جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید| جمله متفاوت سید حسن نصرالله به سردار اشتری

سردار اشتری گفت: به همراه سردار حجازی به دیدار سیدحسن نصرالله رفتیم. به ایشان گفتم من افتخار می‌کنم که آقای حجازی فرمانده من هستند. آقای سیدحسن نصرالله که امروز افتخار جهان اسلام هستند گفتند سردار حجازی فرمانده من نیز هستند./ دانشجو

ببینید| جمله متفاوت سید حسن نصرالله به سردار اشتری

سردار اشتری گفت: به همراه سردار حجازی به دیدار سیدحسن نصرالله رفتیم. به ایشان گفتم من افتخار می‌کنم که آقای حجازی فرمانده من هستند. آقای سیدحسن نصرالله که امروز افتخار جهان اسلام هستند گفتند سردار حجازی فرمانده من نیز هستند./ دانشجو

 تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا

 نیویورک – ایرنا-  دانشجویان دانشگاه های جورج واشنگتن و کالیفرنیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در ادامه تظاهرات سراسری در این کشور در حمایت از مردم فلسطین، به جنبش حمایت از مردم غزه پیوستند.

 تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا

 نیویورک – ایرنا-  دانشجویان دانشگاه های جورج واشنگتن و کالیفرنیای آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در ادامه تظاهرات سراسری در این کشور در حمایت از مردم فلسطین، به جنبش حمایت از مردم غزه پیوستند.

Loading

رسانه ها ؛ ترامپ و بایدن در میدان کارزار الکترال ها و…

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات نانسی پلوسی درخصوص نتیجه انتخابات آمریکا،گسترش اقدامات تهاجمی سایبری آمریکا علیه ایران، روسیه و چین، هشدار نمایندگان کنگره به پمپئو درباره روابط ایران و ونزوئلا، لغو ممنوعیت تیک تاک توسط قاضی آمریکایی، ثبت رکورد بی‌سابقه فروش اسلحه در آمریکا در سال ۲۰۲۰، عراقی ها نگران سرمایه گذاری عربستان، پایان رزمایش نظامی قطر و ترکیه، پروژه عظیم اسرائیل برای تخریب قدس شرقی، درخواست ارمنستان برای تحقیق درباره حضور «مزدوران خارجی» در قره باغ،گفتگوی پوتین با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان، پیشرفت چشمگیر در گفت‌وگوها برای آتش‌بس در لیبی، ادامه مذاکرات مصر، سودان و اتیوپی و قطر و عربستان در مسیر عادی سازی روابط از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز آغاز می‌شود.۲۱۹ میلیون آمریکایی فراخوانده شدند امروز رای خود را به ترامپ، رئیس جمهوری فعلی و یا رقیبش بایدن، نامزد دموکرات‌ها بدهند. ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار آمریکایی رای خود را  قبل از آغاز انتخابات از طریق پست و یا حضوری داده‌اند. روز سه‌شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان) راس ساعت ۱۳ بعد از ظهر به وقت اروپای مرکزی و ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران، میلیون‌ها آمریکایی به حوزه‌های انتخاباتی می‌روند تا آرا خود را به صندوق‌های رای بریزند.همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، سرنوشت ۳۵ کرسی مجلس سنا و تمامی کرسی‌های مجلس نمایندگان نیز در این روز تعیین می‌شود.آخرین نظرسنجی‌ها یک روز پیش از انتخابات پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند اما در دوره پیشین ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ نیز با وجود پیش‌بینی پیروزی هیلاری کلینتون، رقیبش دونالد ترامپ پیروز شد.

العالم فارسی: رئیس ‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت این مجلس آماده مقابله با اقدامات رئیس‌جمهور است و در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات، طبق قانون اقدام خواهد کرد.«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رادیو ملی آمریکا گفت در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات این کشور، کنگره آماده تصمیم‌گیری است.پلوسی گفت: ما می‌دانیم قانون چیست و متوجه نقش برجسته کنگره و بخصوص مجلس نمایندگان وقتی مسئله شمارش آراست، هستیم.

خبرگزاری فارس: مقامات آمریکایی از گسترش اقدامات فرماندهی سایبری آمریکا در آستانه انتخابات روز سه شنبه با هدف شناسایی بازیگران سایبری مخرب و مقابله با هکرهای روسی، ایرانی و چینی  خبر داده‌اند. براساس گزارش شبکه سی ان ان، مقامات آمریکایی روز دوشنبه به این شبکه گفته‌اند که مجموعه عملیات سایبری علیه بازیگران خارجی در طیف تهاجمی و دفاعی آغاز شده است و تا بعد از پایان رای گیری ادامه خواهد داشت.

اسپوتنیک روسیه: قانونگذاران آمریکایی در نامه ای هشدار آمیز به وزیر خارجه این کشور، ادعاهای اثبات ‌نشده‌ای مانند ارسال موشک از سوی ایران به ونزوئلا را تکرار کردند. جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه ‌ای به مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره گسترش روابط میان ایران و ونزوئلا هشدار دادند.نامه ای به امضای ۶ عضو مجلس نمایندگان آمریکا رسیده است. قانونگذاران آمریکایی در این نامه ادعاهای اثبات ‌نشده‌ ای همچون ارسال موشک از سوی ایران به ونزوئلا را در این نامه آورده اند.

رادیو چین:  یک قاضی ایالت پنسیلوانیای آمریکا طی حکمی ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن تیک تاک را که وزارت بازرگانی این کشور اعمال کرده بود، لغو کرد. این حکم از 12 نوامبر (22 آبان) اجرایی میشود. وانگ وِن بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که آمریکا به طور عملی و واقعی به اقتصاد بازاری و اصل رقابت برابر احترام بگذارد و ضمن رعایت مقررات اقتصاد و تجارت بین المللی، شرایط باز، برابر، عادلانه و بدون تبعیض در امور بارزگانی برای شرکتهای همه کشورها در خاک خود ایجاد کند.

خبرگزاری تسنیم: آمارهای جدید نشان می‌دهد فروش اسلحه در آمریکا در ۷ ماه گذشته رکورد سالیانه فروش سلاح در این کشور را شکسته است.بنیاد ملی ورزش تیراندازی تجزیه و تحلیل آماری خود درباره فروش سلاح در آمریکا را دوشنبه منتشر کرده است. این آمارها نشان می‌دهد ماه اکتبر 2020 میلادی رکورد فروش سلاح در آمریکا در اکتبر سال‌های گذشته را شکسته است.این گزارش افزود: از ابتدای سال 2020 تاکنون بیش از 17.2 میلیون مورد بررسی سوابق خریداران اسلحه در آمریکا انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا:  انتشار گزارش هایی از احتمال واگذاری میلیون ها هکتار از بیابان های استان های جنوب عراق به عربستان برای سرمایه گذاری در آنها، نگرانی ها و پرسش هایی را در محافل سیاسی و اقتصادی عراق به همراه داشته است. عراق و عربستان سعودی در راستای کمیته مشترک دو جانبه در ۱۴ اکتبر گذشته (۲۳ مهرماه ۹۹) در ریاض برای سرمایه گذاری سعودی ها در عراق بحث و گفت وگو کردند که در آن از سرمایه گذاری ۲.۹ میلیارد دلاری عربستان در طرح های مختلف در عراق پرده برداشته شد و «خالد بتال النجم» وزیر برنامه ریزی عراق نیز از وجود شش هزار طرح پیشنهادی مناسب سرمایه گذاری سعودیها به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار سخن گفت.

تی.آر.تی ترکیه: رزمایش نظامی النصر به پایان رسید. وزارت دفاع ملی ترکیه: وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد، رزمایش نظامی النصر که در 10 اکتبر آغاز شده و با مشارکت قطر اجرا گردید، با موفقیت به پایان رسید.بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع ملی ترکیه، رزمایش نظامی النصر که از سوی فرماندهی نیروهای مشترک ترک – قطر و فرماندهی نیروی زمینی قطر ترتیب یافته و در 10 اکتبر 2020 آغاز شده بود، پایان یافت.

آناتولی  ترکیه: شهرداری قدس وابسته به اسرائیل اعلام کرد که پروژه تخریب کلیه مشاغل فلسطینی در منطقه وادی الجوز در قدس شرقی اشغالی برای ساخت «دره سیلیکون» را تصویب کرده است. شهرداری قدس وابسته به اسرائیل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کمیته برنامه‌ریزی محلی شهرداری هفته گذشته با پروژه احداث «دره سیلیکون» در منطقه وادی الجوز موافقت کرد. براساس این گزارش، هدف شهرداری از پروژه مذکور توسعه قدس شرقی بوده و تمامی محل‌های کار در منطقه به محله‌های عیسویه و ام طوبا در بیت المقدس شرقی منتقل می‌شوند.

یورونیوز: ارمنستان خواستار تحقیق درباره حضور «مزدوران خارجی» آذربایجان در قره باغ شد .نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان خواستار انجام تحقیقات بین المللی در مورد حضور «مزدوران خارجی» شد که به گفته او در کنار نیروهای آذربایجان در ناگورنو قره باغ می‌جنگند، ادعایی که آذربایجان پیش از این بارها آن را انکار کرده است. جمهوری آذربایجان هم مدعی حضور نیروهای کُرد در نبرد قره باغ است.

خبرگزاری مهر: کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه طی دو روز گذشته به صورت تلفنی با رئیس جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان درباره درگیری دو طرف گفتگو کرده است.طبق بیانیه کرملین، پوتین در روزهای اول و دوم نوامبر (۱۱ و ۱۲ آبان) با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان به صورت تلفنی گفتگو کرده است.مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه قره باغ و درگیری های باکو و ایروان محور رایزنی تلفنی پوتین با مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): معاون فرستاده سازمان ملل به لیبی از پیشرفت چشمگیر در گفت‌وگوهای کمیته نظامی مشترک (۵+۵) لیبی برای اجرای بندهای توافقنامه آتش‌بس در این کشور خبر داد. استفانی ویلیامز، معاون فرستاده سازمان ملل به لیبی در سخنانی پس از برگزاری نشست‌ کمیته نظامی مشترک (۵+۵) در غدامس اظهار کرد: حاضران در این نشست به توافق و پیشرفت هایی درباره بندهای اجرایی توافقنامه آتش‌بس دست یافتند.

خبرگزاری صدا و سیما: کمیته شش جانبه کارشناسان مصر، سودان و اتیوپی از ادامه مذاکرات درباره سد النهضه خبر داد.این کمیته با صدور بیانیه ای، اعلام کرد: در نشست روز گذشته، خط مشی مذاکرات و نقش ناظران و کارشناسان در آن بررسی و درباره مسائل مربوط به آن توافق شد.وزارت آبیاری سودان هم با صدور بیانیه ای، دستیابی به توافق‌هایی در این مذاکرات را تایید کرد.

17 یک وبگاه عربی گزارش کرد، اخیرا نشست‌های پی در پی میان مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس در کویت و عُمان برگزار شده و احتمالا آشتی میان قطر و کشورهای محاصره‌کننده آن، بزودی اعلام شود.بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از ژوئن ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد و هنوز حل نشده است.در همین ارتباط، وبگاه «الخلیج الجدید» به نقل از منابع سیاسی آگاه گزارش کرد، احتمالا آشتی کشورهای حاشیه خلیج فارس طی چند روز آینده اعلام شود.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *