أحدث المقالات

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

یک سال پس از راه‌اندازی ویزای ویژه کارگران دورکار توسط اسپانیا برای جذب استعدادهای تجاری خارجی به این کشور، این طرح چندان مورد استقبال قرار نگرفته و با موفقیت محدودی رو به رو شده است.

تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد

دیوان عالی اسپانیا که دستور مسدود شدن موقت تلگرام را صادر کرده بود، این حکم را لغو کرد. با لغو حکم قبلی، کاربران اسپانیایی می‌توانند به فعالیت خود در تلگرام ادامه بدهند.

بوئینگ در بحبوحه رسوایی گسترده مربوط به ایمنی هواپیماها، مدیرعامل خود را برکنار می‌کند

در پی بحران گسترده ایمنی که با از جا کنده شدن بخشی از بدنه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در دی ماه گذشته تشدید شد، دیوید کلهون، مدیرعامل بوئینگ، تا پایان سال جاری کناره‌گیری خواهد کرد.

Loading

رسانه ها ؛ آماده شدن آلمان و ناتو برای جنگ هسته ای و…

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری رزمایش مخفیانه "بعد از ظهر ماندگار" در آلمان، اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه، هشدار لاوروف درباره عواقب سیاست کنونی اتحادیه اروپا در قبال مسکو، استقبال گوترش از آغاز مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی، تلاش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سرنگونی نتانیاهو، تصرف چند روستای دیگر در قره باغ توسط آذربایجان، هشدار باکو در باره امنیت خط لوله‌های نفت و گاز، گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین پیرامون آذربایجان-ارمنستان، سوریه و لیبی، پیشنهاد رئیس جمهور چین برای ادغام اقتصادی شنژن با هنگ کنگ، کسب مقام دوم جهان توسط چین در زمینه اقتصاد دیجیتال، هشدار چین به آمریکا درباره فروش تجهیزات پیشرفته نظامی به تایوان، گفتگوهای استراتژیک آمریکا و عربستان و تاکید بر مقابله با ایران، امضای توافقنامه نظامی قطر و انگلیس، مهلت 24 ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و  استعفای رئیس جمهوری قرقیزستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

 اسپوتنیک روسیه: نیروهای هوایی آلمان و متحدانش در ناتو در حال انجام یک رزمایش مخفیانه تحت عنوان “بعد از ظهر ماندگار” هستند تا مانورهای لازم در صورت وقوع جنگ هسته ای را تمرین کنند. این تمرینات نظامی در پایگاه هوایی نورونیخ (واقع در ایالت نوردراین-وستفالن) در حال انجام است.به نوشته نشریه بیلد ، این منطقه یک محل ذخیره سازی جایگزین برای بمب های هیدروژنی آمریکایی B61 است که در بوچل واقع در منطقه  راینلاند-فالتس قرار دارند . همچنین گزارش شده است که همزمان در بوچل رزمایشی تحت عنوان “گارد پایدار ” در حال برگزاری است. طی آن نیروی هوایی برای دفاع از پایگاه هوایی در برابر حمله با استفاده از سامانه های پدافند هوایی پاتریوت آموزش می بیند.

دویچه وله:  کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرانجام بر سر بسته اقدامات تحریمی علیه روسیه به توافق رسیدند. هدف مقابله با فعالیت‌های دستگاه امنیتی روسیه است که مسمومیت الکسی ناوالنی، از منتقدان سرشناس کرملین، یکی از نمونه‌های آن است. به موجب این تصمیم شش نفر از مقام‌های ارشد دستگاه امنیتی آن کشور حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند و حساب‌های بانکی آنها مسدود می‌شود. افزون بر این انستیتوی دولتی تحقیقات درباره تکنولوژی و شیمی آلی مورد تحریم قرار می‌گیرد. همین ارگان مسئول تهیه سم شیمیایی شناخته می‌شود که در ۲۰ اوت علیه ناوالنی به کار برده شد.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ایتالیایی خود و در واکنش به تصمیم بروکسل درباره گسترش تحریم‌های ضدروسی، هشدار داد که خط مشی فعلی اتحادیه اروپا در برخورد با مسکو بدون تردید عواقبی در پی خواهد داشت.”سرگئی لاوروف” در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت‌وگو با “لوئیجی دی مایو” همتای ایتالیایی خود، در مسکو گفت: «ما اکنون از این صحبت می کنیم که مایل هستیم درک کنیم اتحادیه اروپا خواستار چه چیزی است؟ مسلماً خط مشی کنونی اتحادیه اروپا در برخورد با روسیه، بدون عواقب باقی نخواهد ماند.» وزیر خارجه روسیه بار دیگر تأکید کرد که مقامات مسکو، بیشتر از هر کس دیگری؛ علاقه مندند حقایق مربوط به وضعیت آلکسی ناوالنی، روشن شود.

العالم فارسی: دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از آغاز مذاکرات «غیر مستقیم» لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دو طرف، اعلام کرد که این نهاد بین المللی به حمایت از طرف‌های مذاکره کننده کاملا پایبند است.«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری روزانه خود به نقل از «آنتونیو گوترش» گفت: سازمان ملل همانطور که آنها درخواست کرده‌اند از طریق نمایندگان خود کاملاً به حمایت از دو طرف در مذاکرات متعهد است؛ زیرا آنها برای توافق نهایی تلاش می‌کنند.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگو‌هایی محرمانه اذعان کرد که به دنبال انتخابات جدید و حمایت از هر کسی جز بنیامین نتانیاهو هستم.”بنی گانتس”، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده که چنانچه بحران کنونی بودجه تا پایان ماه اکتبر حل نشود از انحلال پارلمان (کنست) و برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت خواهد کرد.  بنی گانتس با اشاره به لایحه انحلال کنست و برگزاری چهارمین انتخابات در مدت دو سال اعلام کرد ما در حال بررسی این مسئله هستیم، زیرا اوضاع غیرقابل تحمل شده است و دو هفته دیگر مشخص می‌شود که آیا بودجه‌ای تعیین شده است یا اینکه بار دیگر انتخابات خواهیم داشت و کابینه ای در کار نخواهد بود.

ایران پرس: رییس جمهوری آذربایجان از تصرف چند روستای دیگر در قره باغ خبر داد. «الهام علی اف»، رییس جمهوری آذربایجان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «ارتش جمهوری آذربایجان روستاهای قارا داغلی، خاتون بولاغ، قاراکولی در شهرستان فضولی و نیز روستاهای بولوتان، ملیکجانلی، کمرتوک، تکه و تاقاسر در شهرستان خوجاوند در منطقه قره باغ را از اشغال نیروهای ارمنستان آزاد کرد.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): همزمان با افزایش تنش‌ها پیرامون آتش‌بس در منطقه قره‌باغ، آذربایجان جمهوری ارمنستان را به تلاش برای حمله به خط لوله‌های نفتی و گازی‌اش متهم کرده و نسبت به یک واکنش سخت و شدید هشدار داد.ارمنستان ضمن رد این ادعا گفت: علی‌رغم آتش‌بس روز شنبه، نیروهای آذربایجانی تلاش می‌کنند تا کنترل منطقه قره‌باغ را که توسط ارامنه اداره می‌شود، مصادره کنند. روسیه تلاش کرده تا این لفاظی‌ها را ساکت کند و از هر دو طرف خواسته تا به آتش‌بس به وجود آمده در قره‌باغ با میانجی‌گری مسکو احترام بگذارند.

آناتولی  ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه با همتای روس خود پیرامون مسائل آذربایجان-ارمنستان، سوریه و لیبی تلفنی گفتگو کرد.مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین در این مکالمه تلفنی مسائل چون اقدامات لازم جهت گسترش روابط آنکارا و مسکو، بحران جمهوری آذربایجان-ارمنستان، سوریه ولیبی را مورد بررسی قرار دادند.اردوغان  درباره مسئله سوریه تاکید کرد:پیشروی‌هایی که در روند حل‌وفصل بحران سوریه به دست آمده است، باید حفظ شود.

 ان. اچ.کی ژاپن: شی جین پینگ رئیس جمهور چین از شنژن به دلیل رشد اقتصادی ای که این شهر جنوبی در طول ۴۰ سال منطقه ویژه اقتصادی بودن به دست آورده تقدیر کرده است. شی در یک مراسم در شنژن به مناسبت چهلمین سالگرد ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی سخنرانی کرد. کری لم رئیس اجرایی هنگ کنگ نیز در این مراسم حضور داشت. شی بر دستاوردهای منطقه اقتصادی شنژن برای پیشبرد سیاست اصلاح و اقتصاد باز چین تاکید کرد. او گفت که اقتصاد شنژن طی چهار دهه با نرخ میانگین سالیانه بیش از ۲۰ درصد رشد کرده و به بهبود زندگی مردم کمک کرده است.

رادیو چین:  بر اساس گزارش پژوهشگاه اطلاعات گستری چین در نمایشگاه بین المللی اطلاعات گستری 2020 چین، این کشور در سال 2019 از لحاظ حجم اقتصاد دیجیتال پس از آمریکا در مقام دوم در جهان قرار دارد.در این گزارش، 47 اقتصاد جهان در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال بررسی و ارزیابی شده اند و بر اساس آن در سال 2019، حجم کل اقتصاد دیجیتال آنها به 3180 هزار میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال قبل 5.4 درصد رشد کرده و 3.1 درصد از میزان رشد تولید ناخالص جهان بالاتر بوده است.

الکوثر فارسی: سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری به آمریکا درباره قصد این کشور برای فروش سلاح به تایوان هشدار داد. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت امریکا اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را به طور جدی نقض کرده است. سخنگوی وزارت خارجه چین تاکیرد کرد : با فروش اسلحه به تایوان، آمریکا در امور داخلی چین دخالت جدی کرده و به حاکمیت و منافع امنیتی چین آسیب جدی وارد کرده است.

یورونیوز: مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا پس از دیدار با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در واشنگتن، با انتشار مجموعه‌ای از پیام‌های توییتری بار دیگر به اعلام موضع آمریکا در قبال دو رقیب دیرین در منطقه خلیج فارس یعنی ایران و عربستان سعودی پرداخت.او در اولین پیام توییتری نوشت: «ما مشتاقانه در انتظار تقویت همکاری‌های پایدارمان با عربستان سعودی، از مسیر گسترش همکاری‌های دفاعی و انرژی و افزایش تبادلات فرهنگی و آموزشی هستیم.»او ساعاتی بعد با انتشار دو پیام توییتری به انتقاد از سیاستهای ایران پرداخت و نوشت: «ایران ادعا می‌کند که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و سپس جهان را با برنامه هسته‌ایش تهدید می‌کند.

خبرگزاری مهر:  قطر و انگلیس با هدف توسعه همکاریهای دوجانبه در زمینه دفاعی، توافقنامه نظامی امضا کردند.بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس، این توافقنامه روز گذشته بین «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر و «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان اسکادران مشترک ۱۲ در پایگاه «کونینگسبی» لینکلن انگلستان امضا شد.اسکادران، نیروی هوابرد نیروی زمینی و دریایی به واحدی متشکل از ۱۲ تا ۲۴ فروند هواپیمای نظامی گفته می‌شود که معمولاً از یک نوع هستند.

خبرگزاری فارس: روزنامه سعودی به نقل از منابع دولتی سودان خبر داد که واشنگتن به دولت انتقالی سودان 24 ساعت فرصت داده است تا درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد. روزنامه تازه تاسیس سعودی «الشرق» که مقر آن در دبی است،‌به نقل از این منابع گزارش داد علت تعیین این مهلت، نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که قرار است سوم نوامبر آینده برگزار شود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمهوری 17 امروز(پنجشنبه)در پی ناآرامی‌های پس از انتخابات پارلمانی یکشنبه هفته گذشته از مقام خود کناره گیری کرد. سورونبای جینبکوف در بیانیه‌ای با اشاره به ادامه‌ تنش‌های سیاسی در قرقیزستان تاکید کرد که حفظ تمامیت کشور و اتحاد مردم و آرامش جامعه برای او بالاترین اولویت است. وی همچنین از طرف‌های منازعه سیاسی خواست که به اقدامات تحریک‌آمیز پایان بدهند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *