالد ترامپ به شمار می‌رود، موفق به حفظ کرسی خود در مجلس سنا شد. او توانست ۵۶/۸ درصد آرا از آن خود کند.

اسپوتنیک روسیه: ایالات متحده آمریکا رسما از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج شد.ایالات متحده آمریکا که از یک سال پیش روند خروج از توافق آب و هوایی پاریس را آغاز کرده، ‌امروز، چهارشنبه به طور رسمی از این توافق خارج شد.دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خروج خود از توافقنامه آب و هوایی پاریس را در ژوئن 2017 اعلام کرد. وی معتقد بود که این سند تعهدات اقتصادی مبهمی را به شرکت ها و مودیان مالیاتی آمریکا تحمیل می کند.

العالم فارسی: «ویاچسلاو والودین» رییس دومای (مجلس قانونگذاری) روسیه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمایشی ساختگی بیش نیست، تصریح کرد: نخبگان این کشور کارگردان و صحنه گردان آن هستند.الودین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت و پیروزی یکی از دو نامزد از احزاب جمهوریخواه یا دمکرات در آن گفت: دوره این رویکرد بسر آمده است و سیستم چندحزبی موثرتر و مشروع تر است.وی افزود: همه رویدادهای مربوط به انتخابات آمریکا که از تلویزیون نگاه می کنیم شوی ساختگی است که بین دو حزب جریان دارد و نخبگان در آن شرکت می کنند و برای نامزد مورد نظر خود با همدیگر رقابت می کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): منابع خبری از عقب‌نشینی ترکیه از دومین پایگاه نظامی در شمال غرب سوریه خبر دادند. یک منبع امنیتی ترکیه‌ای اعلام کرد، نیروهایی که از پایگاه “شیر مغار” در شمال غرب سوریه عقب‌نشینی کردند در پایگاه نظامی جدیدی در روستای قوقفین در منطقه تحت سیطره شورشیان در ادلب مستقر خواهند شد.یک منبع دیگر اعلام کرد، ترکیه برای عقب‌نشینی از پایگاه‌های دیگری در مناطقی که نیروهای دولتی سوریه سال میلادی گذشته آن را پس گرفتند، آماده می‌شود.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بار دیگر تأکید کرد اگر ارمنستان مناطق اشغال شده را تخلیه کند، باکو آماده است به جنگ خاتمه دهد. «الهام علی‌اُف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گفت، کشورش آماده خاتمه دادن به جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی است. علی‌اف در مصاحبه‌ای گفت: «معتقدم که هر چه این جنگ زودتر تمام شود بهتر است. مکرراً این را گفته‌ام و بار دیگر هم می‌گویم که اگر نخست‌وزیر ارمنستان [نیکول پاشینیان] متعهد به آزاد کردن باقی سرزمین‌ها شود، امروز آماده‌ایم [به جنگ] خاتمه دهیم».

آناتولی  ترکیه: وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر تداوم همکاری با ترکیه در موضوع قره‌باغ کوهستانی گفت: مسکو و آنکارا هم‌پیمانان نزدیکی هستند که می‌توانند رویکردی انعطاف پذیر و عملگرا داشته باشند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «کمرسانت» به بررسی روابط مسکو-آنکارا و آخرین وضعیت منطقه قره‌باغ کوهستانی پرداخت.

 ان. اچ.کی ژاپن: ژاپن، آمریکا، استرالیا و هند رزمایش مشترک دریایی خود در آب های نزدیک به هند را سه شنبه آغاز کردند.در رزمایش سالیانه «مالابار» نیروهای دریایی آمریکا، استرالیا و هند و همچنین نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن شرکت دارند.این چهار کشور هشت فروند کشتی جنگی را به خلیج بنگال اعزام کرده اند که شامل یک زیردریایی، یک ناوچه جنگی و ناوشکن «اونامی» ژاپن می شود.

  خبرگزاری ایرنا: آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرده ، منتشر شد. براساس آمار تاکنون ۱,۲۰۵,۳۲۷نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا فوت شده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *